STA. CECILIA: INSTRUMENTO CON MATERIAL RECICLADO // STA. CECÍLIA: INSTRUMENT AMB MATERIAL DE REBUIG

sábado, 23 de noviembre de 2013



Com cada any celebrem a la nostra escola la Festa de Santa Cecília, que és la patrona de la música.
Els nostres pekes són els encarregats de fer una guitarra amb material de rebuig, utilitzant, simplement dues safates de porex, unes gometes elàstiques, i paper de seda amb vernís.

És un treball fàcil i ràpid i amb uns resultats molt alegres.



També hem celebrat la festa amb un concert a càrrec dels alumnes de segon (una tercera part havien estat alumnes meus), i han explicat un conte amb cançons entremig.
Des d'aquí, els meus pekes i jo volem donar les gràcies a aquests alumnes que ho han fet molt i molt bé.
Hem gaudit i per això hem estat molt atents, mireu què macos estem ... 



EL RINCÓN DE LOS PUZZLES (qué orgullosa estoy de mis pekes) // RACÓ DE PUZZLES

jueves, 21 de noviembre de 2013


Us presento el nostre racó de puzzles. Des del primer dia d'escola, una de les normes de classe, és tenir el racó de puzles ben endreçat. 

Els explico que cada capseta anirà amb un gomet de color per ubicar després el seu lloc d'una manera més fàcil. I així, assegurar-me que sempre tindrem els trenca-closques ben ordenats.

Aquesta acció la fem durant els prmers dies d'escola i són ells els qui m'ajuden a col·locar els gomets. 
També enganxem un gomet, del color corresponent als costats de cada prestatge per saber on ha d'anar cada puzle.

Però, a part de tot això, els explico que seria bo de fer una fila i respectar el torn, cada vegada que ens aixequem per anar a canviar un puzle per un altre. Així doncs, els vaig posar a terra un cinta enganxada com a les caixes o bancs... "ESPERE SU TURNO", jijiji

La raó del títol d'aquesta entrada és perquè aquest matí no m'he pogut estar de fer la següent foto.... he vist una fila molt ben feta i esperant el torn darrera la ratlla, mentre, al peke que li tocava, feia la seva elecció.
En cap moment els he hagut de recordar com havien de seguir la norma!!!

Meravellós!!  Us felicito, estem començant a recollir fruits, seguint les normes establertes podem tenir una millor convivència.

Aquí us deixo les fotos: fixeu-vos en la línia de terra i la fila, tan ben feta esperant  darrera d'ella.



VÍDEO: LA TROMPETA MÀGICA

miércoles, 20 de noviembre de 2013

Avui els he posat en els últims 10 minutets de classe aquest vídeo. L'he volgut relacionar amb el tema musical, ja que divendres és la patrona de la música, però en realitat es pot parlar d'altres temes a partir de visionar el vídeo, com ara "el racisme".

Però avui no ha estat el cas, i simplement els pekes han gaudit del que es veu en primer terme sense aprofondir en res més...

Aquí el torno a posar per si a algú li interessa o els pekes el volen tornar a veure.

JUEGO: HACER CARAS CON ELEMENTOS DE OTOÑO // FER CARES AMB ELEMENTS DE TARDOR

martes, 19 de noviembre de 2013

Avui us deixo un joc que he trobat per a confeccionar cares amb elements de la tardor. Espero que us agradi.



RECORDA QUE AQUEST JOC QUEDA RECOLLIT  A LA NOSTRA WEB DE JOCS DE REFORÇ

EL MAGO DEL OTOÑO // EL MAG DE LA TARDOR

domingo, 17 de noviembre de 2013


Per fi ha arribat la fresqueta, i el Mag de la Tardor ens ha vingut a veure. Ens hem pogut reunir al pati de l'escola i el Mag ens ha explicat que la Reina Calor i el Rei del Fred sempre lluiten per a veure qui guanya, i aquest any ha estat guanyadora la Calor perquè hem tingut uns quants dies més de regal, que semblaven d'estiu i no pas de tardor.

El Mag de la tardor ens ha pintat el nas abans de sortir al pati, amb un color de la tardor.

Després ens ha fet uns trucs de màgia i tots ens hem quedat amb la boca oberta.

Se li aguantava la vareta màgica  tota sola,   també ha fet desaparèixer una boleta, i finalment ha fet màgia amb un mocador.

Estem molt contents que hagi vingut el mag, i li donem les gràcies per a dur-nos la tardor amb la seva pluja i tot.


FINS L'ANY QUE VE, MAG DE LA TARDOR

CARRERAS // CURSES

jueves, 14 de noviembre de 2013

Quan els dimecres baixem al pati a fer la nostra sessió de "gimnàs", solem tenir com una mena de ritual per a començar. 
El que fan tots sense excepció, és col·locar-se a la paret  del fons, que és on tenim més espai i allí tots en fila, esperen la meva ordre per a començar a escalfar.

Si bé en gran grup, com en grups petits, sempre comencem amb unes quantes curses (carreres diuen ells).
No són curses de guanyar el primer sino de fer-ho correcte. 

Alguns exemples de tipus de curses:
  • anar i tornar corrents
  • anar i tornar saltant
  • anar i tornar de peus junts
  • curses de...diferents tipus de tranport (policies, ambulàncies, camions, bicicletes, patinets...)
  • curses de diferents tipus de personatge (animals, herois....)
  • curses per parelles (agafats de diverses maneres)




JUEGOS POPULARES: mi meta // JOCS POPULARS: el meu objectiu

miércoles, 13 de noviembre de 2013



A la nostra escola donem molta importància al moviment global del cos. És per això que tenim dins l'horari escolar, piscina, gimnàs i psicomotricitat.

Per a les estones de piscina i psicomotricitat tenim uns especialistes per a dur a terme les activitats. i en les estones de gimnàs ens toca a les tutores fer la classe.

És per aquest motiu que, a part de circuits motrius i piscina de boles, intento proposar cada setmana un joc popular de moviment; li dóno molta importància a això perquè crec que els nanos d'avui  en dia no saben jugar, precisament perquè no saben jocs diferents; i en general, a les estones d'esbarjo sempre acaben jugant a futbol o al sorral.

Tinc com a fita personal, des de fa ja molts anys, ensenyar jocs de grup (la majoria jocs populars) per a que tinguin un bon repertori i puguin així escollir al que volen jugar lliurement; també us dic, que molts altres me'ls invento o són variants d'un joc conegut

Amb els jocs de normes també aconseguim que el grup aprengui a seguir-les, i després aquesta actitud es podrà aplicar a la vida quotidiana, és a dir, aprendre a perdre però sense desanimar-se; participar per a gaudir i passar-s'ho molt bé amb els companys de joc. I entendre que les normes d'un joc estan per seguir-les de la mateixa manera que tenim les normes de classe de caràcter social.

Mica en mica us aniré presentant el que anem fent en aquest espai i quedarà recollit dins la pestanya de: MÓN D'AULA ----> MOTRICITAT

 Recordeu que tots hem de jugar en algun moment del dia, petits i grans....no us oblideu de jugar!!



Related Posts  for WordPress, Blogger...