ACTIVITAT MOTRICITAT FINA

viernes, 22 de marzo de 2013

Què creus que podem fer amb aquestes canyes??´Barrinant, barrinant, se m'ha ocorregut el següent...




Doncs si tens canyes per casa i no saps què fer-ne,amb trossets de canyes talladetes,  li pots preparar al teu fill un joc  per a fer collarets  amb un fil de "scobidoo".




Ho he posat en pràctica a la classe i ha tingut molt d'èxit. 

Treballen la motricitat fina però sense adonar-se'n han treballat matemàtiques, perquè han observat que hi havia diferents gruixos de canyetes i unes eren primes i altres més gruixudes, han classificat per colors, per ratlles, i fins i tot han fet seriacions ( que segur que si ho demano exprés no em surt millor).
També han ordenat unes quantes de la més llarga a la més curta, i han classificat les canyetes que tenien la part plegable i les que no.

Bé, com podeu comprovar, sempre intento deixar idees molt baratetes per treballar la motricitat fina.






No deixis de visitar aquesta entrada i el meu PINTEREST





EL FONS DEL MAR i MANDALES

jueves, 21 de marzo de 2013

I seguim amb la motivació de les colònies.... us deixo per a que gaudiu dels dibuixos que han fet els pekes de la història que ens va dur el Capità Mascarell. Com veureu cada vegada són dibuixos més elaborats i amb tot tipus de detalls...una monada!


20130313 EL FONS DEL MAR - presentacion imagenes


El Capità Mascarell també ens va deixar aquest bonic mandala del mar. 


Hem entès que no s'ha de córrer, que hem d'intentar no sortir-nos de la ratlla i sobretot anar combinant els colors.
Mireu què concentrats que estem!! 

 

 

 





EL PENJAT

martes, 19 de marzo de 2013

Tal com us vaig dir fa poc us vull anar presentant petits jocs que fem a l'assemblea o en les estones que estem a punt de marxar a casa.

En aquest cas us parlaré del penjat: un bon joc per fer pensar en totes les lletres (ara que ja les coneixem totes) i també per a que s'acostumin a pensar en la paraula que han d'endevinar.

El joc consisteix en que la mestra o l'adult, es pensa una paraula i ha de fer tantes ratlletes com lletres contingui aquella paraula.
Cada nano anirà dient, per ordre una lletra, i si no l'endevina l'anem escrivint a un costat de la pissarra més un petit traç fins anar completant la figura d'un penjat.

He observat que els agrada molt jugar a jocs de rotllana i sense gaires complicacions, per això sovint els presento un joc nou.
També, alhora que treballem les lletres, estem fent un esforç per a reconèixer la importància de la col·locació de cada lletra acertada.

Recomano aquest joc per a les famílies, és un bon recurs per jugar a casa.







COLÒNIES 2012-13

sábado, 16 de marzo de 2013





Les colònies han estat genial. Hem après moltes cosetes com a grumets. El primer dia havíem de fer el bateig de mar però com que va fer molt de vent ho vam deixar per al dia següent.

Les fotos que he pogut recollir són en general i les tindreu per al final de curs. Potser veureu que els nanos surten en unes i en altres no. Però és que les mestres teniem les nostres obligacions mentre els nanos feien les activitats. És a dir, que moltes de les activitats les feien mentre nosaltres dinàvem o sopàvem, o estàvem netejant el menjador, i les fotos de vela tinc la meitat ja que en aquella franja les mestres estàvem fent les motxilles dels vostres fills. És complicat, m'agradaria poder estar a tot arreu però estic segura que ho comprendreu.

Només heu de pensar que els nanos s'ho han passat genial, han menjat molt i la motivació ha estat constant. Els monitors de l'alberg eren genials i jo estic molt contenta.

A més, que sapigueu, que una vegada més ens han felicitat per tenir uns nens tan ben educats.

Us deixo unes fotos del moment més màgic de les colònies i que a mi especialment m'encanta: és el moment d'anar a dormir... Un cop que ja tinc a tots amb el pijama posat i hem anat a lavabo, passo habitació per habitació i, un per un, els faig el "besito" de bona nit. És un moment especial, els tapo, els poso bé el nino de dormir i au... que descansis!

