SI SE QUIERE, SE PUEDE / QUI VOL POT

miércoles, 2 de octubre de 2013

La majoria de les vegades que pensem amb un infant amb problemes, sempre se'ns ve al cap a un nen/a que li costa seguir les classes, perquè les seves capacitats no arriben a uns nivells mínims.
Però us heu parat a pensar en tots aquells infants que aprenen molt més ràpid que els altres? Hi ha casos en que són alumnes brillants i que ells mateixos fan les seves connexions sense cap mena d'ajuda, la qual cosa fa que tot el ritme de treball normal dels companys, per a ells és avorrit i lent.... ells ja tenen aquells conceptes assimilats i volen més, més i més...

Per motius personals estic molt sensibilitzada amb aquest tema i crec que  els professionals de l'educació, no només hem de vigilar aquells que van malament amb els aprenentatges sinó que hem de saber veure quan un alumne pot ser que tingui "altes capacitats" perquè també necessitarà de la nostra ajuda.

Els nanos d'altes capacitats pateixen molt i hem de tenir cura de la seva part emocional, perquè no tot es resumeix en donar-li més coneixements.
Hem d'ensenyar-los a que aprenguin a gestionar les seves emocions. Intentar comprendre'ls perquè la visió de les coses que els envolten és diferent a la de la resta de companys.
Poden arribar a tenir problemes de comportament o de relació amb  la resta de la classe per no saber actuar amb els altres companys i que la resta de la classe no els comprenguin a ells.

Ara us deixo un vídeo il.lustratiu del que estem parlant....val la pena veure'l sencer.


DE PASSEIG PER A LA MEVA CLASSE (III): els càrrecs i el calendari

martes, 1 de octubre de 2013


Ja sabeu que a les escoles d'infantil ens agrada això de que els nanos vagin agafant responsabilitats de mica en mica. De fet els encanta quan cada dia al matí canviem els encarregats, estàn amb una atenció perfecte.
Com veieu a la imatge superior tenim els càrrecs de:
el primer de la fila i l'últim, els secretaris i els ajudants i l'encarregat del calendari.

Va molt bé tenir les imatges a l'abast dels pekes perquè així poden ser més autònoms en el moment de fer el calendari.
A mi especialment m'agrada començar el dia amb la cançó de la Dàmaris Gelabert del "Bon dia", és alegre i amb ritme. La comença a cantar l'encarregat i a l'última estrofa ens  afegim la resta. Aquí us la deixo, a mi m'encanta...





DE PASSEIG PER A LA MEVA CLASSE (II): la perruqueria i el metge

sábado, 28 de septiembre de 2013


LA PERRUQUERIA:
Aquest raconet és molt fàcil de preparar, una mica de rulos, pinces de cabell, gomes, clips, potets reciclats de  cremetes, etc. el que se  t'acudeixi, les pintes són les que recullo dels hotels de les meves vacances.
Els encanta poder agafar una nina i deixar-la ben bonica, i també posar tot el cap amb pincetes de colors entre ells.
Vaig dur un telèfon que corria per casa i té un èxit bestial. Nens que no parlen gaire aprofiten aquest estri que els ajuda a millorar.
Les cadiretes ja veieu que són les mateixes de la caseta, segons convingui...
I una part fonamental de la perruqueria i que no pot faltar mai és el mirall....es passen bones estones mirant-se...


EL METGE:
El racó del metge té un banc que he cobert amb una roba que m'ha donat la meva mare. És molt semblant al color verd de quiròfan i per això l'he aprofitat. La paret l'he tapada amb un paper-roba de metge de veritat i per no fer forats, s'aguanta amb un velcro.
El llençol està fet amb un tovalló i pel coixí he cosit en forma de tub un altre tovalló  a joc; així sembla que sigui de veritat....i és una manera d'aprofitar cosetes que tenim per casa.
Al voltant tinc unes imatges del cos humà, típiques de metges, jijiji...



De tant en tant, posem tirites, tubs d'embenar d'aquells que són elàstics i potets de tota mena per a que facin el moviment de roscar i desenroscar potets com si de medecines es tractés. També podem tenir fonendos, de plàstic es clar, i depressors linguals (els pekes li diuen palets de la gola)

Espero que el passeig d'avui us hagi agradat!!

DE PASSEIG PER A LA MEVA CLASSE (I): la cuineta o la caseta

viernes, 27 de septiembre de 2013

Hola, avui us vull ensenyar la meva classe tal com se la van trobar els meus pekes quan vam començar el curs. Us vaig comentant a mida que us ensenyo la classe, a veure si us agrada :)

EL RACÓ DE LA CUINETA:

Tenim la gran il·lusió de poder estrenar aquest curs una cuineta preciosa, comprada en aqueslls grans magatzems "suecs" d'una famosa marca. La veritat és que em fascina tot el que tenen per als infants, amb fustes i colors més naturals del que normalment estan habituats els nanos d'avui en dia.

