COMENCEM PROJECTE: ELS ANIMALS

martes, 30 de abril de 2013




Un cop que ja hem acabat el tema de l'Univers, volem canviar una mica i ens anem a descobrir el meravellós món dels animals en general.

Després d'una bona conversa veient els coneixemnts previs que tenien, hem decidit fer com en el projecte anterior per a pensar i formalitzar , en grup, les preguntes de tot allò que volen saber sobre els animals.

És molt bonic observar-los i escoltar-los sense que se n'adonin, i aquí podeu veure com xerraven en petits grupets per anar posant les seves idees en ordre.




I aquest és el resultat:

EQUIP 1: (CLARA, ANA, MARC D., MARC G., YAGO)

  • Per què els conills tenen les orelles tan llargues? volem veure diferents tipus d'orelles!!
  • Per què els ocells tenen bec?
  • Els ocells no tenen orelles, que no escolten??
  • Com és que els cavalls tenen una "cresta"? volem aprendre el nom de les parts del cavall
  • Per què les granotes salten?
  • Quants fillets tenen cada animal?
  • Volem saber més cosetes sobre la boca del tauró
  • i les parts dels peixos!

EQUIP 2: (JÚLIA B., JAN)

  • Ens interessen les mides dels animals, perquè hem observat que uns són grandots i d'altres petits
  • Les peülles dels cavalls, zebres, etc, per què són llargues?
  • Dormen els animals? Quan dormen? Com dormen drets o ajeguts?
  • Per què té ratlles la zebra
  • Per què els dofins salten?

EQUIP 3: (MARC S., POL, LAIA, MAR)

  • La llengua dels animals, volem saber els tipus de llengües
  • Per què els mussols dormen de dia?
  • Per què les vaques, quan es fan velletes, no treuen llet?
  • Per què les vaques tenen taques?
  • Per què no hi ha mamuts si són de la família dels elefants?
  • Sabem que la pell del conill és molt suau, però com són les altres pells dels animals?
  • Per què els mussols tenen tan bona vista?
  • Volem saber per què els lleons tenen la cabellera llarga i les femelles no
  • Volem saber la velocitat dels animals quan corren.

EQUIP 4: (IRENE, JÚLIA F., PAU, ROGER)


  • Tots els animals tenen ossos?
  • Per què una animals tenen cua llarga i d'altres la cua curta?
  • Volem conèixer diferents taques i colors dels felins
  • Per què els peixos no s'arruguen dins l'aigua?
  • Per què les tortugues van més ràpides a dins l'aigua?
  • Volem saber coses dels cocodrils: sobretot la seva pell i les seves dents!!

EQUIP 5: (AURA, JOAN, NAHIA, JANA)

  • Volem saber per què els peixos només viuen a sota l'aigua.
  • Com es defenen els animals? sabem que les meduses piquen, però i els altres?
  • Per què els  peixos no tenen potes?
  • Per què els llops surten a la nit?
  • Com és que els peixos poden respirar a sota l'aigua i nosaltres no??
  • Per què les tortugues porten closca? Hi ha més animals que portin la caseta a sobre seu?
  • Animals ràpids o lents
  • Les tortugues són marines o són de terra?
  • Tots els peixos viuen al mar?
  • Per què els cargols deixen baves?
  • Per què els tigres són molt grans?
  • Volem saber coses de la boca i les dents de la balena

EQUIP 6: (ARNAU L., ARNAU R, ARIADNA, JESÚS )

  • Volem aprendre cosetes  sobre els dofins
  • I també dels cangurs
  • Volem aprendre què menja cada animal






016. PDI: DUPLICADOR INFINITO: QUÉ ES Y CÓMO USARLO.



Hola soy Júlia y tengo el brazo malito, mi seño me ha  dicho que siga viniendo a clase porque ella me prepara las lecciones en la PDI. Me he hecho daño en el brazo izquierdo y es la misma mano que uso para trabajar. Así que, mi seño Mireia, me adapta los ejercicios para poder hacerlos arrastrando las respuestas aunque sea con la otra mano.

Estoy muy contenta y os voy a explicar cómo lo hacemos:
PASO 1: copiamos en una hoja nueva el ejercicio que nos trae el libro.
PASO 2: me faltan estrellitas para poner y como no tenemos pegatinas para la PDI  mi seño me ha sacado un lápiz mágico (lápiz creativo) con el que voy haciendo estrellitas con tan sólo un clic.
PASO 3: tengo que hacer las sumas,  para ello mi seño, ha preparado todos los números de la tira numérica hasta el 10, pero cada uno marcado con el DUPLICADOR INFINITO.

EL DUPLICADOR INFINITO: es distinto al duplicador sencillo ya que éste sólo nos lo copia una vez; en cambio, el infinito como su nombre indica nunca termina y es muy cómodo para trabajar.
Podéis encontrar este botón haciendo clic derecho del ratón, y si estás usando la pizarra con el dedo ya sabes que  manteniendo más de dos segundos sobre la superfície blanca de la PDI, se abrirá un menú.

Espero que os sirva la mini-lección de hoy, a mi me ha ido muy bien! Quién ha dicho que no puedo seguir la clase como los demás??
VIVAN LAS PIZARRAS DIGITALES INTERACTIVAS

TANQUEM PROJECTE: sorpresaaaa!! i POPPLET

viernes, 26 de abril de 2013

Com a cloenda del Projecte de l'Univers, vaig començar a preparar un carnet d'astronauta per a les 3 classes, però quina ha estat la meva sorpresa que el papi de la Irene Castro, ens ha fet uns de molt bonics, per a la meva classe. I com que la sorpresa era per les tres aules de P5, hem estat en contacte per a poder proporcionar un "CARNET OFICIAL D'ASTRONAUTA" a cadascun dels alumnes.

