GRACIAS PROFE!!

martes, 15 de octubre de 2013

Quan jo era petita vaig trobar la meva vocació de ser mestra al costat de la meva mestra de parvulari de l'escola infantil a la qual jo havia anat.
Com que era a sota de casa, sempre que podia m'escapava una estona per a poder estar amb la "Senyoreta Carme" i ajudar-la en tot el que calgués.
Em vaig fer gran i vaig començar amb els estudis que em portarien fins on sóc ara. Però la vocació per l'educació del pekes la vaig trobar al seu costat amb potser... uns vuit anys.

La Senyoreta Carme ja no està entre nosaltres però jo mai l'oblidaré... el seu amor per ensenyar i il·lusió m'acompanya en molts moments. És per això que avui us deixo aquest vídeo d'una cançoneta donant les gràcies als profes...i a mi em fa pensar en ella... 

PENSA EN QUIN MESTRE O MESTRA GUARDES AMB BON RECORD I DEIXA AQUÍ EL SEU NOM


PROJECTE: EL COS

lunes, 14 de octubre de 2013

Des que hem començat l'escola, després d'uns dies d'adaptació, vam començar a treballar amb el PROJECTE: EL COS. 
Estem aprenent moltes cosetes, juntament amb el nostre "avi especial en TINET". A part de les activitats que fem a classe, em ve molt de gust compartir recursos que es poden fer servir a casa (si ets de la meva classe) o amb els teus alumnes (si ets un mestre/ mestra d'una altra escola).
Els recursos que anirem penjant en el blog complementen el tema del COS; són recursos digitals, i com que estem a l'espera de l'arribada d'internet a les aules (que serà aviat però que encara no gaudim d'ell) trobo que l'única manera de gaudir-ne és a través del nostre blog.

És possible que molts dels recursos que us penjaré estaran en una altra llengua com ara el castellà o l'anglès, però millor, perquè així ho apredrem tot i tindrem més fluïdesa ligüística posteriorment.

Espero que aprengueu molt i gaudiu ...

Avui us regalo aquesta presentació que fa un resum de tot el que anirem tocant aquests dies.

LA IMPORTÀNCIA DE LLEGIR CONTES ABANS D'ANAR A DORMIIR



L'altre dia estava amb una de les famílies fent una entrevista i una de les coses que va sorgir a la conversa, de manera espontània, va ser el llegir contes abans d'anar a dormir. Jo els vaig explicar que era molt bo perquè es creen uns vincles molt especials i a més, és el moment en que l'infant es relaxa i surten problemes o anècdotes que hagin passat durant el dia.

Precisament aquesta mateixa setmana el blog "Escuela en la nube" ha publicat sobre aquest tema. Recomano aquest blog per als professionals de l'Educació i també a les famílies.

Aquí teniu l'article:
Ahora no es tan común como antes, pero leerle cuentos a los niños antes de dormir era algo que antes siempre se hacía, y que lejos de ser solo una actividad para arrullarlos antes de dormir les otorga un gran numero de beneficios.
Crear lazos fuertes con los hijos y relajarse antes de dormir son solo dos de los muchos beneficios que le puede dar leerles cuentos a sus hijos antes de dormir, un hábito que nunca se debió perder y que cada vez resulta menos importante.
Uno de los beneficios más importantes resulta ser el gusto por la lectura, pues un niño que es estimulado con historias siempre querrá saber más, lo que lo llevara a una constante búsqueda de conocimiento que se verá reflejado incluso cuando sea adulto.
Estimular la imaginación también hace parte de las ventajas de leerles cuentos antes de dormir, una buena imaginación es fundamental en el crecimiento de los pequeños y algo que les ayudara en la búsqueda de su propia personalidad.
La lectura también los estimula a expresar sus sentimientos y mejor aún, a manejarlos correctamente, pues en los libros pueden aparecer situaciones que los guíen y le enseñen a tomar mejores decisiones.
Finalmente, el desarrollo intelectual de los niños se ve beneficiado, pues al contarle un cuento el niño podrá entender situaciones con mayor facilidad y su cerebro trabajara con mayor certeza.
FONT:  ESCUELA EN LA NUBE

JA TENIM EL LOGO DE PALABRAS AZULES

domingo, 13 de octubre de 2013



Ja us vaig explicar  fa uns dies que durant aquest curs participo en el Projecte Palabras Azules (Escritura Creativa). Estic molt orgullosa d'haver pres aquesta decisió en el mes d'agost, perquè ara m'ajuda a aprendre i compartir recursos i activitats amb companys i companyes de la xarxa. Junts formem un gran equip i cada dia s'aprèn alguna coseta o sorgeixen idees per a muntar altres activitats.

