LA SABANA

jueves, 30 de mayo de 2013


Us presentem a en Yago, Aura i Jan, ells són els encarregats d'explicar-nos tot el que han portat sobre el tema del desert i la sabana.

Hem après que a la Sabana:
  • És una extensió de terra força plana, i amb poca vegetació
  • Hi ha dues estacions de l'any marcades per la pluja: o plou molt o n'hi ha sequera.
  • Generalment els animals de la sabana són de potes llargues i fortes en el cas dels mamífers, i d'ales llargues en el cas  de les aus,
  • La vegetació es caracteritza per: arbustos, i algun arbre (acàcies) de tronc alt.

I ara, us deixem un vídeo que ens encanta:

LA SELVA

miércoles, 29 de mayo de 2013

El mateix grup anterior també els tocava de presentar-nos tota la informació recollida sobre la SELVA.
I això és que el que hem après:

  • A la selva plou cada dia, fa molta humitat i calor
  • Plou tant que per això hi ha uns arbres altíssims i moltíssima vegetació.
  • No és veritat que el lleó sigui el "rei" de la Selva, perquè ell viu a La Sabana.
  • Les selves es troben entre el Tròpic de Càncer i el de Capricorn (ho hem buscat en la bola de món que ens ha portat en Jan i ara ja sabem on ho podem trobar)
  • Les selves amazòniques són el "pulmó" de la nostra Terra (ens ajuda a netejar l'aire)
  • Hi ha "persones" dolentes que es dediquen a cremar o tallar els arbres de l'Amazònia (això no ens ha agradat)
  • Hem vist, en el llibre del Jesús, que a la Selva hi viuen tribus. Ells es guarneixen amb ossos, pintures a la pell, i d'altres penjolls. Aquesta gent caça amb arc, només allò que necessiten. I tenen un "jefe" de la tribu.


I ara de regal us deixo un vídeo del National Geogràfic que ens parla des dels petits animals de la Selva com les formiguetes a cocodrils... espero que us agradi.

EL BOSC

martes, 28 de mayo de 2013

Avui hem estudiat el BOSC. El grup de treball encarregat de presentar-ho han estat...


I això és el que ens ha quedat força clar:

  • Un bosc és un conjunt d'arbres
  • Podem classificar els arbres en: caducs (la fulla cau a la tardor), i perennes  (la fulla no cau)
  • Sabem que en els boscos hi plou de manera equilibrada.
  • Les parts de l'arbre són: copa, tronc, i arrels
  • Les arrels serveixen per aguantar-se i no caure i sobretot per nodrir-se.
CLASSIFICACIÓ D'ARBRES

APRENEM LES PARTS DE L'ARBRE (A LA PDI)

LES PARTS DE L'ARBRE (TREBALL INDIVIDUAL)

ELS MARS, ELS RIUS, ELS LLACS (II)

lunes, 27 de mayo de 2013

I seguim amb aquest tema, els encarregats d'explicar aquest apartat són:


ELS RIUS:
  • Els rius són corrents naturals d'aigua que flueixen amb continuitat.
  • Amb el suport dels llibres que ens ha portat l'Ana, hem vist imatges de rius ràpids i també hem vist rius més tranquils.
  • Una de les embarcacions esportives dels rius ràpids són els CAIACS (diu l'Ana, que el seu papi ha pujat en un)
  • També hem vist a un senyor que pescava amb canya ficat a dins l'aigua. Ens ha fet molta gràcia les botes que portava fins dalt les cuixes per a no mullar-se.
  • Hem llegit els noms del rius de Catalunya. Aquí us deixem el mapa d'on hem anat llegint.
 



ELS LLACS :

  • Els llacs poden ser d'aigua dolça o salada
  • Solen estar lluny del mar
  • Normalment els trobem entre dues muntanyes de manera  natural o a modus d'embassament (fet per l'home) i poder recollir aigua.

L'Èrik ens ha portat aquesta meravellosa maqueta feta amb plastilina on es veu clarament que la neu es va desfent, l'aigua va a parar als rius i després acaba en el mar. Ens ha fet fins i tot un vaixell!! Ens encanta!!




ELS MARS, ELS RIUS I ELS LLACS (I)

domingo, 26 de mayo de 2013

Amb el globus terraqui que ens ha dut en Jan hem pogut encetar una bona conversa sobre les parts de color blau. Hem vist que uns trossets són més grans que altres, i per tant, entre tots hem arribat a la conclusió que podrien ser els mars/oceans, els rius i els llacs.