Espero que us agradi...


20130314 COLÒNIES COMA-RUGA - foto montaje

També tinc les fotos del taller de modelatge que van fer: una estrella de mar.

MARXEM DE COLÒNIES

miércoles, 13 de marzo de 2013



CLICA AQUÍ i veuràs quin lloc tan maco. Ens ho passarem molt bé. Tocarem el tema del mar,grumets , vaixells tresors...

Aquesta nit tothom a fer la motxilla !!

No us oblideu, cremeta solar, mocadors, nino per a dormir... IMPERMEABLE I CALÇAT DE RECANVI!!

FINS A LA TORNADAAAAAA....

PASA-PALABRA (AL MEU ESTIL)

martes, 12 de marzo de 2013

Aquest joc, que hem introduït a l'estona d'assemblea, no és res més que jo em penso un tema i ells han de dir una paraula i rapidet.
Com que vull que tots estiguin ben atents se'm va ocórrer que si algun company repetia una paraula ja dita, llavors el primer ha de dir fort i amb convicció:
 MEEEC....L'HAS REPETIT!! 
Així aconsegueixo que tots parin atenció, ja que han d'escoltar per si de cas diuen la seva.
Aix, quin tip de riure els provoca això del MEEC...
També us preguntareu, perquè li hem posat aquest nom al joc, dooncs és que quan un company triga massa en contestar li diem en grup: PASA-PALABRA i li passa el torn a una altre company.



Els primers dies hem fet temes molt fàcils, com: fruites, coses de classe, però ara ja començo a buscar temes més complicadets i observo així el nivell de vocabulari que poden tenir.
Algun temes més complicats són: parts del cotxe, insectes (bé aquí els he dit que podia ser qualsevol animaló petit) i estic molt contenta perquè veig que se'n surten prou bé.

 Recomano jugar amb els vostres fills a aquests tipus de jocs, ja que estimula molt la imaginació i els engresca fins a tal punt que ara ja m'ho demanen ells mateixos. Estigueu ben atents que aviat us explicaré més jocs que podeu fer amb ells.


MIRA DENTRO DE TIC

lunes, 11 de marzo de 2013

Avui no puc marxar a dormir sense explicar-vos abans el que m'acaba de passar...

Us enrecordeu del conte que vam explicar a classe ( LA CACERA DEL PETÓ) i que varem fer el nostre primer "vídeo-conte"?


Doncs els components del Projecte MIRA DENTRO DE TIC, Anna Sorolla i José Rubiales (a Twitter @Anna_Sorolla i @pepetic respectivament),  van veure la publicació al meu blog i com que els ha agradat molt ens han convidat a particpar en aquest projecte col·laboratiu, és a dir, que participen mestres bloggers de diferents escoles.




Per a que us feu una idea d'on hem participat us deixo la introducció que ells mateixos fan a la seva web:

Este es un lugar pensado para facilitar la creatividad, para permitir que todo lo que llevamos dentro salga a la luz, para que leamos en nuestro interior y en el de aquellas personas que nos rodean y expresemos todo lo que sentimos. 
Un lugar donde mostrar sentimientos, emociones,  sensaciones, miedos, dudas, experiencias. 
Un lugar para invitar a los alumnos a que crucen el puente y miren las cosas desde el otro lado de la orilla y vean que hay otros caminos posibles.
Un lugar para ayudar a abrir las mentes y plantearse nuevas preguntas y encontrar soluciones imposibles.
Esto queremos hacerlo desde todos los ámbitos y todas las áreas educativas.
Ese es nuestro reto y CONTIGO podremos hacerlo.

La veritat és que els meus pekes i jo ens ho vam passar molt bé fent el nostre primer vídeo-conte però, ara que sabem que tenim l'honor d'haver estat escollits per aquest projecte, encara estic més orgullosa dels meus pekes que ho han fet fenomenal.

