CANVIS A MÓN INFANTIL (II): BITS

martes, 9 de octubre de 2012

La pestanya de "BITS" té una importància sentimental per a mi. És una de les primeres coses que se'm van ocórrer de compartir al principi de començar amb el meu blog.
En realitat tenia un blog per a cada tema fins que mica en mica vaig aprendre que no calia tenir tants blogs; i així si ho col·locava tot molt ben endreçat només hauria de gestionar un sol blog però amb l'aparença de web....aquesta va ser la idea inicial.

Per tant, en aquesta pestanya trobareu:
AUDICIONS: són les músiques clàssiques que escoltem tots els migdies quan entrem a les 3 de la tarda. L'audició de la setmana la presento amb el seu títol complert i el nom del seu autor. Els nanos que són estimulats amb el llenguatge musical aprenen més ràpid els processos del llenguatge, els matissos, la sintaxi i l'escolta (parar atenció).


CANÇONETES: en aquest apartat trobareu totes les cançons que vaig introduint, a banda de les que aprenen amb la mestra de música. Ho relaciono amb l'explicació anterior i faig notar la importància de l'estimulació musical i l'aprenentatge de noves cançons. Quan  els meus alumnes canten tots junts una cançó ben apresa i amb seguretat, entren en harmonia sorgint una cohesió social  fent florir un sentiment d'unitat, un sentiment de grup...


POESIES: també m'agrada estimular la memòria, tan oblidada en els nostres temps. Crec fermament que l'estimulació de la memòria ajudarà als nostres alumnes a saber afiançar nous coneixements al damunt d'aprenentatges ja consolidats. Per això, petits gestos, com l'aprenentatge de noves poesies els pot aportar un ajut a llarg termini. Les poesies que us deixo són totes en blanc i negre, no tenen  dibuixos i estan llestes per a la seva descàrrega, per si algú les necessita....


DITES: entrem en el món de les dites i rodolins, estimulant la memòria i musicalitat amb les seves petites rimes.


ENDEVINALLES: per a mi és molt important l'apartat de les endevinalles, ja que, a través del joc podem estimular l'enginy a més de la memorització de l'endevinalla en qüestió. Al principi els costa entendre la mecànica de no poder "xivar" la paraula de la solució. Però mica en mica van entenen el procés i arriba a ser un dels jocs lingüístics que més els agrada.


BITS: com podreu trobar en aquest últim apartat, els bits que presento sempre són de muntatge casolà, és a dir, que no són comprats. Els Bits són grups de 10 imatges que volten a un  mateix tema, s'han de presentar a imatge per segon i dient el seu nom amb un to clar i concís. No s'ha de donar explicacions enciclopèdiques fins a una fase més avançada.


TOT EL MATERIAL QUE ELS PRESENTO ALS MEUS ALUMNES SEMPRE ÉS COM UN REGAL, MAI SE LI PREGUNTA PER SABER SI HO HA APRÈS. 
EN SÍ EL GRAN MISTERI ÉS DONAR LA INFORMACIÓ SENSE ESPERAR "RES A CANVI" D'AQUESTA MANERA ELS NANOS TREUEN TENSIONS I OBREN MÉS CANALS D'APRENENTATGE.


Espero que les  meves explicacions de  per què he volgut compartir tot aquest material us hagi servit.


6 comentarios:

  1. ¡Qué bien explicado todo! ¡Y también qué bien organizado! Da gusto pasearse por tu blog. Un beso.

    ResponderEliminar
  2. Muchas gracias Ana, a vuestra disposición!

    ResponderEliminar
  3. OOOH Mireia!!! Estic emocionada!! M'encantaria que fossis la meva mestra! Espero aprendre molt de tu. Una abraçada

    ResponderEliminar
  4. Aixx Floreta, les teves paraules sí que són emocionants. Moltes gràcies per ser tan dolça!!

    ResponderEliminar
  5. Mireia, comparteixo amb tu la idea de fer activitats pel plaer de gaudir-les i, així, obrir tants canals d'aprenentatge com sigui possible.
    Em preocupa que tota activitat sempre hagi d'acabar amb una fitxa!!!
    Gràcies per compartir.
    Petonets

    ResponderEliminar
  6. Gràcies a tu Carme per ser tan sincera. Ànims!!

    ResponderEliminar

Gracias por dejar tu comentario, en cuanto lo revise será publicado.
Los comentarios anónimos son considerados spam.

Related Posts  for WordPress, Blogger...