EL RINCÓN DE LOS PUZZLES (qué orgullosa estoy de mis pekes) // RACÓ DE PUZZLES

jueves, 21 de noviembre de 2013


Us presento el nostre racó de puzzles. Des del primer dia d'escola, una de les normes de classe, és tenir el racó de puzles ben endreçat. 

Els explico que cada capseta anirà amb un gomet de color per ubicar després el seu lloc d'una manera més fàcil. I així, assegurar-me que sempre tindrem els trenca-closques ben ordenats.

Aquesta acció la fem durant els prmers dies d'escola i són ells els qui m'ajuden a col·locar els gomets. 
També enganxem un gomet, del color corresponent als costats de cada prestatge per saber on ha d'anar cada puzle.

Però, a part de tot això, els explico que seria bo de fer una fila i respectar el torn, cada vegada que ens aixequem per anar a canviar un puzle per un altre. Així doncs, els vaig posar a terra un cinta enganxada com a les caixes o bancs... "ESPERE SU TURNO", jijiji

La raó del títol d'aquesta entrada és perquè aquest matí no m'he pogut estar de fer la següent foto.... he vist una fila molt ben feta i esperant el torn darrera la ratlla, mentre, al peke que li tocava, feia la seva elecció.
En cap moment els he hagut de recordar com havien de seguir la norma!!!

Meravellós!!  Us felicito, estem començant a recollir fruits, seguint les normes establertes podem tenir una millor convivència.

Aquí us deixo les fotos: fixeu-vos en la línia de terra i la fila, tan ben feta esperant  darrera d'ella.



VÍDEO: LA TROMPETA MÀGICA

miércoles, 20 de noviembre de 2013

Avui els he posat en els últims 10 minutets de classe aquest vídeo. L'he volgut relacionar amb el tema musical, ja que divendres és la patrona de la música, però en realitat es pot parlar d'altres temes a partir de visionar el vídeo, com ara "el racisme".

Però avui no ha estat el cas, i simplement els pekes han gaudit del que es veu en primer terme sense aprofondir en res més...

Aquí el torno a posar per si a algú li interessa o els pekes el volen tornar a veure.

JUEGO: HACER CARAS CON ELEMENTOS DE OTOÑO // FER CARES AMB ELEMENTS DE TARDOR

martes, 19 de noviembre de 2013

Avui us deixo un joc que he trobat per a confeccionar cares amb elements de la tardor. Espero que us agradi.



RECORDA QUE AQUEST JOC QUEDA RECOLLIT  A LA NOSTRA WEB DE JOCS DE REFORÇ

EL MAGO DEL OTOÑO // EL MAG DE LA TARDOR

domingo, 17 de noviembre de 2013


Per fi ha arribat la fresqueta, i el Mag de la Tardor ens ha vingut a veure. Ens hem pogut reunir al pati de l'escola i el Mag ens ha explicat que la Reina Calor i el Rei del Fred sempre lluiten per a veure qui guanya, i aquest any ha estat guanyadora la Calor perquè hem tingut uns quants dies més de regal, que semblaven d'estiu i no pas de tardor.

El Mag de la tardor ens ha pintat el nas abans de sortir al pati, amb un color de la tardor.

Després ens ha fet uns trucs de màgia i tots ens hem quedat amb la boca oberta.

Se li aguantava la vareta màgica  tota sola,   també ha fet desaparèixer una boleta, i finalment ha fet màgia amb un mocador.

Estem molt contents que hagi vingut el mag, i li donem les gràcies per a dur-nos la tardor amb la seva pluja i tot.


FINS L'ANY QUE VE, MAG DE LA TARDOR

CARRERAS // CURSES

jueves, 14 de noviembre de 2013

Quan els dimecres baixem al pati a fer la nostra sessió de "gimnàs", solem tenir com una mena de ritual per a començar. 
El que fan tots sense excepció, és col·locar-se a la paret  del fons, que és on tenim més espai i allí tots en fila, esperen la meva ordre per a començar a escalfar.

Si bé en gran grup, com en grups petits, sempre comencem amb unes quantes curses (carreres diuen ells).
No són curses de guanyar el primer sino de fer-ho correcte. 

Alguns exemples de tipus de curses:
  • anar i tornar corrents
  • anar i tornar saltant
  • anar i tornar de peus junts
  • curses de...diferents tipus de tranport (policies, ambulàncies, camions, bicicletes, patinets...)
  • curses de diferents tipus de personatge (animals, herois....)
  • curses per parelles (agafats de diverses maneres)




JUEGOS POPULARES: mi meta // JOCS POPULARS: el meu objectiu

miércoles, 13 de noviembre de 2013



A la nostra escola donem molta importància al moviment global del cos. És per això que tenim dins l'horari escolar, piscina, gimnàs i psicomotricitat.

