VÍDEO: LA TROMPETA MÀGICA

miércoles, 20 de noviembre de 2013

Avui els he posat en els últims 10 minutets de classe aquest vídeo. L'he volgut relacionar amb el tema musical, ja que divendres és la patrona de la música, però en realitat es pot parlar d'altres temes a partir de visionar el vídeo, com ara "el racisme".

Però avui no ha estat el cas, i simplement els pekes han gaudit del que es veu en primer terme sense aprofondir en res més...

Aquí el torno a posar per si a algú li interessa o els pekes el volen tornar a veure.

JUEGO: HACER CARAS CON ELEMENTOS DE OTOÑO // FER CARES AMB ELEMENTS DE TARDOR

martes, 19 de noviembre de 2013

Avui us deixo un joc que he trobat per a confeccionar cares amb elements de la tardor. Espero que us agradi.



RECORDA QUE AQUEST JOC QUEDA RECOLLIT  A LA NOSTRA WEB DE JOCS DE REFORÇ

EL MAGO DEL OTOÑO // EL MAG DE LA TARDOR

domingo, 17 de noviembre de 2013


Per fi ha arribat la fresqueta, i el Mag de la Tardor ens ha vingut a veure. Ens hem pogut reunir al pati de l'escola i el Mag ens ha explicat que la Reina Calor i el Rei del Fred sempre lluiten per a veure qui guanya, i aquest any ha estat guanyadora la Calor perquè hem tingut uns quants dies més de regal, que semblaven d'estiu i no pas de tardor.

El Mag de la tardor ens ha pintat el nas abans de sortir al pati, amb un color de la tardor.

Després ens ha fet uns trucs de màgia i tots ens hem quedat amb la boca oberta.

Se li aguantava la vareta màgica  tota sola,   també ha fet desaparèixer una boleta, i finalment ha fet màgia amb un mocador.

Estem molt contents que hagi vingut el mag, i li donem les gràcies per a dur-nos la tardor amb la seva pluja i tot.


FINS L'ANY QUE VE, MAG DE LA TARDOR

CARRERAS // CURSES

jueves, 14 de noviembre de 2013

Quan els dimecres baixem al pati a fer la nostra sessió de "gimnàs", solem tenir com una mena de ritual per a començar. 
El que fan tots sense excepció, és col·locar-se a la paret  del fons, que és on tenim més espai i allí tots en fila, esperen la meva ordre per a començar a escalfar.

Si bé en gran grup, com en grups petits, sempre comencem amb unes quantes curses (carreres diuen ells).
No són curses de guanyar el primer sino de fer-ho correcte. 

Alguns exemples de tipus de curses:
  • anar i tornar corrents
  • anar i tornar saltant
  • anar i tornar de peus junts
  • curses de...diferents tipus de tranport (policies, ambulàncies, camions, bicicletes, patinets...)
  • curses de diferents tipus de personatge (animals, herois....)
  • curses per parelles (agafats de diverses maneres)




JUEGOS POPULARES: mi meta // JOCS POPULARS: el meu objectiu

miércoles, 13 de noviembre de 2013



A la nostra escola donem molta importància al moviment global del cos. És per això que tenim dins l'horari escolar, piscina, gimnàs i psicomotricitat.

Per a les estones de piscina i psicomotricitat tenim uns especialistes per a dur a terme les activitats. i en les estones de gimnàs ens toca a les tutores fer la classe.

És per aquest motiu que, a part de circuits motrius i piscina de boles, intento proposar cada setmana un joc popular de moviment; li dóno molta importància a això perquè crec que els nanos d'avui  en dia no saben jugar, precisament perquè no saben jocs diferents; i en general, a les estones d'esbarjo sempre acaben jugant a futbol o al sorral.

Tinc com a fita personal, des de fa ja molts anys, ensenyar jocs de grup (la majoria jocs populars) per a que tinguin un bon repertori i puguin així escollir al que volen jugar lliurement; també us dic, que molts altres me'ls invento o són variants d'un joc conegut

Amb els jocs de normes també aconseguim que el grup aprengui a seguir-les, i després aquesta actitud es podrà aplicar a la vida quotidiana, és a dir, aprendre a perdre però sense desanimar-se; participar per a gaudir i passar-s'ho molt bé amb els companys de joc. I entendre que les normes d'un joc estan per seguir-les de la mateixa manera que tenim les normes de classe de caràcter social.

Mica en mica us aniré presentant el que anem fent en aquest espai i quedarà recollit dins la pestanya de: MÓN D'AULA ----> MOTRICITAT

 Recordeu que tots hem de jugar en algun moment del dia, petits i grans....no us oblideu de jugar!!