Des de Món Infantil, volem agrair la seva col·laboració amb aquest detall. A mi em va encantar i les meves compis també. Gràcies família CASTRO!!

Per a poder aconseguir-lo, els vaig dir als meus pekes que havien de passar unes proves. Les proves són un joc sobre el tema i quue anàvem fent a estonetes.

Aquí podeu veure el joc:  ESCOLA D'ASTRONAUTES

I ara, m'agradaria ensenyar-vos el carnet en qüestió, mireu que xuli!! Són personalitzats ja que cadascú porta el seu nom.






I per acabar, us vull ensenyar un MAPA CONCEPTUAL que he confeccionat com a resum per a que si algun dia voleu repassar una part del que hem après pogueu consultar-lo.
 També podeu tornar al blog i trobar el la columna de la dreta CATEGORIES: PROJECTE UNIVERS.
Espero que us agradi, l'he fet amb l'eina anomenada POPPLET

ELS 4 SABATERS DEL SISTEMA SOLAR

jueves, 25 de abril de 2013

Fa uns dies vaig llegir a un dels blogs que segueixo de fer els 4 sabaters però amb els planetes del sistema solar.
Cada any m'agrada ensenyar aquest joc en el format tradicional, però quan vaig veure l'adaptació al nostre tema em va encantar.
La idea original és de la Carol, del blog UN MUNDO DE PEQUEÑAS COSAS, i ja li vaig dir en el seu moment que m'encantava la idea. Jo l'he adaptat a la meva manera posant el Sol en el centre. Els meus pekes han pintat cada planeta del seu color i a dins han escrit el nom corresponent.




Si vols saber com fer un joc d'aquests clica en la següent entrada que ja ho vaig explicar:

SANT JORDI 2013

martes, 23 de abril de 2013

A la meva escola sempre celebrem la diada de Sant Jordi amb molta alegria. És una festa que ens agrada molt i que tot el col·legi s'implica de ple. Els nens grans ens preparen cada any una representació de la llegenda, però sempre amb uns tocs especials d'humor i músiques conegudes.
La llegenda d'enguany ha estat amenitzada amb moltes cançons del musical de Mamma Mia i ha estat tot un èxit. I els personatges feien molta gràcia: la princesa esportista, el Rei una mica gandul, la Reina indecisa, 3 dracs, el Sant Jordi...molt místic...




També celebrem els Jocs Florals des dels més petits fins els  més grans. Al cicle d'Educació Infantil ho fem amb l'idioma dels nens: el dibuix.
Es tracta, que cada nen fa el dibuix de la llegenda i després, el jurat (format per nens de cicles superiors) escullen 2 guanyadors de cada classe. El Premi: un llibre.

Però quina ha estat la nostra sorpresa que quan han dit el nom de les guanyadores de la meva classe, hi havia una nena, la Júlia que no ha vingut avui a escola. I així ho hem solucionat...

LES GUANYADORES DE P5-A SÓN:

  • LAIA FERRER
  • JÚLIA FORCADA
Bé, un cop anomenades, decidim que els dos premis els recull la Laia...




 Aquí podeu veure lo contenta que està :


Després ens fem fotos de grup i una on sortia la Laia aguantant també una foto de la Júlia:

I, finalment, parlant entre tots els dic...què us sembla si li fem un vídeo a la Júlia entre tots?? i li expliquem que ha guanyat el Premi de dibuix... i tots, entusiasmats paren molta atenció. Mireu, mireu què monos que estàn...



I la sorpresa a la tarda és que la Júlia ha vingut amb... EL BRAÇ ENGUIXAT!!
Hem fet una última foto, i esperem que et milloris...

FELIÇ DIA DE SANT JORDI

Avui us deixo uns recursos de Sant Jordi, espero que us agradin:

SOPA DE LLETRES AMB LLETRA MAJÚSCULA I AMB LA IMATGE PER BUSCAR LA PARAULA:


UN JOC PER A CONSTRUIR LA TEVA PRÒPIA LLEGENDA DE SANT JORDI I VEURE-LA AMB ANIMACIÓ: 

AUDICIÓ EN DIRECTE D'ARPA

lunes, 22 de abril de 2013

L'espectacle d'aquesta setmana ens l'han servit en safata, ja que ha vingut una noia a tocar-nos l'arpa. Ho ha fet molt bé, de seguida s'ha guanyat als nanos, ja que els ha motivat amb un conte i un mico que l'acompanyava.
Tot seguit podeu veure les fotos i lo bé que s'ho van passar els meus pekes.



LES SONDES ESPACIALS

domingo, 21 de abril de 2013

Aquesta setmana hem après la diferència entre una nau espacial i una sonda.
La nau serveix per a portar dins seu persones (astronautes), mentre que les sondes són aparells que mai porten persones i són tripulades des de la Terra, i les fem servir per estudiar altres planetes on anar en persona és molt perillós.

Hem simulat a classe la sortida a l'espai des de una nau imaginària veient que estem asseguts al revés, jiji...ens ha agradat molt!! 3, 2, 1, 0....IGNICIÓ !!




VOCABULARI TREBALLAT:
  • NAU ESPACIAL
  • SONDA
  • IGNICIÓ
  • COMPTE ENRERE
Ara per aprendre més us deixo aquest espectacular documental, que parla de les SONDES, és una mica llarg però molt interessant. El podeu veure amb els vostres fills! està molt ben explicat!!

Related Posts  for WordPress, Blogger...