COM COMUNICAR-SE MILLOR AMB LA NOSTRA FAMÍLIA
lunes, 22 de octubre de 2012
He trobat aquests petits consells per a poder tenir una bona comunicació entre els components d'una família, però també ho podem aplicar a qualsevol àmbit.
Espero que us sigui de servei.
1. Ser un buen oyente es una de las premisas fundamentales de la comunicación, pero no se trata de fingir que oímos a nuestra madre o lo que dicen nuestro hijo pequeño, se trata de realmente prestar atención, por eso cuando te hablen deja lo que estas haciendo y escucha.
2. Tampoco debes interrumpir lo que tu familiar te dice a media frase o ir pensando en tu cabeza lo que vas a responderle, la conversación debe buscar la compresión y el entendimiento y no la respuesta automática de forma constante.
3. Una buena forma de escuchar, entender y comunicarte con tu familia es no dar por supuesto nada ni juzgar al que te habla. Simplemente escucha lo que tiene para decir sin prejuicios.
4. En todo proceso de comunicación se debe buscar generar la empatía que es la capacidad de ponerte en el lugar del otro. Por eso para comunicarte mejor no solo debes oír sino también entender y observar los gestos que hace tu familiar cuando te habla, a veces estos develan mucho más lo que sienten que las propias palabras.
5. Si quieres que tus padres o tus hijos se comuniquen mejor contigo tus gestos y tu disposición al diálogo son fundamentales. Muéstrate cercano, abierto, cariñoso, establece contacto físico con ellos y aprende también a dialogar acerca de tus opiniones, pensamientos y emociones. Dar el ejemplo es siempre la mejor forma de obtener lo que deseamos.
6. Olvídate de las respuestas mecánicas, estas funcionan para ciertos asuntos cotidianos pero no si planeas establecer una comunicación mejor o más profunda. Por eso al hablar muestra verdadero interés y haz preguntas que lo revelen.
7. Esforzarnos por entender a nuestros padres, hijos o familiares es vital para mejorar nuestra comunicación con ellos, por eso no olvides hacerlo en el diálogo y si es necesario profundiza en ello para que el otro se abra contigo y pueda comunicarse de una mejor forma.
8. Recuerda que no siempre que tus hijos o tus padres hablen contigo esperan que les des un consejo, en ocasiones solo quieren desahogarse y ser escuchados. Del mismo modo evitar regañarlos constantemente, hacer comparaciones o comentarios que los hagan sentir mal, en especial si se trata de tus hijos.
9. Es posible tener una buena comunicación con tu familia solo requiere de un poco de esfuerzo y atención de tu parte.
FONT: ESCUELA EN LA NUBE
CASTANYES I MÉS CASTANYES....
Què podem fer amb les castanyes? la veritat és que a part de menjar-les, podem fer molts jocs de nombres, acostament a la suma i la resta. També experimentació sensorial, utilitzant el tacte.
I una de les coses que se m'han ocorregut quan estàvem manipulant les castanyes i la seva clofolla és aquest bonic eriçó... aquí us el deixo....
I una de les coses que se m'han ocorregut quan estàvem manipulant les castanyes i la seva clofolla és aquest bonic eriçó... aquí us el deixo....
LA DIRECCIONALITAT DELS NOMBRES
martes, 16 de octubre de 2012
Estem recordant i treballant la direccionalitat dels nombres per a que siguin escrits correctament. I quina manera més divertida que amb uns simpàtics nombres. Mireu quina gràcia que fan... als meus pekes els ha encantat!!
També us deixo el material per si algú ho necessita, bé per fer reforç a casa o bé sigui per altres mestres.
Espero que us serveixin!!
CANVIS A MÓN INFANTIL (III): AULA
lunes, 15 de octubre de 2012
En aquesta pestanya trobareu tot lo relacionat amb el grup-classe. És el nostre petit espai i on podeu trobar diferents temes com:
CALENDARI: us he col·locat el calendari amb els aniversaris de classe. Mireu a veure si està correcte. Crec que us podeu ajuntar per a celebrar els aniversaris i ajustar despeses....és una idea...
