JOCS I FESTA DE HALLOWEEN A L'ESCOLA

jueves, 31 de octubre de 2013

Qui ens anava a dir fa uns anys que celebraríem també la festa de Halloween a l'escola; però la veritat és que amb tant d'anglès que fem, no era conseqüent no fer-ho.
Ara coneixem les tradicions del nostre país i també dels llocs on se celebra el Halloween.
Però la realitat és que nosaltres ho celebrem a la nostra manera.

La festa de Halloween de meu col·legi ve de la mà de les mestres d'anglès, amb molta alegria i també intriga...
Enguany ha vingut la bruixeta Dorothy, que ja us la vaig presentar ahir, és una bruixa bona i molt maca i vistosa. Ella va proposar de fer una gimcana de jocs a l'estil "halloween" al matí i a la tarda una festa de disfresses d'esquelets, i així ho hem portat a terme.

Els jocs els hem pogut fer al pati i hem sortit per torns molt ben organitzadets.
Ara us explicaré quines proves havien de passar:

1. Enganxar un cor de color vermell a un esquelet gegant, però amb els ulls tapats

2. Jugar a bitlles amb motius de Halloween i amb unes pilotetes petites



3. Trobar uns ossos que estaven amagats en el sorral. Aquests ossos els han fet  ells mateixos amb fang de color blanc, d'aquell que no cal coure, uns dies abans



4. El jocs de la "poma" però amb una "xuxe", és a dir, havien de menjar-la sense poder tocar-la


5. Al final hem fet una rotllana. La qüestió era anar passant, mentre sentíem el so d'un timbal, una carbasseta plena de llaminadures. Quan el so del timbal parava, el nen o nena que ho tenia a les mans podia agafar-ne una....ja us podeu imaginar com anava de lenta la carbasseta, jaajaja no la passaven per a poder agafar més xuxes...aixxx




Les famílies han col·laborat tot muntant la disfressa amb una bossa d'escombraries de color negre i una mica de cinta aïllant blanca per simular els ossos. A la cara els pekes portaven una màscara d'esquelet que ells mateixos han confeccionat aquests últims dies.
Quan hem sortit al pati la Bruixeta Dorothy ha fet un encanteri i totes les "senyus" també s'han convertit en esquelets i així hem pogut fer tots junts els balls d Halloween.



Ens ho hem passat molt bé!!

PROJECTE EL COS: com som per a dins?

miércoles, 30 de octubre de 2013



Ja coneixem la importància dels ossos del nostre cos i la musculatura que l'envolta.
Sabem que l'os més llarg es diu fèmur, el més petit és el martell (que està a l'oïda). I hem entès que sense el nostre esquelet no ens podríem mantenir dempeus perquè el nostrre cos es plegaria.
Més paraules que hem après: cervell, pulmons, cor, budells, fetge, ronyons...

També hem acabat d'assolir les parts internes del nostre cos amb un joc magnètic, el qual s'havia d'anar col·locant tant els ossos com la musulatura. Per a fer-ho ens hem organitzat en dos grups, dues rotllanes que ens dóna l'opció d'agilitzar molt més el joc. La Mireia ha posat les peces en una safata i així ha estat com, d'una manera ordenada anaven sortint els pekes a enganxar un os o un múscul a la pissarreta magnètica.
Ens ha encantat i segur que repetirem!!



Avui us deixo aquest joc que segur us agradarà i ve molt al cas...



Recorda que aquest joc ha quedat recollit a la pestanya de jocs de reforç del blog

LA BRUIXA DOROTHY: #halloween

Avui ha arribat a les nostres aules la bruixa Dorothy. És una bruixa molt guapa i que ens parlava en anglès tota l'estona. Ha estat la manera lúdica de presentar el Halloween,  per a que no s'espantin els pekes. I ha funcionat força bé.

Mireu què maca és la Dorothy...


No us perdeu el detall de les pestanyes que són teranyines....una cucada...



