EL TEMPS ATMOSFÈRIC

lunes, 17 de junio de 2013

I per acabar amb el nostre projecte volem parlar una mica sobre els diferents elements que fan canviar el temps...
Els encarregats a dur-nos informació han estat la Irene i la Júlia, per una banda i el Marc i l'Ariadna per l'altra.



La Irene ens ha portat un esquema on justament recull tot el que hem explicat a classe, ara us el poso per a que el veieu bé i la Júlia ens presenta un mapa molt bonic, com si fos aquells que veiem a la tele per a saber quin temps farà demà...Moltes gràcies a les dues, ens ha encantat.
Aquí us deixo el mapa conceptual:


I també, ens ha agradat molt el mural que ha preparat el Marc i el que ha dut l'Ariadna...




Amb aquest últim apartat, donem per a finalitzat el Projecte dels Ecosistemes. Sé que entre tots hem après moltíssim. Seguiu així!!

ELS VOLCANS

jueves, 13 de junio de 2013

Avui presentem els encarregats de portar material sobre els volcans. Ens han portat de tot: llibres, fotos, vídeos fins i tot una maqueta feta per la Clara i la seva família...espectacular...




Després d'haver estudiat com es formaven les muntanyes  vam començar a parlar quasi sense adonar-nos dels volcans i mica en mica hem après tot allò que ens interessava sobre aquest tema.

COM NEIXEN ELS VOLCANS?
Hem entès que les plaques tectòniques es mouen, o sigui els trossos de terra. I que es fan fisures provocant que el magma vagi sortint per la xemeneia dels volcans.

TIPUS DE VOLCANS:
  1. Volcans actius
  2. Volcans adormits
  3. Volcans extingits
PER QUÈ TENEN AQUESTA FORMA DE MUNTANYA?
Doncs perquè a mida q va sortint el magma es va refredant i es queda acumulat d'erupcions anteriors.

PARTS D'UN VOLCÀ:

  1. la càmara  magmàtica
  2. la xemeneia volcànica
  3. el cràter
  4. el con volcànic
  5. el núvol, amb cendres, gasos i pols
Ara m'agradaria ensenyar-vos el següent vídeo i us quedarà tot més clar.


PRINCIPALS VOLCANS DEL MÓN:



Ara us vull deixar aquest recurs de "La Junta de Castilla y León", especialment per a pekes on podreu aprendre o reforçar tot el que hem explicat a classe.



FELICIDADES ANA Y MIREN!!

martes, 11 de junio de 2013

Desde MÓN INFANTIL y con ayuda cómplice de mis niños y niñas de la clase os queremos dedicar este vídeo a todas las componentes de UN PROYECTO ENTRE TODOS, y sobretodo a Miren y Ana, nuestras ganadoras del premio!!
Un fuerte aplauso, plas, plas,plas....



Apaga la música del blog antes de ver el vídeo!!

LES MUNTANYES

lunes, 10 de junio de 2013

Us presento als quatre encarregats d'explicar-nos cosetes sobre el tema de les muntanyes. La veritat és que ara veureu la participació que hem tingut de totes les famílies. He de dir que entre tots fem que els aprenentatges siguin més divertits, amb la quantitat de recursos tan variada que hem anat rebent durant tot el projecte.

L'Arnau ens ha fet un mural, tot orgullós ens l'ensenya



l'Ibai ens ha portat unes imatges molt boniques


En Joan ens ha fet un llibret amb tot el que voliem aprendre
fenomenal!!

la Jana ens ha fet un veritable treball de geografia
fantàstic!!

I això és el que hem après:

QUÈ ÉS I COM ES FORMA UNA MUNTANYA:
Hem explicat que la Terra estava fomada per trossos de terra i que de vegades podien "xocar". Per a que ho entenguéssin millor hem agafat unes peces de puzzles i hem fet veure que eren zones de terres, a l'apropar-se les peces i topar s'aixequen cap amunt, formant així les muntanyes. Ho han entès a la primera. També els he explicat que a sota l'aigua, en els oceans també hi ha muntanyes, primer els he preguntat si ells creien si hi havia muntanyes a sota l'aigua. En un principi i per unanimitat han dit que no, però a mida que anàvem fent les explicacions han assolit el fet que al fons del mar hi ha muntanyes.

PARTS DE LA MUNTANYA:

CIM: és la part més alta de la muntanya. Quan el cim és punxegut l'anomenem pic.
VESSANT: són els costats en forma de pendent.
PEU: és la part baixa de la muntanya

TIPUS DE RELLEU:


LES MUNTANYES MÉS ALTES DEL MÓN:



Hem anomenat le 9 més altes de tot el món:
  1. Mount McKinley (Denali)
  2. Aconcagua
  3. Vinson Massif
  4. Mont Blanc
  5. Elbrus
  6. Kilimanjaro
  7. Everest
  8. Carstenz
  9. Kosciuszko

LA MUNTANYA MÉS ALTA D'ESPANYA:
  1. El Teide, Canàries. A més, és un volcà.
3715 m d'alçada

Us deixo aquest enllaç, per a qui vulgui llegir més informació. CLICA AQUÍ.

LA MUNTANYA MÉS ALTA DE CATALUNYA:
  1. S'anomena Pica d'Estats, al Pallars Sobirà.

Us deixo més informació per a qui vulgui aprendre més cosetes. CLICA AQUÍ.





VII PREMIO DE EDUBLOGS ESPIRAL 2013

domingo, 9 de junio de 2013

IMATGE: EDUBLOGS

Este fin se semana he tenido el honor de estar presente en la  VII entrega de Premios de Espiral Edublogs, celebrado en la Universidad de San Pablo, de Madrid.

