Els vicis que s'adopten agafant malament el llapis, ja no s'arreglen en edats posteriors.
QUÈ NECESSITEM PER A PODER ESCRIURE CORRECTAMENT?
- força muscular a les manetes
- una bona motricitat fina
- bona percepcció visual
- una coordinació òcul-manual
- una correcta posició corporal
- i finalment, agafar bé el llapis
MOTRICITAT GRUIXUDA (correctament, en català, es diu: GLOBAL)
Tots aquests punts anomenats anteriorment s'han de treballar primer des d'una visió global de tot el cos, per tant anirem a jugar al parc amb tobogans, gronxadors, penjar-se sense tocar a terra, marranejar amb el sorral o el fang, caure a terra, anar amb bici o patins....etc
Si us fixeu no he parlat de cap estri específic de pintar.... doncs sí, així és!!
Els pekes necessiten enfortir la seva musculatura i també interioritzar que, encara que caiguin quan juguen, poden tornar a aixecar-se i tornar a provar el moviment que estaven fent.
Si això es viu amb alegria d'una manera positiva anirà aprenent una doble lliçó: d'una banda enfortirà la seva musculatura i d'altra aprendre dels errors i tornar a repetir accions fins consolidar les habilitats.
Així doncs, com més estimulat estigui un infant en activitats de moviment, millor agafarà els estris d'escriptura i, per tant, millor cal.ligrafia farà.
MOTRICITAT FINA
Però també podem ajudar a l'infant des de casa a enfortir les seves manetes (tal com deiem a l'inici d'aquest article ) amb exercicis o millor dit activitats lúdiques, que ni se'n adonarà que s'està preparant per a un futur poder fer "millor grafia, millor lletra".
Molts dels professionals de l'educació ja sabeu a quines activitats em refereixo, però avui vull dedicar aquesta entrada a les famílies que desitgen ajudar als seus pekes des de casa.
Per tant, us deixo una idea que se m'ha ocorregut utilitzant un dels pom-pons que vaig fer servir pels retoladors. (Aquí pots veure aquella entrada)
Es tracta de donar-li al nen o nena una boleta i dir-li que l'ha d'agafar amb els tres dits que no necessita per escriure, d'aquesta manera li queda la mà tancadeta i correcte.
Ho he provat amb alumnes de classe i m'està funcionant molt bé perquè mica en mica han pres consciència de com ho han de fer per a que sigui correcte.
Aquí us deixo les imatges per a que ho entengueu millor, espero que us serveixi!!
Genial!
ResponderEliminarQuina bona idea Mireia!
¡Qué buenísima idea, Mireia! ¡Me la copio! ji ji Un beso.
ResponderEliminarSencilla, barata, original, atractiva y por lo que cuentas efectiva.......simplemente ¡Una idea genial!
ResponderEliminarUn beso de Gracia
Totalmente de acuerdo con lo que dices en tu entrada. Y la idea para que sujeten correctamente el lápiz...¡GENIAAAL!
ResponderEliminarGracias por compartirla.
Un besote, guapa.
¡¡Me encanta la idea Mireia!! De hecho la pondré en práctica ;) Muchas gracias guapa, un besazo
ResponderEliminarMe gusta la idea. Ya sé con quién probaré en clase.
ResponderEliminarUn saludo,
No se me había ocurrido, genial. La copio,jeje. 1besico
ResponderEliminarEpa! Aquest recurs me l'apunto, no hi havia pensat mai!!! merciii
ResponderEliminarAMPA ESCOLA EL VINYET: moltes gràcies noies.
ResponderEliminarUna abraçada.
ANA MARTÍNEZ: pues claro que sí, te irá muy bien para los tuyos.
ResponderEliminarUn besito.
GRACIA: jijiji....muchas gracias, por tu expresivo comentario.
ResponderEliminarUn besote.
ROSARIO: gracias por pasarte por aquí.
ResponderEliminarUn besito.
CAROL: gracias, ya me contarás.
ResponderEliminarUn beso muy grande.
Mª JOSE´: siempre tenemos alguno verdad??
ResponderEliminarPruébalo, a mi me está funcionando.
Besos.
TERESA: muchas gracias, espero que te sirva.
ResponderEliminarUn besito.
MONTSE BRUGUERAS: gràcies guapa.
ResponderEliminarBesitos.
Me uno a los comentarios Mireia!!! Me encanta!!
ResponderEliminarUn besito
Es genial!
ResponderEliminarJo també faig servir aquesta técnica. La vaig descubrir fa temps al pinterest però el problema és que els que agafen bé el llapis també volen la "boleta"
ResponderEliminarNOELIA: gracias por tu comentario.
ResponderEliminarBesitos ♡
AMETLLA: moltes gràcies guapa.
ResponderEliminarRAQUEL: doncs mira que bé. Els meus pekes ho tenen clar que només agafa la boleta qui ho necessita.
ResponderEliminarPetons.
Hola Mireia,
ResponderEliminarsóc mestra i mare d'un nen que agafa el llapis malament. No sé si té relació o no però ja va gatejar molt "raro" o sigui que la cosa ja ve de lluny. Trobo una magnífica idea lo de la boleta. Moltes gràcies. Ho provarem
MONTSE MAGRIÑÁ: gràcies a tu per comentar. Salutacions.
ResponderEliminarHola. Sóc mestra d'educació especial en una escola i hi ha un nen a primer que agafa el llapis malament. La mestra de P5 no va aconseguir que l'alumne fes bé la pinça i ara a primer ens trobem que fa molt bona lletra agafant el llapis malament. I al contrari, si l'agafa bé, la seva lletra és desastrosa.
ResponderEliminarNo sabem si insistir en una bona postura o no.La idea de la boleta l'he trobat genial, però, es pot fer amb nens de 6 anys? Cal corregir la postura?
Moltes gràcies
Hola Sònia. Aquest mal hàbit ja ve de lluny i si no s'ha pogut resoldre abans ara ja no crec que ho arreglin. A primer ja tenen la seva manera d'agafar el llapis, i crec que encara que li volgueu canviar no podreu. Ho farà al moment però desseguida tornarà a agafar-lo malament.
EliminarSalutacions i moltes gràcies per comentar.