EL DESERT

lunes, 3 de junio de 2013



Del desert hem après que:

  • És un ecosistema amb poques pluges, per tant, hi ha poquíssima vegetació.
  • La vegetació s'adapta a la poca humitat que hi ha.
  • La poca fauna que habita el desert s'amaga durant el dia, i procuren sortir a la nit que fa més fresqueta.
  • Hi ha molts tipus de desert. No només el de sorra, existeixen deserts  freds, polars, del monzó, de costa, etc
  • Sabem que en el desert de sorra poden haber tempestes que aixequen la sorra, i fent que canvii la posició de les dunes.
  • En  un desert de sorra podem trobar: serps, escorpins, camells
  • també hem après com es diu un conjunt de pocs arbres i una mica d'aigua: OASIS


Per a qui vulgui aprendre més, un deixo un llistat del 10 deserts de tot el món:
  1. Desert del Sàhara, Àfrica del Nord
  2. Desert Àrab, Penínsla Aràbiga
  3. Desert de Gobi, Mongòlia/Xina
  4. Desert de Kalahari, sud d'Àfrica
  5. Desert de Patagònia, Argentina
  6. Great Basin, Nord Amèrica
  7. Gran desert de Victòria, Austràlia
  8. Gran desert de Arena, Autràlia
  9. Desert de Kara-kum, Uzbekistán
  10. Desert de Chihuahua, Mèxic
I ara, us  deixo un vídeo que parla sobre els oasis:


UN PROYECTO ENTRE TODOS: medalla a la colaboración

sábado, 1 de junio de 2013



Se acaba el curso escolar 2012-2013 y otra vez será un año inolvidable para todas nosotras, por la cantidad de blogs amigos que se han unido a esta aventura, el entusiasmo en la participación y por todas las alegrías que nos ha aportado a las cinco este fabuloso proyecto:

UN PROYECTO ENTRE TODOS

Y de nuevo nos gustaría compartir nuestra satisfacción con todos los blogs que han participado de una forma activa en la recopilación de recursos en nuestro SITES, es decir, con todos los blogs que han colaborado aportando un enlace, aunque sea un único enlace, a los blogs que han pedido ayuda.

A todos estos blogs nos gustaría hacerles entrega de:

LA MEDALLA A LA COLABORACIÓN




                    

Esta es la lista de blogs que han participado activamente en este proyecto (si has participado aportando algún enlace y no apareces en la lista, déjanos el enlace de la entrada en la que hiciste el comentario, aquí mismo,  y con mucho gusto te añadiremos a la lista, puesto que son muchas entradas y enlaces y se nos ha podido pasar uno).


Si tu blog aparece en esta lista y quieres que te enviemos TU MEDALLA PERSONALIZADA, deja un comentario en esta entrada o envianos un mensaje a unproyectoentretodos@gmail.com y te la mandaremos en unos días.

Aunque acaba el curso escolar, UN PROYECTO ENTRE TODOS continua en funcionamiento durante el verano, pues hay blogs colaboradores de otros países que pueden necesitar nuestra ayuda. Os animamos a continuar compartiendo de forma desinteresada como hemos ido haciendo hasta ahora.

Por último le damos la bienvenida a dos nuevos blogs que se incorporan en este mes de junio, ¡¡FELICIDADES!! y os dejamos la lista de blogs amigos actualizada.


MUCHAS GRACIAS A TODOS

ANA, FINI, MIREIA, MIREN Y NOELIA

LA SABANA

jueves, 30 de mayo de 2013


Us presentem a en Yago, Aura i Jan, ells són els encarregats d'explicar-nos tot el que han portat sobre el tema del desert i la sabana.

Hem après que a la Sabana:
  • És una extensió de terra força plana, i amb poca vegetació
  • Hi ha dues estacions de l'any marcades per la pluja: o plou molt o n'hi ha sequera.
  • Generalment els animals de la sabana són de potes llargues i fortes en el cas dels mamífers, i d'ales llargues en el cas  de les aus,
  • La vegetació es caracteritza per: arbustos, i algun arbre (acàcies) de tronc alt.

I ara, us deixem un vídeo que ens encanta:

LA SELVA

miércoles, 29 de mayo de 2013

El mateix grup anterior també els tocava de presentar-nos tota la informació recollida sobre la SELVA.
I això és que el que hem après:

  • A la selva plou cada dia, fa molta humitat i calor
  • Plou tant que per això hi ha uns arbres altíssims i moltíssima vegetació.
  • No és veritat que el lleó sigui el "rei" de la Selva, perquè ell viu a La Sabana.
  • Les selves es troben entre el Tròpic de Càncer i el de Capricorn (ho hem buscat en la bola de món que ens ha portat en Jan i ara ja sabem on ho podem trobar)
  • Les selves amazòniques són el "pulmó" de la nostra Terra (ens ajuda a netejar l'aire)
  • Hi ha "persones" dolentes que es dediquen a cremar o tallar els arbres de l'Amazònia (això no ens ha agradat)
  • Hem vist, en el llibre del Jesús, que a la Selva hi viuen tribus. Ells es guarneixen amb ossos, pintures a la pell, i d'altres penjolls. Aquesta gent caça amb arc, només allò que necessiten. I tenen un "jefe" de la tribu.