Aquí tenim l'equip que ens ha preparat un bon grapat de recursos per a aprendre cosetes sobre aquest apartat:




MARS:

El meu objectiu principal ha estat que entenguin que hi ha uns mars d'aigua  càlida i d'altres que són aigües molt fredes.
També els he explicat que els oceans són més grans que els mars. N'hi ha 5, anomenats:

  1. Oceà Pacífic (és el més gran de tots)
  2. Oceà Atlàntic
  3. Oceà Índic
  4. Oceà Antàrtic
  5. Oceà Àrtic

MARS CÀLIDS:
  • En aquests mars hi viuen els peixos de colors
MARS FREDS:
  • Introduïm la paraula "banquisa" en el nostre vocabulari: la banquisa la trobem tant en el pol nord com en el pol sud, i es tracta de l'aigua del mar convertida en glaç degut al fred extrem que fa.
  • En aquests mars es pesca amb vaixell i xarxes.
  • Quan la banquisa es comença a trencar perquè arriba l'estiu, els trossos que suren els anomenem Icebergs.

Ara m'agradaria que visionéssiu el següent vídeo sobre el mar...és preciós!

ESPECTACULAR LES APORTACIONS DE LES FAMILIES

viernes, 24 de mayo de 2013

Tal com ja us vaig explicar he volgut repartir els temes  o punts a treballar entre tota la classe. La rebuda de la notícia a casa ha estat espectacular i jo estic molt contenta que les famílies hagin participat tant.
Trobo que és una manera molt directa i engrescadora per als pekes que, els pares i ells, ajudin a trobar material per a poder aprofondir sobre el tema que toca.

Penseu que els nanos no paren d'explicar-me com heu buscat la informació entre tots els components de la família, i creieu-me quan us dic que tots i cadascun d'ells se sent molt orgullós de tot el que heu pogut recollir.

Així doncs, hem muntat un bon "RACÓ DELS ECOSISTEMES" amb tot el material aportat pels alumnes. Durant tota la setmana han estat arribant llibres, vídeos, fotografies, resums, esquemes, pen-drives, fins i tot maquetes fetes de plastilina....estic emocionada per la gran participació i només puc dir...
GRÀCIES, TOT AIXÒ ENS ANIRÀ FENOMENAL!!

Així ha quedat el nostre raconet:



I així, les carones dels pekes: 




COMENCEM PROJECTE: ECOSISTEMES DE LA TERRA

jueves, 23 de mayo de 2013

Estem preparant el proper projecte que tocarem i últim del curs. Es tracta de veure en grans pinzellades diferents ecosistemes de la nostra Terra.

He canviat la manera d'encetar el tema. Fins ara els alumnes s'ajuntaven i es preparaven unes quantes preguntes de coses que volien saber sobre el tema escollit i jo anava preparant tot allò (curiositats incloses) que ells m'havien proposat.
Però aquesta vegada he volgut que, quan portéssin material de casa per a poder treballar sobre "la Terra", els pekes expliquéssin a les famílies que ja estàvem començant un altre projecte i que els havia tocat "buscar informació sobre..."

La manera de fer-ho ha estat espontània: hem preparat uns paperets amb els diferents punts que jo vull que surtin, i que així els sigui més fàcil a l'hora de buscar la informació, ja que estem concretant més el que necessitem.

Ara veureu els secretaris que em van ajudar a plegar paperets amb les preguntes i com les posaven a la capsa de les preguntes i així poder fer un sorteig.




Ja està tot a punt, ara ens falta els sorteig dels temes...no podem mirar ehhh....amb els ulls tancats escullen cadascú un paperet que després s'emporten a casa.



Aquí podeu veure com han quedat els grups de treball, i que cadascun portarà des de casa la informació que li ha tocat en el sorteig:


20130522 PROJECTE: ECOSISTEMES. GRUPS DE TREBALL - presentacion imagenes

Us deixem tot el que volem aprendre en aquest últim projecte ELS ECOSISTEMES I ALTRES CURIOSITATS

MARS, RIUS I LLACS
EL BOSC 
LA SELVA
LA SABANA
EL DESERT
EL POL NORD / EL POL SUD
LES MUNTANYES
ELS VOLCANS
EL TEMPS ATMOSFÈRIC
Espero que gaudiu del projecte i aprengueu tant com en els altres.

MAPA CONCEPTUAL DE LA NAHIA

viernes, 17 de mayo de 2013

Aquesta ha estat una sorpresa que ens ha fet una família. La familia de la Nahia ha aprofitat aquella idea de presentar al final del projecte un mapa conceptual amb un petit resum del que hem anat aprenent fins ara.
La Nahia ens l'ha dut en un foli, i a classe l´única manera de veure'l era amb el projector de documents. Així doncs ens hem projectat aquest meravellós esquema que recull molt bé el més essencial del nostre projecte.
I, com que la Nahia estava tan emocionada, he cregut que hauríeu de veure lo bé que ens ho ha fet.  He de dir que, com ella, la majoria han après moltíssim i aquesta participació directa de les famílies en el camí dels seus aprenentatges és molt motivador per a les criatures.

UN FORT APLAUDIMENT PER A LES FAMÍLIES QUE S'IMPLIQUEN POSITIVAMENT EN ELS APRENENTATGES DELS SEUS FILLS !!

Related Posts  for WordPress, Blogger...