BITS: ANIMALES DOMÉSTICOS EN GALEGO Y CASTELLANO

viernes, 3 de mayo de 2013

Este es un regalo que hago a toda la comunidad educativa virtual, los he puesto en gallego y castellano, además de en mi lengua: el catalán.

Espero que os sirvan a todos, gracias por vuestros comentarios en la entrada anterior!

BITS: ANIMALES DOMÉSTICOS (CAST)







BITS: ANIMAIS DOMÉSTICOS (GAL)


ANIVERSARIS D'ABRIL

Felicitem a la Naiara, la Nahia i el Marc que ja tenen 6 anys. Molt besitos!!


BITS: ANIMALS DOMÈSTICS

jueves, 2 de mayo de 2013

He preparat aquesta setmana uns paquets de BITS D'INTEL·LIGÈNCIA. Els que us presento avui són ANIMALS DOMÈSTICS.
Per a qui no ho sap: els bits són imatges amb una petita informació donada a 1 foto per segon. Es presenta als pekes en forma de regal i MAI es pregunta per saber si s'ho saben....és un regal.

He utilitzat una eina nova per a mi, que desconeixia fins fa poc, però gràcies a les indicacions pel funcionament de ISPRING,  del blogger MOSTRUITO he pogut acabar de posar en marxa el producte per a la versió FLASH, és a dir, per a poder utilitzar-la sense haver de tenir internet a classe.

Recomano que us passeu pel seu blog és molt complert i tenen cosetes exquisides!

Ara només vull fer una crida a tots aquells mestres que descarreguen material, i no diuen mai res ni donen les gràcies.... Només vull fer veure que per a tenir un material com el que veureu ara, he estat hores seleccionant fotos, polint, muntant el ppoint, aprenent un programa nou, i aprenent a posar-lo de  manera que es pogués compartir en versió flash.... si sumes tot això són moltes estones.... tot i que, tots els bloggers com jo ho fem de bon grat, crec que no està de més agrair o avisar que et baixes o descarregues aquell material.

I TU QUE EN PENSES SOBRE AQUEST TEMA??? DEIXA LA TEVA OPINIÓ.

ANIMALS DOMÈSTICS PER VISIONAR DIRECTAMENT:




ANIMALS DOMÈSTICS PER A DESCARREGAR:
CATALÀ


No t'oblidis de contestar a la meva pregunta.... gràcies!!

ANIMALS DOMÈSTICS / ANIMALS SALVATGES

Hem començat el projecte fent una primera classificació. Avui hem après que:

ANIMALS DOMÈSTICS: són els que estan acostumats a viure amb l'home


ANIMALS SALVATGES: no estan acostumats  a viure amb les persones

Amb els contes que han dut hi havia uns quants amb animals de granja i animals domèstics que viuen a casa. I amb un d'ells, un cop explicat, hem escrit entre tots a la PDI, el nom de tots els animalons que anaven sortint.


VIDEO: ELS ANIMALS ENTREMALIATS

miércoles, 1 de mayo de 2013

Una de les coses que han aportat els alumnes és un dvd. Està molt bé perquè són capítols curtets i estan enfocats en primera persona, és a dir que els propis animals protagonistes van parlant.
Els agrada molt aquesta combinació de realitat---ficció perquè la història és amb animals de veritat però parlen i tenen noms com nens o nenes de la classe.
Surten animals que normalment no són fàcils de veure com ara els ratolins, talpons, cap-grossos, tritons, o mallerengues. Cada capítol dura pocs minuts (ideal per a que no es cansin) i cada dia en visionem  un.
Recomano aquest DVD, està fet amb molt de gust i als meus nanos els deixa boca-badats!!




ARRIBEN MATERIALS DE CONSULTA SOBRE EL TEMA DELS ANIMALS

Ja sabeu que podeu portar durant aquests dies qualsevol material que ens faci la feina més enriquidora per aprendre moltes cosetes sobre els animals.
Aqui us presentem tot el que ha anat arribant a la classe, tot molt bonic!!






 Com podeu observar a la foto superior també han portat un àlbum i cromos d'animals. Ens està anat molt bé perquè estic utilitzant aquests cromos per a jugar amb el mateix sistema que ja us vaig explicar fa unes quantes setmanes, però ara al voltant del tema dels animals. També juguem al revés, jo agafo un cromo i vaig dient pistes fins que l'endevinen. Proveu-lo a les vostres aules i veureu com els encanta aquest joc.

COMENCEM PROJECTE: ELS ANIMALS

martes, 30 de abril de 2013




Un cop que ja hem acabat el tema de l'Univers, volem canviar una mica i ens anem a descobrir el meravellós món dels animals en general.

Després d'una bona conversa veient els coneixemnts previs que tenien, hem decidit fer com en el projecte anterior per a pensar i formalitzar , en grup, les preguntes de tot allò que volen saber sobre els animals.