 I ara, us ensenyem la decoració de l'entrada de l'escola, amb la presentació de la "SKELETONS PARTY"




PROJECTE EL COS: la nostra talla

lunes, 28 de octubre de 2013

A part de les diferències bàsiques entre cadascun de nosaltres, hem vist que l'alçada també és diferent i ens podem ordenar del més alt al més baix de la classe. Ens ho hem passat molt bé fent-lo. Com que hi havia companys que s'assemblava força la seva alçada, la Mireia ens ha ajudat una mica posant un regle a sobre dels caps i així es veia millor qui era més alt que l'altre.

Aquí podeu veure com hem quedat d'ordenadets... com que no hi cabem tots hem hagut de fer dos grups i de manera consensuada hem volgut que fos el  grup de nens i el grup de nenes.




PROJECTE EL COS: com som per fora?

domingo, 27 de octubre de 2013

Ja hem treballat les diferències de les persones per fora. Hem vist que podem tenir diferent color de pell, d'ulls, de cabell. Però alhora veiem que tot i ser diferents, tenim moltes parts del cos molt iguals als altres.

Avui us deixo aquests jocs per treballar les parts del cos externes.

Recorda que els jocs que vaig presentant queden recollits  a la pestanya de JOCS DE REFORÇ ---"LA CARA I EL COS"

Amb el següent joc pots reforçar el que hem après a la classe, divideix el cos humà en 3 grans  blocs:

  1. Les parts principals del cos
  2. Els sentits
  3. Els aparells i sistemes del cos humà



I amb el següent podràs jugar amb les parts de la cara:








QUÈ VOLEM SABER DEL NOSTRE COS?

lunes, 21 de octubre de 2013

Avui presentem les nostres preguntes i tot el que volem saber sobre el nostre cos. Ho fem amb una eina que a mi m'encanta, es diu POPPLET   i és molt senzilla d'utilitzar. Podeu veure tot el que treballarem de manera resumida.

Per visionar aquest mapa mental podeu fer clics a sobre i anar llegint, espero que us agradi.



EXCURSIÓ A LA VEREMA 2013

L'excursió a Sant Mateu del Bages ha servit per a entendre la vida que es portava fa molts anys a les cases de pagès. Les famílies vivien totes juntes, és a dir, pares, avis, fills, tiets, cosins... per això hem entès que fossin tan grans.

 La família sencera anava en carros fins a les vinyes a buscar el raïm collit amb les mans i tallat amb unes grans tisores anomenades "podadores". El raïm era col·locat en uns cistells fets de fusta les "portadores" i quan ja tenien totes les portadores plenes tornaven a casa. La verema es convertia en una gran festa. Un cop a casa el raïm era estès a sobre d'una malla de ferro que estava al capdamunt de la tina. Llavors el raïm era trepitjat amb els peus nuus per aconseguir el most que anava caient a dins la tina.

 Quan hem baixat a veure com era la tina per sota hem vist també, la manera de com podíem passar el most de la tina a les bótes. Els he fet que penséssin en hipòtesis, les respostes han estat molt variades fins que a la fi el resultat ha estat: usar una mànega amb una aixeta especial. També hem pogut observar els diferents tipus d'aixetes. Llavors els hem explicat que el most havia d'estar allà un temps fins a convertir-se en vi.

 Pregunteu als vostres fills tot això que us he escrit i establiu una conversa sobre l'excursió.... no deixis passar aquesta experiència nova per a ells i implica't!! A més us he preparat un recull de fotos on veureu quina manera de gaudir en el moment de fer el nostre most. Us deixo el vocabulari que hem treballat: casa de pagès, carro, podadora, portadora, tina, reixeta de ferro, most, bóta (feta de fusta de roure i reforçada amb ferro)

Després hem dinat fent unes rotllanes i posteriorment una estoneta de joc.

Espero que us agradi el vídeo...




També us deixo aquest vídeo per a que el veieu amb els pekes, és un conte on plasma tot el que hem vist a l'excursió... us deixo amb la "Garnachica".




Related Posts  for WordPress, Blogger...