LA GALLINA LULÚ

viernes, 29 de marzo de 2013

L'últim conte que hem explicat abans de les vacances es titula LA GALLINA LULÚ, una gallineta que està avorrida d'estar en el seu corral i decideix marxar de vacances. Troba una altra granja i fa noves amigues. Però al final torna a la seva granja d'origen i explica a les seves companyes les seves aventures.



La Gallina Lulú ens ha deixat un regalet, molt adient per aquestes dates... uns ous de xocolata!!






015. PDI: REDUCIR, GIRAR, TRAER AL FRENTE, VOLTEAR

jueves, 28 de marzo de 2013

La lección que hoy os traigo  es muy fácil y sencilla pero la dejaré aquí por si alguien quiere consultarla.
Se trata de saber utilizar ciertas herramientas para el tratamiento de imágenes y así poder dominarlas para cualquier actividad que queramos preparar.

Para entender mejor las explicaciones os dejo un "mini-tutorial" para aprender a manejar todas las opciones que nos marca el título del post.

Elegimos 4 imágenes desde nuestra galería (para el tutorial he escogido, la caperucita, el lobo, un gorrito y una manta).
AMPLIAR/REDUCIR:  una vez seleccionado el objeto usaremos este botón  situado abajo-derecha; con dicho botón podremos ampliar y reducir la imagen.

GIRAR: si necesitamos girar el objeto usaremos este botón arrastrando y soltando a nuestra conveniencia.

VOLTEAR: seleccionando el objeto podremos voltearlo de izquierda/derecha  o  también arriba/abajo.

TRAER AL FRENTE: cuando elijamos varios objetos de nuestra galería observaremos que si los pusiéramos uno encima del otro, estarían en el mismo orden que los hemos sacado; como si de una baraja de cartas se tratara. Es por eso que haremos clic en el botón derecho de nuestro ratón buscando la palabra ORDENAR---->TRAER AL FRENTE o quizás te interese TRAER ADELANTE.

De todos modos os dejo aquí el vídeo, si tienes alguna duda no dejes de preguntarme!!

5 TIPS PER HIGIENE VOCAL

miércoles, 27 de marzo de 2013

Molts dels que em coneixeu en persona sabeu dels meus problemes de veu que tinc. Tot i que he fet moltes classes de logopèdia encara tinc moltes disfonies. És, en una d'aquestes classes, que el logopeda em va dir que m'inventés recursos per a no forçar la veu, ja que és la meva eina principal de treball.

Avui us deixo petits recursos, que he anat introduïnt en el meu dia dia de treball.


1. RESPIRACIÓ  I RELAXACIÓ: des del primer de classe ensenyo als alumnes com podem respirar pel nas i treure l'aire per la boca, molt a poc a poc i relaxant-nos alhora. Ho fem acompanyat d'un petit movivent com si de tai-txi es tractés. 


2. FER FILES AL PATI: Mai els crido quan fem files, senzillament pico de mans i els nanos fan fila; la meva gola ho agraeix.


3. FER FILES A CLASSE: Sóc molt organitzada i considero que hem de donar un bon exemple als nostres alumnes, així doncs mai dic "feu fila" sino que els crido per "taules" o per número de files de classe (segons pel que a mi m'interessi). Lo normal és que els cridi per fileres (per la disposició de taules de la meva aula). Aquest sistema ja fa temps que l'utilitzo però el que he incorporat últimament és cridar les files a través dels nombres escrits; és a dir, aixeco un cartellet que ja tinc preparat per aquest tasca, amb el nombre corresponent que li toca posar-se a la fila. Funciona molt bé! 
Quan tenen après el nombre jugo a enredar-los i els trec de manera desordenada...jijiiji


4. EL PLOMALL DEL SILENCI: Aquest recurs me'l vaig inventar l'any passat just per aquestes dates. Aprofitant que m'havia sobrat unes quantes plometes del treball de Pasqua, les vaig ajuntar i enganxar a la punta d'un palet de "pinxo". El resultat el podeu veure a la foto. 
Aquest plomall és màgic perquè quan l'aixeco ....fan silenci i paren atenció tots alhora... (clar que al principi de curs el descobrim un bon dia, i els motivo per a que funcioni com a mi m'interessa)


5. XIULET: És un dels recursos més antic que s'ha fet servir a les escoles. Jo el porto a sobre sempre que anem d'excursió i també el faig servir per les classes de motricitat al pati.



Espero que us hagin servit, però també m'agradria que m'expliquéssis quins recursos tens tu per a la teva higiene vocal.

MAHJONG DE PASQUA

martes, 26 de marzo de 2013

Avui us deixo un joc de Pasqua, un mahjong. Us recordo que també podeu trobar més recursos de Pasqua en aquest Symbaloo que vaig fer "PASQUA-MIREIA" podeu utilitzar els recursos recollits en ell.


CINCO PATAS

lunes, 25 de marzo de 2013

Avui us deixo a la pestanya de RECURSOS TIC---->ÚS INICIAL DEL RATOLÍ aquesta web amb molts jocs per apracticar amb el ratolí.


CLICA A LA IMATGE

ANIVERSARIS DE MARÇ

domingo, 24 de marzo de 2013

Avui felicitem a la Júlia, al Marc i al Roger... per molts anys guapos!!


DICTAT MUT

sábado, 23 de marzo de 2013

El dictat mut consisteix en que jo els ensenyo una carta amb un dibuix i ells han d'intentar escriure la paraula a la seva pissarreta. Acordem entre tots que alçarem el dit quan haguem acabat i quan la Mireia avisi aixecarem la pissarreta amunt. En general els agrada molt aquest joc, ja que es tracta d'un joc ràpid i sense gaires normes complicades.

Els nanos s'esforcen en posar totes les lletres i aquesta feina sempre ha d'estar valorada positivament; tot i que, com és un joc que fem en grup, sempre hi ha algú que mira de "reüll" al company del costat.

Com que la norma principal és "ESCRIU LES LLETRES QUE TU SENTS" el grau de dificultat de les paraules no me'l miro, ja que les poso variades; així tothom té la oportunitat de poder escriure bé al menys una de les paraules presentades.

Així doncs podem observar que una mateixa paraula, la podem trobar escrita, en nens d'aquestes edats, de moltes maneres diverses. És a dir, que cadascú està en un nivell diferent de maduresa a la lectoescriptura. Torno a fer incís que per a mi, tots els esforços dels alumnes han d'estar ben valorats, ja que considero que és la manera més directa d'obrir camins a l'aprenentatge.





ACTIVITAT MOTRICITAT FINA

viernes, 22 de marzo de 2013

Què creus que podem fer amb aquestes canyes??´Barrinant, barrinant, se m'ha ocorregut el següent...




Doncs si tens canyes per casa i no saps què fer-ne,amb trossets de canyes talladetes,  li pots preparar al teu fill un joc  per a fer collarets  amb un fil de "scobidoo".




Ho he posat en pràctica a la classe i ha tingut molt d'èxit. 

Treballen la motricitat fina però sense adonar-se'n han treballat matemàtiques, perquè han observat que hi havia diferents gruixos de canyetes i unes eren primes i altres més gruixudes, han classificat per colors, per ratlles, i fins i tot han fet seriacions ( que segur que si ho demano exprés no em surt millor).
També han ordenat unes quantes de la més llarga a la més curta, i han classificat les canyetes que tenien la part plegable i les que no.

Bé, com podeu comprovar, sempre intento deixar idees molt baratetes per treballar la motricitat fina.






No deixis de visitar aquesta entrada i el meu PINTEREST





Related Posts  for WordPress, Blogger...