Per a les estones de piscina i psicomotricitat tenim uns especialistes per a dur a terme les activitats. i en les estones de gimnàs ens toca a les tutores fer la classe.

És per aquest motiu que, a part de circuits motrius i piscina de boles, intento proposar cada setmana un joc popular de moviment; li dóno molta importància a això perquè crec que els nanos d'avui  en dia no saben jugar, precisament perquè no saben jocs diferents; i en general, a les estones d'esbarjo sempre acaben jugant a futbol o al sorral.

Tinc com a fita personal, des de fa ja molts anys, ensenyar jocs de grup (la majoria jocs populars) per a que tinguin un bon repertori i puguin així escollir al que volen jugar lliurement; també us dic, que molts altres me'ls invento o són variants d'un joc conegut

Amb els jocs de normes també aconseguim que el grup aprengui a seguir-les, i després aquesta actitud es podrà aplicar a la vida quotidiana, és a dir, aprendre a perdre però sense desanimar-se; participar per a gaudir i passar-s'ho molt bé amb els companys de joc. I entendre que les normes d'un joc estan per seguir-les de la mateixa manera que tenim les normes de classe de caràcter social.

Mica en mica us aniré presentant el que anem fent en aquest espai i quedarà recollit dins la pestanya de: MÓN D'AULA ----> MOTRICITAT

 Recordeu que tots hem de jugar en algun moment del dia, petits i grans....no us oblideu de jugar!!



TRUCO PARA COGER BIEN EL LÁPIZ: LA MOTRICIDAD FINA / RECURS PER AGAFAR BÉ EL LLAPIS: LA MOTRICITAT FINA

martes, 12 de noviembre de 2013

Moltes vegades ens trobem a les classes alumnes que agafen malament el llapis. Amb els estudis que any rere any, s'han anat fent s'observa que això és derivat d'un ús precoç d'eines que haurien de fer servir més endavant. És a dir, moltes vegades es deixa que l'infant agafi un color o retolador abans dels 3 anys. A casa es permeten estris de dibuix pensant que fan un bé quan en realitat, en els primers anys de vida no és adient.
Els vicis que s'adopten agafant malament el llapis, ja no s'arreglen en edats posteriors.

QUÈ NECESSITEM PER A PODER ESCRIURE CORRECTAMENT?
  • força muscular a les manetes
  • una bona motricitat fina
  • bona percepcció visual
  • una coordinació òcul-manual
  • una correcta posició corporal
  • i finalment, agafar bé el llapis

MOTRICITAT GRUIXUDA (correctament, en català, es diu: GLOBAL)
Tots aquests punts anomenats anteriorment s'han de treballar primer des d'una visió global de tot el cos, per tant anirem a jugar al parc amb tobogans, gronxadors, penjar-se sense tocar a terra, marranejar amb el sorral o el fang, caure a terra, anar amb bici o patins....etc


Si us fixeu no he parlat de cap estri específic de pintar.... doncs sí, així és!!
Els pekes necessiten enfortir la seva musculatura i també interioritzar que, encara que caiguin quan juguen, poden tornar a aixecar-se i tornar a provar el moviment que estaven fent.

Si això es viu amb alegria d'una manera positiva anirà aprenent una doble lliçó: d'una banda enfortirà la seva musculatura i d'altra aprendre dels errors i tornar a repetir accions fins consolidar les habilitats.

Així doncs, com més estimulat estigui un infant en activitats de moviment, millor agafarà els estris d'escriptura i, per tant, millor cal.ligrafia farà.

MOTRICITAT FINA
Però també podem ajudar a l'infant des de casa a enfortir les seves manetes (tal com deiem a l'inici d'aquest article ) amb exercicis o millor dit activitats lúdiques, que ni se'n adonarà que s'està preparant per a un futur poder fer "millor grafia, millor lletra".
Molts dels professionals de l'educació ja sabeu a quines activitats em refereixo, però avui vull dedicar aquesta entrada a les famílies que desitgen ajudar als seus pekes des de casa.

Per tant, us deixo una idea que se m'ha ocorregut utilitzant un dels pom-pons que vaig fer servir pels retoladors. (Aquí pots veure aquella entrada)
Es tracta de donar-li al nen o nena una boleta i dir-li que l'ha d'agafar amb els tres dits que no necessita per escriure, d'aquesta manera li queda la mà tancadeta i correcte.
Ho he provat amb alumnes de classe i m'està funcionant molt bé perquè mica en mica han pres consciència de com ho han de fer per a que sigui correcte.

Aquí us deixo les imatges per a que ho entengueu millor, espero que us serveixi!!










Related Posts  for WordPress, Blogger...