ET DESITGEM MOLTA SORT ZOUHAIR
sábado, 18 de enero de 2014
Avui hem acomiadat al nostre company Zouhair. Ens ha fet molta peneta que marxi però alhora entenem que amb qui ha d'estar és amb la seva família, que va marxar fa un temps a Paris, buscant treball.
Hem fet una volteta per París, tot aprofitant que tenim internet a classe.
El mateix Zouhair ens ha escrit el nom de la ciutat, que a partir de diumenge, serà casa seva. I el mapa del satèl·lit ens ha deixat veure la ciutat des de diverses perspectives. Ens ha agradat molt.
Tots els companys et desitgem molta sort en aquesta nova etapa i bon viatge.
PROYECTO CALLE, PUEBLO, CIUDAD: el nombre de las calles
miércoles, 15 de enero de 2014
Tots els carrers tenen nom?
Què passaria si els carrers no tinguéssin nom?
El meu carrer té nom?
I el teu?
Fins ara no havíem parat atenció en que tots els carrers disposen d'un nom, i un número de la porta de casa nostra. A partir d'aquestes preguntes en la nostra assemblea de grup hem parlat sobre això arribant a la conclusió que TOTS ELS CARRERS TENEN NOM.
Una bona activitat seria poder escriure en un paperet l'adreça de cadascun i fer la posta en comú a l'endemà, amb la resta de companys.
Us deixo una mostra per a omplir:
Què passaria si els carrers no tinguéssin nom?
El meu carrer té nom?
I el teu?
Fins ara no havíem parat atenció en que tots els carrers disposen d'un nom, i un número de la porta de casa nostra. A partir d'aquestes preguntes en la nostra assemblea de grup hem parlat sobre això arribant a la conclusió que TOTS ELS CARRERS TENEN NOM.
Una bona activitat seria poder escriure en un paperet l'adreça de cadascun i fer la posta en comú a l'endemà, amb la resta de companys.
Us deixo una mostra per a omplir:
Ara vull deixar un comentari que ens va deixar una família d'uns cursos anteriors i que ens va ajudar a esbrinar com es posaven antigament el nom dels carrers. Ho podeu veure en la següent entrada
http://mon-infantil.blogspot.com.es/2012/03/utilitat-dels-nombres.html dins l'apartat dels comentaris.
PROYECTO: CALLE, PUEBLO, CIUDAD: es un pueblo o una cudad? (1ª PARTE)
martes, 14 de enero de 2014
Els pekes ja saben que vivim en una ciutat, però quines coses distingeixen un poble d'una ciutat?
Després d'una llarga conversa sobre les diferències entre un poble i una ciutat, escrivim a la PDI, en forma de resum a les conclusions genèriques que hem arribat, aplicant així la tècnica de la comparació.
Aquesta vegada hem utilitzat una eina molt coneguda entre els docents, es diu BUBBL.US i resulta molt útil per a fer esquemes o mapes mentals del que s'està treballant o estudiant.
Després d'una llarga conversa sobre les diferències entre un poble i una ciutat, escrivim a la PDI, en forma de resum a les conclusions genèriques que hem arribat, aplicant així la tècnica de la comparació.
Aquesta vegada hem utilitzat una eina molt coneguda entre els docents, es diu BUBBL.US i resulta molt útil per a fer esquemes o mapes mentals del que s'està treballant o estudiant.
I en base a tot això estem preparant una sorpresa que ja us explicarem més endavant...
PROYECTO: CALLE, PUEBLO, CIUDAD // PROJECTE: EL CARRER, POBLE, CIUTAT
viernes, 10 de enero de 2014
Comencem el segon trimestre partint una mica del tema del Nadal. Encara volen veure cosetes que tenim a l'ordinador de classe, com fotos de la sortida per veure les paradetes de Nadal o algun video.
Partint d'aquest punt comencem un nou projecte que parlarem sobre EL CARRER, tot lligant-lo amb ELS POBLES I LES CIUTATS, però també veurem els diferents comerços o professionals que podem anar trobant en el nostre barri.
Us presentem per tant, les preguntes que ens han anat sorgint mentre anàvem parlant sobre el tema.
HI HA LES MATEIXES COSES EN UN POBLE I EN UNA CIUTAT?
