CANVIS A MÓN INFANTIL (II): BITS

martes, 9 de octubre de 2012

La pestanya de "BITS" té una importància sentimental per a mi. És una de les primeres coses que se'm van ocórrer de compartir al principi de començar amb el meu blog.
En realitat tenia un blog per a cada tema fins que mica en mica vaig aprendre que no calia tenir tants blogs; i així si ho col·locava tot molt ben endreçat només hauria de gestionar un sol blog però amb l'aparença de web....aquesta va ser la idea inicial.

Per tant, en aquesta pestanya trobareu:
AUDICIONS: són les músiques clàssiques que escoltem tots els migdies quan entrem a les 3 de la tarda. L'audició de la setmana la presento amb el seu títol complert i el nom del seu autor. Els nanos que són estimulats amb el llenguatge musical aprenen més ràpid els processos del llenguatge, els matissos, la sintaxi i l'escolta (parar atenció).


CANÇONETES: en aquest apartat trobareu totes les cançons que vaig introduint, a banda de les que aprenen amb la mestra de música. Ho relaciono amb l'explicació anterior i faig notar la importància de l'estimulació musical i l'aprenentatge de noves cançons. Quan  els meus alumnes canten tots junts una cançó ben apresa i amb seguretat, entren en harmonia sorgint una cohesió social  fent florir un sentiment d'unitat, un sentiment de grup...


POESIES: també m'agrada estimular la memòria, tan oblidada en els nostres temps. Crec fermament que l'estimulació de la memòria ajudarà als nostres alumnes a saber afiançar nous coneixements al damunt d'aprenentatges ja consolidats. Per això, petits gestos, com l'aprenentatge de noves poesies els pot aportar un ajut a llarg termini. Les poesies que us deixo són totes en blanc i negre, no tenen  dibuixos i estan llestes per a la seva descàrrega, per si algú les necessita....


DITES: entrem en el món de les dites i rodolins, estimulant la memòria i musicalitat amb les seves petites rimes.


ENDEVINALLES: per a mi és molt important l'apartat de les endevinalles, ja que, a través del joc podem estimular l'enginy a més de la memorització de l'endevinalla en qüestió. Al principi els costa entendre la mecànica de no poder "xivar" la paraula de la solució. Però mica en mica van entenen el procés i arriba a ser un dels jocs lingüístics que més els agrada.


BITS: com podreu trobar en aquest últim apartat, els bits que presento sempre són de muntatge casolà, és a dir, que no són comprats. Els Bits són grups de 10 imatges que volten a un  mateix tema, s'han de presentar a imatge per segon i dient el seu nom amb un to clar i concís. No s'ha de donar explicacions enciclopèdiques fins a una fase més avançada.


TOT EL MATERIAL QUE ELS PRESENTO ALS MEUS ALUMNES SEMPRE ÉS COM UN REGAL, MAI SE LI PREGUNTA PER SABER SI HO HA APRÈS. 
EN SÍ EL GRAN MISTERI ÉS DONAR LA INFORMACIÓ SENSE ESPERAR "RES A CANVI" D'AQUESTA MANERA ELS NANOS TREUEN TENSIONS I OBREN MÉS CANALS D'APRENENTATGE.


Espero que les  meves explicacions de  per què he volgut compartir tot aquest material us hagi servit.


PREMI LIKE BLOG

domingo, 7 de octubre de 2012

Un companya bloggera, la Carol del blog UN MUNDO DE PEQUEÑAS COSAS, m'ha fet arribar aquest premi anomenat LIKE BLOG.
La veritat és que m'han emocionat les seves paraules de referència vers al meu blog i pàgina, aquí podeu veure com ho explica ella mateixa...i li dono un milió de gràcies per haver pensat en mi.


El premi situa la seva sortida des del blog DABADEBEDUM i va dirigit a docents que com jo tenim una pàgina de Facebook i és actualitzada d'una manera sovint.
El premi consisteix en que ara l'he de passar a 3 blogs que tinguin pàgina al Facebook i l'actualitzin amb freqüència i avisar-los al seu blog o a la seva pàgina de Facebook.

Doncs aquí teniu els meus, tots 3 dignes d'aprendre'n d'ells:
1. Passo el premi a Inés de ACTIVIPEQUES, perquè tant en el blog com a la seva pàgina comparteix material molt adient per als nostres alumnes.