També  tinc una calaixera d'aquelles de plàstic, fàcil de rentar i amb els calaixos de diferents colors. Això em va perfecte perquè podem posar tot el menjar de joguina en els de color blau, els platets en el groc i els davantals (de quan jo era una nena) i les estovalles (que ja no faig servir a casa meva) en de color rosa. Mira quina manera més natural de fer agrupacions d'objectes amb una ordre donada (és a dir, estem fent Mates)


Tot ha de quedar ben recollidet quan s'acaba de jugar. Així que el primer que hem fet és explicar on va cada cosa per quan haguem d'endreçar. Si els pekes veuen un entorn recollit i més o menys sempre igual, veureu que els dóna seguretat. I a la llarga, el que al princicpi de curs suposava un gran esforç a això de "recollir", quan ja saben on van els estris milloren en el temps de recollida; és a dir, que ni els fa mandra i a més van més rapidets per endreçar.



També tenim una tauleta i unes cadires que durant el dia solen estar més recollides fins a l'hora de joc que és quan les treiem. El meu espai, és el que és,  i hem de fer virgueries per poder tenir de tot i aprofitar-lo bé.





BENVINGUTS I BENVINGUDES: comencem un nou curs

miércoles, 25 de septiembre de 2013



Hola a tots i totes, m'heu trobat a faltar??? he estat una mica desconnectada per motius personals però ara ja torno a ser aquí, amb moltes ganes  de compartir cosetes amb tots vosaltres.

Activitats, articles relacionats amb Educació, entrades que farem sobre la PDI, idees que m'invento o que són d'altres col.legues i que són dignes de menció. Però sobre tot, el dia a dia amb el meu petit Món Infantil de la meva classe de 5 anys.

També vinc eufòrica amb el meu claustre-blog, un grup de blogueres que sempre ens recolzem en tots els aspectes i que els envio un petonet a totes. El nostre Projecte col·laboratiu "UN PROYECTO ENTRE TODOS" on ja tenim a vora 200 blogs participants.

Enguany ja us vaig comentar que participo en el Projecte Col·laboratiu de PALABRAS AZULES. Un espai creat per un grup de mestres i 101 participants, aportant cadascun una idea, activitat o recurs per a treballar l'escriptura; des de petits fins a cursos superiors.

Espero que tots tinguem un bon curs, families, nens, nenes, i docents que estem en contacte, d'aquí , d'allà i de més enllà.




"UN PROYECTO ENTRE TODOS": REB EL PREMI POMA DE BRONZE

martes, 17 de septiembre de 2013

Estic molt contenta perquè les fundadores de UN PROYECTO ENTRE TODOS, hem rebut el Premi "Poma de Bronze" en els premis de la pretigiosa web d'educació LA EDUTECA


Però la nostra alegria no es va acabar aquí, ja que, tant la MIREN com l'ANA, van portar cap a casa els millors premis de la seva categoria, és a dir: 
LA CLASE DE MIREN ---> POMA D'OR 
AULATIC ---> AL MILLOR BLOG DE PROFESSORS

I des de Món Infantil volem felicitar a tots els guanyadors i participants dels Premis Eduteca 2013 !!

*MÓN INFANTIL*: FINALISTA DELS PREMIS BLOGS CATALUNYA 2013

miércoles, 11 de septiembre de 2013



No podia ser en una data millor com la d'avui (11 de setembre) saber que el meu blog ha arribat a ser finalista en els premis d'enguany Premis Blogs Catalunya 2013, atorgats per l'associació STIC.CAT

Ara us faig cinc cèntims del que és aquesta associació i què és el que es pretén amb els Premis Blogs Catalunya. Així doncs, i amb paraules d'ells mateixos:

L’associació STIC.CAT (Societat de Tecnologia i Coneixement ) neix l’any 2008 amb la vocació de ser una entitat que generi interactivitat i innovació en el context de la cultura i la llengua catalanes amb la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com a eix vertebrador.