Amb tot això, el logo no estava decidit com a definitiu i es va proposar una mena de concurs amb votacions i tot, per a escollir-ne un d'entre tots els logos enviats pels participants que ho volguéssin fer.

El concurs ha estat molt difícil perquè les mostres eren excel·lents. Ha hagut companys que han confeccionat els  logos amb els seus alumnes, i n'hi ha d'altres que ha estat pura creativitat personal. A tots ells els felicito per tanta imaginació com han demostrat tenir.

Però la sorpresa no s'ha acabat escollint un logo i prou....la sorpresa ha estat obrir el blog de PALABRAS AZULES i trobar un conte inventat pel l'Ana Galindo amb el muntatge audiovisual d'Elisa Tormo i Jorge Torrente. Han fet un conte amb tots els logos participants, senzillament una idea genial...m'encantaaaaa

AQUÍ TENIU EL CONTE



ELS TRES FINALISTES



EL LOGO GUANYADOR QUE ENS REPRESENTA A PARTIR D'ARA

AUTORA: ELISA TORMO




ENS PRESENTEM: som la classe de la Mireia (2013-14)



Per fi podem presentar-nos... som la classe de la Mireia, que juntament amb el Tinet i l'Ovelleta ens ho passarem molt bé i aprendrem moltes cosetes.

5 EINES TIC PER A LA CLASSE: núvol de paraules

sábado, 12 de octubre de 2013

Ja que vàrem encetar jocs a la PDI  sobre el nom, ara seguirem amb una eina ben senzilla d'utilitzar. Es tracta de fer NÚVOLS DE PARAULES amb els noms de la classe.

Podem fer servir  l'eina que més ens agradi, però si no en coneixes cap aquí et deixo alguns exemples. També es pot fer servir per a casa, per a l'habitació de l'infant.

word cloud tools

word cloud tools

word cloud tools

word cloud tools


A mi el que més m'agrada per nens petits és aquest últim, suposo que per la senzillesa d'ús i pels seus colors.

Ara si, us deixo el nostre núvol de classe!!


EN TINET: un avi molt original

jueves, 10 de octubre de 2013

Aquest és en Tinet, un avi molt especial  que li agrada cantar òpera, tocar el violí, explicar contes, ballar, cuinar, escriu poemes, inventar aventures....en definitiva un "avi 3 en uno" o sigui que va bé per tot.
Li acompanya la seva amiga l'Ovelleta. És una ovelleta que li agrada molt llegir i aprendre cosetes noves.

ELS  25 DE CLASSE + LA MIREIA+ EN TINET+ L'OVELLETA comencem un nou camí ple d'aventures...volem compartir amb tots vosaltres els nous aprenentatges i les aventures viscudes en el nostre grup.

De moment, en Tinet ens porta sorpreses i mireu quin conte més bonic i especial... EN PATUFET!!

El conte és de la "senyu", de quan ella era petita, però en Tinet l'ha agafat perquè volia saber la història d'aquell nen tan xicarró que li deien PATUFET.

Així doncs... ens posem tots a la rotllana i ...

ULLS BEN OBERTS 
ORELLES DESTAPADES,
CAMES CREUADES, 
I ESCOLTO ATENTAMENT!!

(això és una cantarella que em vaig inventar, ja fa molts anys amb música i tot, i com que em funciona no la deixo mai d'utilitzar)



019. PDI: JUGAMOS CON NUESTROS NOMBRES EN LA PDI: aprender a poner animación a un objeto

domingo, 6 de octubre de 2013

Hoy os dejo mi primer post en el Proyecto Colaborativo de Palabras Azules. Estoy muy contenta de poder participar en este maravilloso grupo donde aprendemos tanto los unos de los otros. La entrada salió a la luz el viernes día 4 de octubre, y para mi fue muy especial que fuera en la víspera del día Internacional del Docente. Un saludo a todos los que estáis con los pekes!!