CALENDARI: us he col·locat el calendari amb els aniversaris de classe. Mireu a veure si està correcte. Crec que us podeu ajuntar per a celebrar els aniversaris i ajustar despeses....és una idea...
CELEBRACIONS: en aquest apartat tot el que trobareu són els aniversaris i festes celebrades a l'escola, com la Castanyada, Halloween, Nadal.....
NOTÍCIES: aquí deixaré explicacions sobre coses relacionades amb el blog, notícies prou importants per a que deixi contància, premis que ens van reconeixent la feina que porto a terme, notícies de novetats a la classe, etc.
DETALLS: aquest raconet és on em permeto exposar detalls que m'han fet dins l'àmbit escolar o que jo he enviat via virtual.
MICA: la nostra mascota de la classe és la Mica. I juntament amb la seva inseparable companya la Mona, anem fent camí durant el curs. Vaig obrir aquesta pestanya especial perquè en els cursos anteriors moltes famílies van confeccionar vestidets per a la Mica, dignes de ser exposats; per això què millor que en el nostre blog per a que ho pugui veure tothom.
ANGLÈS, LECTURA I ESCRIPTURA, MATEMÀTICA: són altres pestanyes on podem trobar exemples d'activitats que fem a la nostra classe.
VOLS SABER-NE MÉS?. aquí sempre trobareu més informació sobre la Unitat didàctica que estiguem tocant. Són ampliacions de coneixements o simplement resums de coneixements apresos a l'aula.
MANUALITATS: aniré presentant manualitats, ja siguin del curs actual o d'altres cursos, sempre amb l'esperit de poder ajudar a donar idees a d'altres col·legues.
MOTRICITAT: tinc infinitat de fotos que no les vaig poder publicar donant a conèixer les nostres estones de motricitat, amb jocs, circuits, etc...també anirant apareixent per aquí.
CONTES: en aquesta pestanya publicarem tot el que fem en els tallers de contes, o entrades que parlin de contes siguin del taller o no.
CANVIS A MÓN INFANTIL (II): BITS
martes, 9 de octubre de 2012
La pestanya de "BITS" té una importància sentimental per a mi. És una de les primeres coses que se'm van ocórrer de compartir al principi de començar amb el meu blog.
En realitat tenia un blog per a cada tema fins que mica en mica vaig aprendre que no calia tenir tants blogs; i així si ho col·locava tot molt ben endreçat només hauria de gestionar un sol blog però amb l'aparença de web....aquesta va ser la idea inicial.
Per tant, en aquesta pestanya trobareu:
AUDICIONS: són les músiques clàssiques que escoltem tots els migdies quan entrem a les 3 de la tarda. L'audició de la setmana la presento amb el seu títol complert i el nom del seu autor. Els nanos que són estimulats amb el llenguatge musical aprenen més ràpid els processos del llenguatge, els matissos, la sintaxi i l'escolta (parar atenció).
CANÇONETES: en aquest apartat trobareu totes les cançons que vaig introduint, a banda de les que aprenen amb la mestra de música. Ho relaciono amb l'explicació anterior i faig notar la importància de l'estimulació musical i l'aprenentatge de noves cançons. Quan els meus alumnes canten tots junts una cançó ben apresa i amb seguretat, entren en harmonia sorgint una cohesió social fent florir un sentiment d'unitat, un sentiment de grup...
POESIES: també m'agrada estimular la memòria, tan oblidada en els nostres temps. Crec fermament que l'estimulació de la memòria ajudarà als nostres alumnes a saber afiançar nous coneixements al damunt d'aprenentatges ja consolidats. Per això, petits gestos, com l'aprenentatge de noves poesies els pot aportar un ajut a llarg termini. Les poesies que us deixo són totes en blanc i negre, no tenen dibuixos i estan llestes per a la seva descàrrega, per si algú les necessita....
DITES: entrem en el món de les dites i rodolins, estimulant la memòria i musicalitat amb les seves petites rimes.
ENDEVINALLES: per a mi és molt important l'apartat de les endevinalles, ja que, a través del joc podem estimular l'enginy a més de la memorització de l'endevinalla en qüestió. Al principi els costa entendre la mecànica de no poder "xivar" la paraula de la solució. Però mica en mica van entenen el procés i arriba a ser un dels jocs lingüístics que més els agrada.