I ara de regal us deixo un vídeo del National Geogràfic que ens parla des dels petits animals de la Selva com les formiguetes a cocodrils... espero que us agradi.

EL BOSC

martes, 28 de mayo de 2013

Avui hem estudiat el BOSC. El grup de treball encarregat de presentar-ho han estat...


I això és el que ens ha quedat força clar:

  • Un bosc és un conjunt d'arbres
  • Podem classificar els arbres en: caducs (la fulla cau a la tardor), i perennes  (la fulla no cau)
  • Sabem que en els boscos hi plou de manera equilibrada.
  • Les parts de l'arbre són: copa, tronc, i arrels
  • Les arrels serveixen per aguantar-se i no caure i sobretot per nodrir-se.
CLASSIFICACIÓ D'ARBRES

APRENEM LES PARTS DE L'ARBRE (A LA PDI)

LES PARTS DE L'ARBRE (TREBALL INDIVIDUAL)

ELS MARS, ELS RIUS, ELS LLACS (II)

lunes, 27 de mayo de 2013

I seguim amb aquest tema, els encarregats d'explicar aquest apartat són:


ELS RIUS:
  • Els rius són corrents naturals d'aigua que flueixen amb continuitat.
  • Amb el suport dels llibres que ens ha portat l'Ana, hem vist imatges de rius ràpids i també hem vist rius més tranquils.
  • Una de les embarcacions esportives dels rius ràpids són els CAIACS (diu l'Ana, que el seu papi ha pujat en un)
  • També hem vist a un senyor que pescava amb canya ficat a dins l'aigua. Ens ha fet molta gràcia les botes que portava fins dalt les cuixes per a no mullar-se.
  • Hem llegit els noms del rius de Catalunya. Aquí us deixem el mapa d'on hem anat llegint.
 



ELS LLACS :

  • Els llacs poden ser d'aigua dolça o salada
  • Solen estar lluny del mar
  • Normalment els trobem entre dues muntanyes de manera  natural o a modus d'embassament (fet per l'home) i poder recollir aigua.

L'Èrik ens ha portat aquesta meravellosa maqueta feta amb plastilina on es veu clarament que la neu es va desfent, l'aigua va a parar als rius i després acaba en el mar. Ens ha fet fins i tot un vaixell!! Ens encanta!!




ELS MARS, ELS RIUS I ELS LLACS (I)

domingo, 26 de mayo de 2013

Amb el globus terraqui que ens ha dut en Jan hem pogut encetar una bona conversa sobre les parts de color blau. Hem vist que uns trossets són més grans que altres, i per tant, entre tots hem arribat a la conclusió que podrien ser els mars/oceans, els rius i els llacs.

Aquí tenim l'equip que ens ha preparat un bon grapat de recursos per a aprendre cosetes sobre aquest apartat:




MARS:

El meu objectiu principal ha estat que entenguin que hi ha uns mars d'aigua  càlida i d'altres que són aigües molt fredes.
També els he explicat que els oceans són més grans que els mars. N'hi ha 5, anomenats:

  1. Oceà Pacífic (és el més gran de tots)
  2. Oceà Atlàntic
  3. Oceà Índic
  4. Oceà Antàrtic
  5. Oceà Àrtic

MARS CÀLIDS:
  • En aquests mars hi viuen els peixos de colors
MARS FREDS:
  • Introduïm la paraula "banquisa" en el nostre vocabulari: la banquisa la trobem tant en el pol nord com en el pol sud, i es tracta de l'aigua del mar convertida en glaç degut al fred extrem que fa.
  • En aquests mars es pesca amb vaixell i xarxes.
  • Quan la banquisa es comença a trencar perquè arriba l'estiu, els trossos que suren els anomenem Icebergs.

Ara m'agradaria que visionéssiu el següent vídeo sobre el mar...és preciós!

ESPECTACULAR LES APORTACIONS DE LES FAMILIES

viernes, 24 de mayo de 2013

Tal com ja us vaig explicar he volgut repartir els temes  o punts a treballar entre tota la classe. La rebuda de la notícia a casa ha estat espectacular i jo estic molt contenta que les famílies hagin participat tant.
Trobo que és una manera molt directa i engrescadora per als pekes que, els pares i ells, ajudin a trobar material per a poder aprofondir sobre el tema que toca.

Penseu que els nanos no paren d'explicar-me com heu buscat la informació entre tots els components de la família, i creieu-me quan us dic que tots i cadascun d'ells se sent molt orgullós de tot el que heu pogut recollir.

Així doncs, hem muntat un bon "RACÓ DELS ECOSISTEMES" amb tot el material aportat pels alumnes. Durant tota la setmana han estat arribant llibres, vídeos, fotografies, resums, esquemes, pen-drives, fins i tot maquetes fetes de plastilina....estic emocionada per la gran participació i només puc dir...
GRÀCIES, TOT AIXÒ ENS ANIRÀ FENOMENAL!!

Així ha quedat el nostre raconet:



I així, les carones dels pekes: 




Related Posts  for WordPress, Blogger...