2. Passo el premi a Aurora de SOÑANDO SONRISAS, perquè a través de la pàgina de facebook, s'estableixen converses aprofitoses.

3. Passo el premi a María de LIBRETAS DE COLORES, un blog que segueixo des dels inicis i d'on es pot aprendre molt també.

A TOTS ELLS FELICITATS I GRÀCIES PER COMPARTIR...



EL MUSSOL: PAS A PAS

Espero que us sigui fàcil de fer, també es pot pintar en negre i convertir-lo en un rat-penat per a Halloween....una idea més!!

MURAL DE L'ENTRADA DE L'ESCOLA

Us presentem el mural que han fet els meus alumnes juntament amb els altres dos P5. La meva escola té tres línies per curs.
Ens tocava guarnir l'entrada i hem volgut donar alegria i color per animar-nos en els temps que estem patint. Per això l'entrada principal és de colors alegres.
També ens ha tocat deixar ben maca la zona de passadís de la planta baixa. Us deixo una mostra de lo maco que ens ha quedat.
Espero que us agradi i  convido a les famílies de les classes de P5 que aneu a mirar-los.

ENTRADA PRINCIPAL "MURAL: ALEGRIA I COLOR"






GUARNIMENT PLANTA BAIXA "LA TARDOR I ELS MUSSOLS"









010. ÚS DEL PROJECTOR

jueves, 4 de octubre de 2012


Estic molt contenta perquè a la meva classe ha arribat una sorpresa...es tracta d'un projector d'última generació. Donem les gràcies a la Núria per haver fet possible això. M'he sentit igual que si fossim a Nadal...
En un principi se suposa que serveix per a projectar contes o algun full amb un dibuix.
Però els que em coneixeu ja sabeu que no he parat fins a donar-li inclòs un altre ús.
He projectat un dibuix d'unes fruites que havien de pintar els pekes amb ceres i retallar-les per a poder-les enganxar després dins el dibuix d'una fruitera.
Com que aquest dibuix no el tenia guardat en el pen drive, se m'ha ocorregut que potser projectant-lo i resseguint la forma amb el programa de la PDI, en podría fer un ús més digital; així que, un cop he tingut fet els dibuixos amb el retoladors de la PDI, els hem retallat amb l'eina de retallar marcant la sil·lueta. Un cop retallada, les hem portat al lloc on més ens convenia. Per tant, podríem dir que un dels usos que es poden fer del projector és de "calcador" (aquest terme me'l acabo d'inventar... així que si es posa de moda, jiji, ja sabeu qui l'ha inventada).





ANIVERSARIS DE SETEMBRE

Ara que ja tinc totes les autoritzacions començo a presentar els aniversaris de classe. Aquest any ho farem per mesos. De moment en el mes de setembre felicitem a la Clara, per molts anys guapa!!

009. PDI: LAS HERRAMIENTAS FLOTANTES


Uno de los usos que podemos darle a la PDI  es como lo hacemos habitualmente con el ratón, solo que en este caso en vez del ratón utilizaremos el dedo y haremos clic o doble clic al igual que si estuviéramos trabajando con el ratón. Con solo pulsar una o dos veces, según sea el caso, sobre un icono para que se ejecute la aplicación correspondiente (podríamos, por ejemplo, abrir el Word, o el navegador, o cerrar aplicaciones abiertas, o seleccionar texto, copiarlo, pegarlo, etc.), pero también podríamos presentar un trabajo hecho en Power Point, pasando de página con sólo pulsar en la pantalla con un dedo.

Otra manera de usar la PDI es haciendo anotaciones sobre la página que en esos momentos esté activa o sobre cualquier otra que seleccionemos posteriormente. Entonces necesitamos las herramientas flotantes. La imagen de la página activa queda cubierta por una especie de página transparente o de acetato, y se nos muestra con estos iconos  en la parte superior derecha.


 : limpiamos la pantalla de cualquier anotación escrita o dibujada hasta ese momento. 

 : captura toda la ventana activa y la envía al Notebook creando una nueva página con su contenido (si el Notebook no está abierto lo abrirá e insertará la captura en la primera página).

 : Cierra la "pantalla congelada" para volver a la posición normal o de ratón borrando todas las anotaciones realizadas.



Related Posts  for WordPress, Blogger...