JUGAMOS CON NUESTROS NOMBRES EN LA PDI:

Después de las vacaciones todos sabemos que , en Infantil, no podemos comenzar a trabajar fuerte. Ha de haber una serie de juegos que sirvan para presentar a nuevos alumnos o para recordar el nombre de los ya conocidos del curso anterior.

La propuesta que os traigo hoy es para niños de 5 en el primer dia de clase. Una manera de ver si saben escribir su nombre y que a la vez sea motivador y divertido.

MATERIAL:
La pizarra que tengo en mi clase es una Pdi SIN conexión a Internet, por lo tanto esta actividad la pueden llevar a cabo cualquier docente con Pdi.

DESARROLLO:
Nos colocamos todos mirando hacia la Pdi y uno a uno van saliendo a escribir su nombre en letras mayúsculas.
Pero para que no se nos haga pesado, ya que somos muchos en clase, repartiremos el grupo en dos, para seguir a la tarde o al día siguiente. Si se explica de antemano no tendremos problemas puesto que comprenderán que tarde o temprano saldrán a la pizarra a escribir su nombre.
Entonces jugamos de la siguiente manera:
1. Sale un compañero/a y escribe su nombre. Es el momento de presentar el lápiz y la goma de borrar. 

2. Le digo que elija un color. Entonces les presento toda la paleta de colores y les digo que tenemos un estuche con todos los colores del mundo.

3. Jugamos a hacer el nombre muy grande y muy pequeño. ....risas....risas...Les explico por dónde deben coger el nombre (objeto en argot de pdi) para poder cambiar el tamaño (la bolita gris) pero también descubrimos "una bolita verde" y aprendemos que ese botón es el encargado de hacer girar el objeto en cualquier sentido.

4. El compañero/a que ha salido se tapa los ojos y no le dejamos ver la sorpresa que el resto le preparamos....con mucha intriga y expectación. ...las caras se iluminan.


5. Es en ese momento que la "profe" hace clic derecho y en el menú contextual marca  "propiedades" y agrupamos todas las letras en un solo objeto.



6. Buscamos "animación de objetos". Se nos abrirá un menú para poder escoger entre:


TIPO: ninguno, aparecer o desaparecer gradualmente, girar alrededor del eje,  aproximarse o alejarse, encoger y crecer,  girar. ..
DIRECCIÓN: izquierda, derecha,  parte inferior o superior, etc. Este botón sólo se pone activo con algunas propiedades de Tipo.
VELOCIDAD: podemos elegir entre normal,  lento o rápido.
SUCEDE: esto significa que podemos escoger cuándo queremos que se active la animación.  Tenemos dos: cuando esté pulsado el objeto o cuando se haya entrado en la página.  En nuestro caso elegiremos la primera para que cada alumno pueda activar la animación de su nombre.
SE REPITE: Nos da distintas opciones para ver el número de veces que se tenga que repetir, incluso puede ser infinito hasta que se haga clic en el objeto. 

7. Dejamos que el alumno descubra la sorpresa que sus compis le han preparado.


8. Al final visualizamos todas las animaciones.


Nos lo hemos pasado muy bien y las carcajadas han sido constantes.  Es una buena manera de romper el hielo el primer día cuando no te sabes el nombre de tus alumnos. Y además ya vas introduciendo instrucciones de uso de la Pdi así como volver a aprender a esperar turno, que a muchos se les olvida en las vacaciones veraniegas.
Espero que os haya gustado!

GRACIAS POR LAS MENCIONES Y SALUDOS,


CENTRO INTERNACIONAL DE TECNOLOGÍAS AVANZADAS (CITA)
http://www.tendenciaseducativas.es/index.php?option=com_tpdugg&task=detail&id=3346&Itemid=74


Gracias también a los que habéis marcado como favorito en vuestros Twitters...



Y también muchas gracias a todos los del grupo de Facebook de Palabras Azules por la buena acogida!

Y un saludo especial a mi CLAUSTRO-BLOG por sus palabras que siempre son amables y cariñosas!!









Related Posts  for WordPress, Blogger...