TRUCO PARA COGER BIEN EL LÁPIZ: LA MOTRICIDAD FINA / RECURS PER AGAFAR BÉ EL LLAPIS: LA MOTRICITAT FINA

martes, 12 de noviembre de 2013

Moltes vegades ens trobem a les classes alumnes que agafen malament el llapis. Amb els estudis que any rere any, s'han anat fent s'observa que això és derivat d'un ús precoç d'eines que haurien de fer servir més endavant. És a dir, moltes vegades es deixa que l'infant agafi un color o retolador abans dels 3 anys. A casa es permeten estris de dibuix pensant que fan un bé quan en realitat, en els primers anys de vida no és adient.
Els vicis que s'adopten agafant malament el llapis, ja no s'arreglen en edats posteriors.

QUÈ NECESSITEM PER A PODER ESCRIURE CORRECTAMENT?
  • força muscular a les manetes
  • una bona motricitat fina
  • bona percepcció visual
  • una coordinació òcul-manual
  • una correcta posició corporal
  • i finalment, agafar bé el llapis

MOTRICITAT GRUIXUDA (correctament, en català, es diu: GLOBAL)
Tots aquests punts anomenats anteriorment s'han de treballar primer des d'una visió global de tot el cos, per tant anirem a jugar al parc amb tobogans, gronxadors, penjar-se sense tocar a terra, marranejar amb el sorral o el fang, caure a terra, anar amb bici o patins....etc


Si us fixeu no he parlat de cap estri específic de pintar.... doncs sí, així és!!
Els pekes necessiten enfortir la seva musculatura i també interioritzar que, encara que caiguin quan juguen, poden tornar a aixecar-se i tornar a provar el moviment que estaven fent.

Si això es viu amb alegria d'una manera positiva anirà aprenent una doble lliçó: d'una banda enfortirà la seva musculatura i d'altra aprendre dels errors i tornar a repetir accions fins consolidar les habilitats.

Així doncs, com més estimulat estigui un infant en activitats de moviment, millor agafarà els estris d'escriptura i, per tant, millor cal.ligrafia farà.

MOTRICITAT FINA
Però també podem ajudar a l'infant des de casa a enfortir les seves manetes (tal com deiem a l'inici d'aquest article ) amb exercicis o millor dit activitats lúdiques, que ni se'n adonarà que s'està preparant per a un futur poder fer "millor grafia, millor lletra".
Molts dels professionals de l'educació ja sabeu a quines activitats em refereixo, però avui vull dedicar aquesta entrada a les famílies que desitgen ajudar als seus pekes des de casa.

Per tant, us deixo una idea que se m'ha ocorregut utilitzant un dels pom-pons que vaig fer servir pels retoladors. (Aquí pots veure aquella entrada)
Es tracta de donar-li al nen o nena una boleta i dir-li que l'ha d'agafar amb els tres dits que no necessita per escriure, d'aquesta manera li queda la mà tancadeta i correcte.
Ho he provat amb alumnes de classe i m'està funcionant molt bé perquè mica en mica han pres consciència de com ho han de fer per a que sigui correcte.

Aquí us deixo les imatges per a que ho entengueu millor, espero que us serveixi!!










ARTE CON LOS COLORES DEL OTOÑO / ART AMB ELS COLORS DE TARDOR

lunes, 11 de noviembre de 2013

L'experiència de viatjar per la xarxa fa que, idees d'altres persones, et duguin a desenvolupar una de nova.

Vaig veure una obra d'art en aquest blog i a partir d'aquí se'm va ocòrrer que podríem fer un quadre de la tardor amb la mateixa tècnica.


Material necessari:
  • full din A3
  • pintura amb els colors de la tardor
  • cinta de pintor
Primer s'ha de preparar tots els fulls dels alumnes amb la cinta de pintor, jo la vaig col·locar desordenadament per a fer més impacte visual.

Després, per grups petits, venien a pintar amb pinzell, cada sessió un color. M'agrada molt pintar amb grupets, sobretot en els primer dies de curs, perquè és el moment que amb tendresa, els puc corregir i ensenyar com s'agafa el pinzell correctament i con hem de moure el canell.

Ja en la primera sessió els deixo escollir quina àrea volen pintar, però només d'un color en concret. La diversió està assegurada quan els deixes una mica lliures, gairebé sense que se'n adonin que els estàs ensenyant bons hàbits de treball.



Quan acabem el quadre gaudim de la feina ben feta, i els pengem  al suro de la nostra classe. I en aquesta ocasió he fet un marc cargolant paper de seda marró i groc, aportant un ambient molt de tardor.


Espero que us hagi agradat!!
Related Posts  for WordPress, Blogger...