És molt bonic observar-los i escoltar-los sense que se n'adonin, i aquí podeu veure com xerraven en petits grupets per anar posant les seves idees en ordre.




I aquest és el resultat:

EQUIP 1: (CLARA, ANA, MARC D., MARC G., YAGO)

  • Per què els conills tenen les orelles tan llargues? volem veure diferents tipus d'orelles!!
  • Per què els ocells tenen bec?
  • Els ocells no tenen orelles, que no escolten??
  • Com és que els cavalls tenen una "cresta"? volem aprendre el nom de les parts del cavall
  • Per què les granotes salten?
  • Quants fillets tenen cada animal?
  • Volem saber més cosetes sobre la boca del tauró
  • i les parts dels peixos!

EQUIP 2: (JÚLIA B., JAN)

  • Ens interessen les mides dels animals, perquè hem observat que uns són grandots i d'altres petits
  • Les peülles dels cavalls, zebres, etc, per què són llargues?
  • Dormen els animals? Quan dormen? Com dormen drets o ajeguts?
  • Per què té ratlles la zebra
  • Per què els dofins salten?

EQUIP 3: (MARC S., POL, LAIA, MAR)

  • La llengua dels animals, volem saber els tipus de llengües
  • Per què els mussols dormen de dia?
  • Per què les vaques, quan es fan velletes, no treuen llet?
  • Per què les vaques tenen taques?
  • Per què no hi ha mamuts si són de la família dels elefants?
  • Sabem que la pell del conill és molt suau, però com són les altres pells dels animals?
  • Per què els mussols tenen tan bona vista?
  • Volem saber per què els lleons tenen la cabellera llarga i les femelles no
  • Volem saber la velocitat dels animals quan corren.

EQUIP 4: (IRENE, JÚLIA F., PAU, ROGER)


  • Tots els animals tenen ossos?
  • Per què una animals tenen cua llarga i d'altres la cua curta?
  • Volem conèixer diferents taques i colors dels felins
  • Per què els peixos no s'arruguen dins l'aigua?
  • Per què les tortugues van més ràpides a dins l'aigua?
  • Volem saber coses dels cocodrils: sobretot la seva pell i les seves dents!!

EQUIP 5: (AURA, JOAN, NAHIA, JANA)

  • Volem saber per què els peixos només viuen a sota l'aigua.
  • Com es defenen els animals? sabem que les meduses piquen, però i els altres?
  • Per què els  peixos no tenen potes?
  • Per què els llops surten a la nit?
  • Com és que els peixos poden respirar a sota l'aigua i nosaltres no??
  • Per què les tortugues porten closca? Hi ha més animals que portin la caseta a sobre seu?
  • Animals ràpids o lents
  • Les tortugues són marines o són de terra?
  • Tots els peixos viuen al mar?
  • Per què els cargols deixen baves?
  • Per què els tigres són molt grans?
  • Volem saber coses de la boca i les dents de la balena

EQUIP 6: (ARNAU L., ARNAU R, ARIADNA, JESÚS )

  • Volem aprendre cosetes  sobre els dofins
  • I també dels cangurs
  • Volem aprendre què menja cada animal






016. PDI: DUPLICADOR INFINITO: QUÉ ES Y CÓMO USARLO.



Hola soy Júlia y tengo el brazo malito, mi seño me ha  dicho que siga viniendo a clase porque ella me prepara las lecciones en la PDI. Me he hecho daño en el brazo izquierdo y es la misma mano que uso para trabajar. Así que, mi seño Mireia, me adapta los ejercicios para poder hacerlos arrastrando las respuestas aunque sea con la otra mano.

Estoy muy contenta y os voy a explicar cómo lo hacemos:
PASO 1: copiamos en una hoja nueva el ejercicio que nos trae el libro.
PASO 2: me faltan estrellitas para poner y como no tenemos pegatinas para la PDI  mi seño me ha sacado un lápiz mágico (lápiz creativo) con el que voy haciendo estrellitas con tan sólo un clic.
PASO 3: tengo que hacer las sumas,  para ello mi seño, ha preparado todos los números de la tira numérica hasta el 10, pero cada uno marcado con el DUPLICADOR INFINITO.

EL DUPLICADOR INFINITO: es distinto al duplicador sencillo ya que éste sólo nos lo copia una vez; en cambio, el infinito como su nombre indica nunca termina y es muy cómodo para trabajar.
Podéis encontrar este botón haciendo clic derecho del ratón, y si estás usando la pizarra con el dedo ya sabes que  manteniendo más de dos segundos sobre la superfície blanca de la PDI, se abrirá un menú.

Espero que os sirva la mini-lección de hoy, a mi me ha ido muy bien! Quién ha dicho que no puedo seguir la clase como los demás??
VIVAN LAS PIZARRAS DIGITALES INTERACTIVAS
Related Posts  for WordPress, Blogger...