TEATRE EN ANGLÈS

martes, 22 de enero de 2013

A la meva escola apostem per l'anglès i és per això, que a part de donar estones diverses en aquesta llengua, també apropem el món lúdic i d'espectacle en la llengua anglesa.
En el cas d'avui és a través d'un conte popular "The Very Hungry Caterpillar", que ens l'ha representat una noia a través de titelles tots ells teixits amb llana.
Els nanos han gaudit molt. Us deixo la versió original i les fotos de la titellaire.



ELS DIES DE LA SETMANA

lunes, 21 de enero de 2013


Amb aquesta cançó comencem la nostra rutina de passar les llistes, veure el temps i quines activitats amb mestra  especialist ens toca. És molt alegre i els encanta.

La cançó és original de la Dàmaris Gelabert,  a mi especialment m'agrada aquesta autora, perquè fa cançonetes de les coses quotidianes per als nanos i molt properes.

ANIMALS QUE HIBERNEN

sábado, 19 de enero de 2013

Ahir vam estar tractant el tema dels animals que es queden dormidets durant tot l'hivern.

Com a activitats prèvies hem fet:

LA DEFINICIÓ:
La hibernació és un estat d'hipotèrmia (es mantè a una temperatura baixa) regulada al llarg de dies o setmanes, que permet a certs animals, conservar la seva energia durant l'hivern. Durant la hibernació els processos quee tenen lloc en aquests animals s'alenteixen notablement, la temperatura corporal disminueix, i la freqüència respiratòria esdevè inferior a la normal de manera que gasten regularment les seves reserves energètiques emmagatzemades durant els mesos més càlids.

PRESENTEM 4 ANIMALS QUE HIBERNEN: (ÓS-TORTUGA-LIRÓ-MARMOTA)



LIRÓ 
ÓS

TORTUGA

MARMOTA





ENS CONVERTIM EN ÓSSOS: 
Fem veure que les taules són les coves, i ens posem tots ben juntets per no tenir fred i poder passar tot l'hivern. Ens ho hem passat molt bé, mireu, mireu...




ARA SOM TORTUGUES: 
Cadascú té la seva caseta a l'esquena i les potetes estan amagades,   i ho representem així...

ARA SOM MARMOTES:
Ben adormidets amb la nostra cua enroscada...

I FINALMENT REPRESENTEM ELS LIRONS:
Ben juntets i arreplegadets, moníssims...


Un cop que ja hem après tot això anem a les nostres taules per a relacionar amb una fletxa la paraula amb el dibuix, primer (per  ordre) a la PDI i després als nostres quaderns de treball.




I, finalment els dic que de regal i qui vulgui, com que ara ja estem immersos en l'escriptura de lletra lligada, poden escriure una llista amb les paraules treballades avui: ós, tortuga, marmota i liró. La resposta per part dels meus alumnes ha estat molt positiva, ja que tots han escrit "voluntàriament" una feina que per a mi és molt important que l facin, jiji...però com que els he dit que era un regal, doncs tots l'han feta.


US FELICITO!!

I COM QUE HEU PARTICIPAT MOLT I ESTIC MOLT CONTENTA DE VOSALTRES US FAIG UN REGAL, US DEIXO UN VÍDEOS QUE SÉ QE US AGRADARAN MOLT. Dilluns ja em direu si us han agradat i els comentarem.




ESPERO QUE US AGRADIN!!

CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA. QUÈ ÉS AIXÒ???

miércoles, 16 de enero de 2013



Aquestes activitats van adreçades per a la preparació de l'aprenentatge de la lectoescriptura. I ara que estem immersos en segon trimestre, el més aprofitós per l'alumnat, m'agradaria explicar-vos una mica en què consisteix. Els exercics de consciència fonològica milloren l'habilitat de representació dels sons del llenguatge, i per tant, ajuden a l'infant en el procés de decodificació lectora.

Us poden semblar que són els jocs de quan érem petits i jugàvem amb les nostres àvies, però elles sense saber-ho ja ens estaven ajudant, a través de certs jocs lingüístics, a millorar l'aprenentatge de la lectoescriptura.

 Nosaltres avui hem buscat retalls de revistes de paraules que continguéssin el so "e". Un cop retallat, ho hem enganxat en unes cartolines i després hem escrit (amb lletra de pal) la paraula a sota, tot ressaltant amb vermell, la lletra que tractem. Fa molta gràcia veure un munt de papers de revistes barrejats, i tots mirant les fotos i dient la paraula trobada, molt poquet a poquet per veure si tenen el fonema que els demano.