Els objectius són els següents:
•Promoure i divulgar la societat de la informació i del coneixement.
•Fomentar la interacció entre els ciutadans mitjançant tecnologies de la informació i la comunicació.
•Fomentar el coneixement i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, unint i fomentant en l’àmbit lingüístic català els conceptes de Societat i Tecnologies de la Informació.
•Afavorir el treball en xarxa i l’intercanvi d’experiències de base tecnològica.
•Fomentar la desaparició de l’escletxa digital a nivell social.
•Facilitar l’accés de les TIC als sectors educatius, culturals i ONG.
Som una associació que figura en el registre d’associacions de la Generalitat de Catalunya des de febrer de 2008 i que a partir de la convocatòria dels Premis Blocs Catalunya 2008 pretén generar activitats motivadores entre els internautes i amb la societat en el seu conjunt.
A partir dels objectius que hem esmentat abans, pretenem portar a terme una sèrie d’accions que desenvolupin les TIC en l’àmbit de la comunitat lingüística catalana arreu del món i que promoguin la innovació i l’ús de les eines de la societat del coneixement.
Aquestes activitats s’insereixen especialment en el camp de l’educació, de l’acció solidària i compensadora de desigualtats i en la promoció de la cultura catalanes amb les TIC.
Projectes concrets destinats a centres educatius, ONG’s i internautes en general són el camp d’acció on es desenvoluparan les estratègies de l’Associació STIC.CAT.

Per tant, i resumint els Premis Blogs Catalunya volen impulsar els blogs escrits en català o en la seva major part.

Jo vull donar les gràcies a tothom que ha posat el seu granet de sorra donant suport a *MÓN INFANTIL*, en aquesta primera fase de votació popular. Ara toca esperar a que el Jurat esculli 3 premis de cada categoria.

Us presento els 5 Blogs d'Educació (dins l'autoria personal) que han estat finalistes:

A TOTS ELLS  ELS ENVIO DES D'AQUÍ MOLTA SORT 

ens veiem el 28 de setembre a Granollers !! 

 

¿CÓMO CONSEGUIR MÁS SEGUIDORES? PASOS A SEGUIR CON FEEDLY o BLOGLOVIN

lunes, 9 de septiembre de 2013

Desde que Google Reader cerró sus puertas este verano, la mayoría de bloggers (incluída yo) nos fuimos marchando al lector de noticias de Feedly. La verdad es que estoy contenta y es por ello que he ido animando a mis amigos sean virtuales o no.

Lo que yo no sabía, y presiento que muchos de mis seguidores tampoco, es que el gadget de seguidores de Blogger ya  no sirve para nada.
Todos los que usamos nuestro blog con la tecnología de Blogger estábamos acostumbrados a darle al botoncito de seguidores y listo, ya interaccionaba directamente con el lector de Google (Google Reader).  Pero este verano me he dado cuenta de mi gran error... he ido haciéndome seguidora de blogs nuevos con el mismo sistema, y al buscarlos en mi Feedly he visto que no estaban...en fin que perdí blogs que creía tener guardados.

Es por eso, ahora que estamos en el inicio de curso, que quiero compartir mis hallazgos por si a alguien le puede ser de ayuda.

Si queremos que nuestro blog lo puedan seguir con facilidad los demás, deberemos poner botones facilitando dicha acción.

Os presento, por tanto, dos ejemplos: FEEDLY y BLOGLOVIN'. Son dos lectores de noticias de tus sitios favoritos. A mi me gustan especialmente por su sencillez de uso y porque en mi móvil los tengo instalados como aplicación, siendo allí donde más trote les doy. 

Pero hoy no he venido a explicaros cómo usarlos, puesto que la mayoría ya sabemos que hay que darse de alta e ir adicionando los blogs o webs que quieres seguir, pudiendo en los dos casos organizar tus fuentes por carpetas a tu gusto.

Hoy hablaremos de cómo podemos implemetar un botón en nuestro blog para que nuestros visitantes se hagan seguidores de una manera rápida y eficaz a sus cuentas de Feedly o Bloglovin'

Teniendo en cuenta todo lo que os he explicado del gadget de seguidores de Blogger, os ayudaré a crear botones para vuestros sitios y recomiendo que lo hagáis, pues la mayoría no os seguirán, o peor, se pensarán que con el gadget de Blogger ya te están siguiendo.

FEEDLY
Para crear el botón, Feedly nos proporciona el siguiente enlace feedly.com/factory.html para poder elegir el modelo de botón que más nos guste o se adapte al estilo de tu blog.

PASO 1: Elige el botón que más te guste


PASO 2:  Inserta la URL de tu feed 


PASO 3: Debes copiar y embeber el código HTML que te proporcionan a modo de gadget (si estás usando Blogger)



BLOGLOVIN:

PASO 1: Elige el botón que mejor se adapte a tus necesidades


PASO 2:  Escribe la dirección de tu blog y haz clic para que busque


PASO 3: Haz clic si deseas poner el widget en tu blog de Blogger


PASO 4:  Aquí puedes retocar el título que aparecerá en el widget e incluso uno flotante al pasar el cursor. Una vez editado, ya puedes añadir el artilugio


PASO 5:  Aquí te muestro cómo verás el blog que deseas seguir cuando hagas clic en el botón de Bloglovin'


Related Posts  for WordPress, Blogger...