Si us endinseu en el blog de MIRA DENTRO DE TIC, entendreu que es tracta de tot un seguit de col·laboracions de mestres de moltes escoles, aportant activitats sobre temes relacionats sobretot amb els sentiments. Ells els anomenen "MOTIVOS" i aquests motius poden ser: els monstres, els petons, secrets, desitjos, silencis, els records, tots som importants.
Com veureu a nosaltres ens han escollit pel motiu: ELS PETONS.

També recullo amb gran il·lusió el segell acreditatiu per haver estat col·laborant amb aquestes grans persones i sensibles amb el nostre fer diari, perquè a l'escola, els mestres no només ensenyem continguts, sino que una part molt important de la nostra tasca és tractar les emocions i sentiments, fer-los veure que ells valen molt i sobretot motivar-los per a que tinguin més auto-estima. 

Dóno les gràcies al Pepe Rubiales (@pepetic) per haver tingut present a MÓN INFANTIL

Aquí us deixo la nostra col·laboració en el Projecte l'hem traduït al castellà per a que arribi a més gent.


Suposo que els que em llegiu sabreu comprendre la meva alegria, perquè aquestes petites coses són les que fan que sempre tinguem la mateixa il·lusió que el primer dia!!


ELS CONTES: COM EXPLICAR-LOS

sábado, 9 de marzo de 2013



Fa poc em preguntava la Sandra, una noia que està fent un treball per a la seva escola, quina tècnica utilitzo per a explicar contes. Doncs bé aquí us deixo la meva resposta, per si algú hi vol dir la seva...


Hola Sandra:
desconec si hi ha alguna tècnica en especial per explicar contes, però el que sí sé és que, si vols que un infant gaudeixi del conte que li explicaràs te l'has de saber a la perfecció, sense canviar ni una coma. És molt important que el conte sigui explicat, no llegit; i mirar  als ulls per connectar amb  el nen o la nena. A mi m'agrada fer-ho així, i faig diferència entre explicar un conte curt i la lectura d'una història o faula més llarga que llavors ens pot portar a uns quants dies, deixant així una mica de suspens, per a poder continuar al dia següent.
Sé que hi ha col·legues  que expliquen un conte amb el suport físic, és a dir, que van explicant el conte en qüestió i ensenyen les imatges o dibuixets que porta aquell conte. A mi personalment no m'agrada aquest sistema, ja que talles les ales de la imaginació. Tothom té dret a imaginar-se una història a la seva manera, però en el moment en que ensenyes els dibuixos ja no saben imaginar-s'ho d'una altra manera. De fet cada cop que tinc alumnes nous  i els explico un conte el primer que em demanen és que els ensenyi els dibuixos.... la seva frase sempre és..."a veure!!", però jo no els deixo caure en aquesta trampa, vull que cadascú s'imagini el conte a la seva manera. Per això, la persona que explica el conte ha de donar tot tipus de detalls, però sempre explicats.
Una altra punt important a l'hora d'explicar contes és que  el lloc ha de ser especial, una racó de la classe pot estar bé. Jo sempre que explico un conte m'agrada baixar la intensitat de la llum i crear un clima més proper, més íntim, em poso molt a prop d'ells.
La tonalitat de la veu és força important. Els diferents personatges dels contes tenen diferents caràcters i això ho has de demostrar amb la veu; per tant, abans de començar a explicar un conte, millor beure uns glops d'aigua per hidratar la gola i poder fer tots aquests canvis de veu, en el so, intensitat, volum, profunditat.
Em preguntes per la finalitat dels contes.... doncs t'he de dir que jo escullo el conte segons el dia que tinc. Però també aprofito contes quan vull treballar algun aspecte normalment de convivènciaa a la classe, o de relació social en general. Avui per exemple, he explicat el conte de la "Llebre i la tortuga" que venia molt adient en temes com els nanos que es mofen dels més lents de la classe en jocs motrius. Hem après que és molt important confiar en un mateix i que en una carrera lo important és arribar a la meta i no com vagis  de ràpid al principi perquè en realitat et canses i no arribes a la final.
Espero haver-te servit d'ajuda.
Salutacions
Related Posts  for WordPress, Blogger...