I llavors ells mateixos han anat contestant i debatent. Raonant les seves respostes...
Aquí us deixem dues llistes encapçalant amb un SÍ o un NO...
Hem usat una eina que es diu LINOIT i que ve a ser com un suro on pots anar enganxant el que vulguis, des de post-it, imatges o videos. Però nosaltres ara només volíem fer una mena de comparativa i que fos molt visual.
HI HA LES MATEIXES COSES EN UN POBLE I EN UNA CIUTAT?
I llavors ells mateixos han anat contestant i debatent. Raonant les seves respostes...
Aquí us deixem dues llistes encapçalant amb un SÍ o un NO...
REGALOS DE NAVIDAD // REGALS DE NADAL
jueves, 9 de enero de 2014
Esto me gusta especialmente, pues aprenden a compartir sus cosas. Ya no se trata de un material común de clase sino un material personal...y muy nuevo. Al principio, puede que a alguien le cueste pero todos acaban intercambiándolos.
Con este motivo, os dejo las fotos que les he hecho para que veáis lo bien que han estado, y os "regalo" un juego de pintar para poder usarse en la PDI. Este juego quedará recogido en nuestra pestaña superior de "JOCS DE REFORÇ"----> DIBUIXAR I PINTAR
LA DIVISIÓN EN PARVULARIO????: situaciones de lógica-matemática
martes, 7 de enero de 2014
Antes de terminar el cole, para las vacaciones navideñas, quise proponer a mis pekes un pequeño problema de "mates". Como estábamos con el proyecto de La Navidad les presenté en la PDI un plato con la uva típica de fin de año.
Les dije que era mi plato con 12 uvas en total, pero que tenía como invitados a nuestras mascotas de la clase ( Tinet y Ovelleta) y que yo les cedía mis uvas.
La cuestión era que debían pensar cómo repartir la uva para que estuviera equilibrado...
Hubieron muchas respuestas, algún alumno incluso pensó cómo repartirlo para que yo no me quedara sin. Me gustó esa reacción pero el problema era que yo me quedara a 0 y las 12 uvas repartidas.
La verdad, no me imaginé que ese ejercicio nos diera para tanto, estuvimos un buen rato dándole al "coco", hasta que al final hubo quien lo sacó.
Ha sido estupendo ver cómo todos se implicaban en el razonamiento del problema, y eso me dio que pensar... en general, les damos todo o casi todo hecho a los pekes, les presentamos pocas situaciones de razonamiento lógico y se acostumbran a NO usar el "coco". Recomiendo a todos los adultos encargados de educar a los pekes, que dejen aflorar esas situaciones y entonces estaremos ayudándoles a crecer.
Les dije que era mi plato con 12 uvas en total, pero que tenía como invitados a nuestras mascotas de la clase ( Tinet y Ovelleta) y que yo les cedía mis uvas.
La cuestión era que debían pensar cómo repartir la uva para que estuviera equilibrado...
Hubieron muchas respuestas, algún alumno incluso pensó cómo repartirlo para que yo no me quedara sin. Me gustó esa reacción pero el problema era que yo me quedara a 0 y las 12 uvas repartidas.
La verdad, no me imaginé que ese ejercicio nos diera para tanto, estuvimos un buen rato dándole al "coco", hasta que al final hubo quien lo sacó.
Ha sido estupendo ver cómo todos se implicaban en el razonamiento del problema, y eso me dio que pensar... en general, les damos todo o casi todo hecho a los pekes, les presentamos pocas situaciones de razonamiento lógico y se acostumbran a NO usar el "coco". Recomiendo a todos los adultos encargados de educar a los pekes, que dejen aflorar esas situaciones y entonces estaremos ayudándoles a crecer.
JUEGO: ORDENA LAS LETRAS
lunes, 6 de enero de 2014
Como estamos con el proyecto de la Navidad os dejo 2 juegos para ordenar las letras de una palabra, hechas con la herramienta EDUCAPLAY
Quedarán recogidos en mi página de juegos----Recursos Educaplay
ORDENA LES LLETRES
ORDENA LES LLETRES
Quedarán recogidos en mi página de juegos----Recursos Educaplay
ORDENA LES LLETRES
ORDENA LES LLETRES
Suscribirse a:
Entradas (Atom)