BITS: com podreu trobar en aquest últim apartat, els bits que presento sempre són de muntatge casolà, és a dir, que no són comprats. Els Bits són grups de 10 imatges que volten a un mateix tema, s'han de presentar a imatge per segon i dient el seu nom amb un to clar i concís. No s'ha de donar explicacions enciclopèdiques fins a una fase més avançada.
TOT EL MATERIAL QUE ELS PRESENTO ALS MEUS ALUMNES SEMPRE ÉS COM UN REGAL, MAI SE LI PREGUNTA PER SABER SI HO HA APRÈS.
EN SÍ EL GRAN MISTERI ÉS DONAR LA INFORMACIÓ SENSE ESPERAR "RES A CANVI" D'AQUESTA MANERA ELS NANOS TREUEN TENSIONS I OBREN MÉS CANALS D'APRENENTATGE.
Espero que les meves explicacions de per què he volgut compartir tot aquest material us hagi servit.
En realitat tenia un blog per a cada tema fins que mica en mica vaig aprendre que no calia tenir tants blogs; i així si ho col·locava tot molt ben endreçat només hauria de gestionar un sol blog però amb l'aparença de web....aquesta va ser la idea inicial.
Per tant, en aquesta pestanya trobareu:
AUDICIONS: són les músiques clàssiques que escoltem tots els migdies quan entrem a les 3 de la tarda. L'audició de la setmana la presento amb el seu títol complert i el nom del seu autor. Els nanos que són estimulats amb el llenguatge musical aprenen més ràpid els processos del llenguatge, els matissos, la sintaxi i l'escolta (parar atenció).
CANÇONETES: en aquest apartat trobareu totes les cançons que vaig introduint, a banda de les que aprenen amb la mestra de música. Ho relaciono amb l'explicació anterior i faig notar la importància de l'estimulació musical i l'aprenentatge de noves cançons. Quan els meus alumnes canten tots junts una cançó ben apresa i amb seguretat, entren en harmonia sorgint una cohesió social fent florir un sentiment d'unitat, un sentiment de grup...
POESIES: també m'agrada estimular la memòria, tan oblidada en els nostres temps. Crec fermament que l'estimulació de la memòria ajudarà als nostres alumnes a saber afiançar nous coneixements al damunt d'aprenentatges ja consolidats. Per això, petits gestos, com l'aprenentatge de noves poesies els pot aportar un ajut a llarg termini. Les poesies que us deixo són totes en blanc i negre, no tenen dibuixos i estan llestes per a la seva descàrrega, per si algú les necessita....
DITES: entrem en el món de les dites i rodolins, estimulant la memòria i musicalitat amb les seves petites rimes.
ENDEVINALLES: per a mi és molt important l'apartat de les endevinalles, ja que, a través del joc podem estimular l'enginy a més de la memorització de l'endevinalla en qüestió. Al principi els costa entendre la mecànica de no poder "xivar" la paraula de la solució. Però mica en mica van entenen el procés i arriba a ser un dels jocs lingüístics que més els agrada.
BITS: com podreu trobar en aquest últim apartat, els bits que presento sempre són de muntatge casolà, és a dir, que no són comprats. Els Bits són grups de 10 imatges que volten a un mateix tema, s'han de presentar a imatge per segon i dient el seu nom amb un to clar i concís. No s'ha de donar explicacions enciclopèdiques fins a una fase més avançada.
TOT EL MATERIAL QUE ELS PRESENTO ALS MEUS ALUMNES SEMPRE ÉS COM UN REGAL, MAI SE LI PREGUNTA PER SABER SI HO HA APRÈS.
EN SÍ EL GRAN MISTERI ÉS DONAR LA INFORMACIÓ SENSE ESPERAR "RES A CANVI" D'AQUESTA MANERA ELS NANOS TREUEN TENSIONS I OBREN MÉS CANALS D'APRENENTATGE.
Espero que les meves explicacions de per què he volgut compartir tot aquest material us hagi servit.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)