JOCS DE CONCIÈNCIA FONOLÒGICA, QUE PODEM FER SERVIR EN NENS DE P5 A CLASSE O A CASA:

  • la discriminació auditiva de sons: (el que hem fet avui) presento vàries imatges i han de dir-me quina és la foto que porta el fonema que demano.
  • el joc del "veo-veo" fonètic: hem de dir ....una cosa que comença pel so...
  • identificar el so que es repeteix de dues paraules presentades. 
  • identificar el so que es repeteix a dins d'una mateixa paraula
TAMBÉ HEM DE ANAR TREBALLANT LA CONSCIÈNCIA SIL·LÀBICA:
  • compteig de síl·labes: presentem imatges o dibuixos i ells han de "picar " les síl·labes i comptar-les.
  • trobar síl·labes ocultes oralment: li diem una paraula i nosaltres ens mengem una síl·laba, el nen ha de dir-nos quin trosset falta.
  • trobar la síl·laba que es repetix de dues paraules diferents
  • presento síl·labes barrejades i han de formar correctament una paraula. Jo començo per síl·labes directes i paraules senzilles, però ho podeu anar complicant a mida que vagi madurant.

ALTRES JOCS QUE AJUDEN EN LA LECTOESCRIPTURA:
  • Avui hem fet rimes quan passàvem  la llista. Jo deia el nom i el cognom i els feia un rodolí. Això és una manera de començar.
  • un altre joc de rimes seria presentar diferents imatges i han d'escollir dues que rimin.
  • les sopes de lletres també són molt beneficioses
  • la discriminació visual de síl·labes o lletra: pot presentar-se com un bingo, als nanos els agrada molt.

JOCS D'HIVERN: EL NINOT DE NEU

martes, 15 de enero de 2013

Gràcies a la Miren que ha descobert aquests jocs d'hivern, jo us els deixo a la nostra secció de RECURSOS TIC (JOCS VARIATS)




013. PDI: TINTA A MANO ALZADA: AGRUPAR Y DESAGRUPAR

domingo, 13 de enero de 2013

Una de las grandes ventajas de las pizarras digitales es que podemos hacer con nuestros objetos infinidad de tratamientos y modificaciones.
Si usamos la tinta con el rotulador y estamos escribiendo a mano alzada y seguido sin pausas obtenemos un ejemplo como el de la figura 1.
En cambio, si entre letra y letra dejamos un espacio de tiempo de tres segundos nos reconoce como cada letra como un objeto por separado. Lo podéis ver en la figura 2.



Cómo lo uso yo?
Con la palabra entera como un objeto único: si la coges con la flecha de selección se puede arrastrar y llevar donde te interese para la actividad que tú queras. *un truco: si quieres que tu letra sea perfecta haz clic en el menú desplegable y verás que te dice "reconocer..." entonces se te pondrá en letras de imprenta. Yo lo uso mucho, pues siempre quedan mejor mis presentaciones a los pekes.


Con las letras sueltas y reconocidas como objetos independientes: te da infinidad de posibilidades, desde trabajar con el nombre propio, mostrar palabras desordenadas;  se les puede cambiar las propiedades, por tanto a veces juego con el color de las letras que estoy trabajando. 
El otro día jugamos a construir palabras con unas mismas letras....les encantó!! Y pensad que siempre se puede arrastrar con el dedo, con lo cual facilita mucho el juego. 


     



 TE PUEDES DESCARGAR EL SOFTWARE SMART NOTEBOOK EXPRESS DESDE EL SIGUIENTE ENLACE:









UN PROYECTO ENTRE TODOS: PRIMERAS INCORPORACIONES DEL 2013

viernes, 11 de enero de 2013



¡¡FELIZ 2013!!

Lo primero que queremos hacer desde UN PROYECTO ENTRE TODOS es desearos a todos que este año 2013  podamos ver que todo va mejorando, aunque sea poquito a poco, y que nos permitan disfrutar de esta maravillosa profesión. A continuación, como todos los meses, nos gustaría dar la bienvenida a los 4 nuevos blogs que se incorporan a este proyecto, ya somos 118 blogs unidos.

Aquí os dejamos la lista de blogs participantes actualizada para que podáis visitar nuestros nuevos blogs amigos.


Por último os animamos a seguir proponiendo temas nuevos para continuar descubriendo nuevos proyectos, juegos, recursos, aplicaciones etc... y os recordamos que en el SITES de UN PROYECTO ENTRE TODOS  también podéis encontrar todos los enlaces de ayuda recopilados (hasta ahora), filtrados y organizados..


Y finalmente y como siempre decimos:

MUCHAS GRACIAS POR TODO
ANA, FINI MIREN, MIREIA Y NOELIA



Related Posts  for WordPress, Blogger...