Este premio nació en el año 2007 con tan sólo 168 blogs participantes, pero a día de hoy contamos con la gran participación a nivel internacional, a unos 2000 blogs cada año. Éstos son algunos de los países participantes: Andorra, Argentina, Chile, Colombia, Cuba, España, El Salvador, Estados Unidos, México, Panamá, Perú, Polonia, Portugal, Puerto Rico, República Dominicana, Venezuela, Uruguay ...

Según palabras de la organización de Espiral Edublogs:
"un blog educativo es un buen indicador de que en las aulas de nuestros centros está pasando algo grande y de que muchos maestros y maestras, profesores y profesoras, manejan las tecnologías de manera cada vez más natural e integrada en las aulas, especialmente mediante el uso de blogs como recurso educativo de primer orden."

Mi más cordial felicitación a todos los blogs ganadores, AQUÍ tenéis la lista de los blogs ganadores de este año.

Pero también me hace especial ilusión felicitar personalmente a mis compis de Claustro-blog, por sus premios: Ana del blog Aulatic Terra del Ferrol ( Categoría de Blogs de profesoras y profesores) y Miren del blog La Clase de Miren (Categoría de Maestros y Maestras de Infantil), no perdáis de vista a dónde habéis llegado de todos los blogs participantes...

También quiero felicitar a todos los blogs ganadores de PEONZA de la categoría de Infantil, puesto que por afinidad son con los que  más relación tengo, y os los quiero presentar. Felicidades chicas, disfrutad de vuestro premio:


Y un especial abrazo a Joel del blog Educació i les Tic, con peonza de Plata, (Categoría de Blogs de Recursos Educativos) al que tengo el honor de poder entregarle su premio en mano.


Pero el fin de semana también ha sido muy especial para mi, ya que las fundadoras de "UN PROYECTO ENTRE TODOS" (ANA, FINI, MIREN NOELIA Y MIREIA) nos hemos podido juntar al completo en Madrid y así conocernos en persona, o sea, como se dice en la red "desvirtualizarnos". Ha sido muy emotivo y algo que nunca olvidaremos. Y como estamos muy orgullosas de nuestro equipo y como nota graciosa y divertida, nos hemos hecho unas camisetas con nuestro logo (dibujo original de Noelia). Mirad qué chulis!!

AQUÍ ESTAMOS EN ORDEN COMO EN EL LOGO



AQUÍ ESTAMOS TRANSMITIENDO ALEGRÍA A TODOS!!


Pero no quiero dejar de nombrar a otras blogueras que también me hacía muchísima ilusión desvirtualizar como son: Olga y Cati. Un beso chicas!
Nos faltaban muchas más que no pudieron asistir, pero en cuanto podamos nos juntaremos en otra ciudad y disfrutaremos de vuestra companía!








POL NORD / POL SUD + un joc polar

miércoles, 5 de junio de 2013



Els encarregats d'informar-nos sobre aquest tema han estat: el Marc S., i el Marc D.


Què hem après després de la xerrada?:

  • Les Regions Polars són les zones que estan al voltant del Pol Nord (a dalt) i del Pol Sud (a baix)
POL NORD:
  • Pol Nord= Àrtic
  • pot arribar a -48ºC
  • és un oceà semicongelat
  • durant l'estiu hi ha llum tot el dia
  • a l'hivern, foscor total
  • molts animals viuen a la terra
  • Animals més comuns a l'Àrtic: lleons marins, ós polar, 
POL SUD:
  • Pol Sud = Antàrtic 
  • pot arribar a -90ºC
  • és un continent cobert de gel i envoltat per mars molt turmentosos.
  • durant l'estiu hi ha llum tot el dia
  • a l'hivern, foscor total
  • la majoria d'animals viuen a l'aigua
  • Animals més comuns a l'Antàrtida: pingüíns, foques, balena blava

PER SABER-NE MÉS:
  • les persones que viuen en el Pol Nord són els esquimals i el seu idioma és el inuit.
  • viuen en unes edificacions arrodonides fetes de trossos de glaç, anomenats iglú
  • l'entrada a la seva vivenda té un túnel molt llarg per a prevenir que marxi l'escalfor, i aquest túnel és aprofitat com a nevera o congelador d'aliments, i magatzem.
  • l'escalfor de la casa es manté cremant oli de foca i balena
  • els trossos de gel grans es diuen icebergs, i la part visible és una novena part del total.

També estem visionant el vídeo que ens ha portat la Naiara, sobre l'Antàrtida i hem entès millor tot el que hem estat aprenent aquests dies.


Ara m'agradaria fer-vos arribar aquest bonic recurs. És un joc sobre la vida polar, molt divertit. Espero que us agradi. També el podreu trobar a la meva pàgina de recursos: "MÓN I RECURSOS TIC--->PORTALS EN CASTELLÀ"


QUÈ PODEM FER AMB AQUESTS MATERIALS?

martes, 4 de junio de 2013

Els he presentat unes safates amb unes petxines, eines de modelatge, forquilles, tubets de plàstic, pinces, raspallets, pinxos de fer-me monyos....



Sempre tinc preparada una capsa amb un munt d'objectes reciclats que ens poden anar bé per fer "fang".
Doncs sí, això és el que hem fet avui. Ens hem fet una bola de fang, l'hem aplanat i a partir d'aquí la imaginació de cadascú ha pogut donar com a resultat unes obres d'art precioses. Els nanos han gaudit força.


Related Posts  for WordPress, Blogger...