LA BOTIGUETA DE LLETRES

viernes, 22 de febrero de 2013

En una ferreteria es compra la "calaixera classificadora", que normalment es fa servir per a guardar tacs, claus, femelles, etc... però jo li he donat una altre ús.
A cada calaixet he posat una lletra i així els nanos poden tenir-les endreçades a punt per a confegir paraules.


EL JOC DEL TELÈFON

Ens posem tots en rotllana i el primer diu una paraula a cau d'orella del company que té al costat. Així fins al final. Llavors hem anat dient des de l'últim fins al primer la paraula que hem entès.

Ha estat molt divertit i ens hem rigut moltíssim... de vegades les coses més senzilles són les que més els agrada!!



EN PERE I EL LLOP

En Pere i el LLop és un faula molt fàcil d'entendre per a nens i nenes de 5 anys. Els ha encantat escoltar la història, i a més els he fet partícipar quan de sobte ha arribat el llop i s'han endut un ensurt...jijiji. entre rialles i crits d'emoció, així és com hem acabat la faula d'en Pere...
I per descomptat han entès que mai s'ha de dir mentides!!

No trobeu que cada cop dibuixen millor els meus pekes??
M'encanten els colors que han emprat i l'expressivitat que han afegit, inclòs ahir vam explicar com es pot escriure un petit diàleg en els còmics (amb les bafarades) i ja n'hi ha qui els ha utilitzat.
Molt bé nois i noies, estic contenta que aneu interioritzant tot allò que va sorgint a l'aula!

EL JOC LLIURE

martes, 19 de febrero de 2013


Jugar:paraula màgica molt ben entesa pels nostres infants. Jugar sempre ve de gust, sempre hi ha ganes de jugar, i per això us dic que jugant els nens comencen a aprendre tot allò que l'envolta.

La veritable feina d'un infant és la de jugar (cosa que no hauríem de perdre mai), ja que és a través del joc que els nens i nenes descobreixen el món, amb els seus sentits, mirant, tocant, compartint experiències viscudes, posant-les en la pràctica després.

És per això que us vull explicar el que em va passar divendres passat: estava jo fent la vigilància de pati, a l'hora de l'esbarjo, i quina va ser la meva sorpresa de veure com un grupet estaven escenificant la festa de Carnestoltes.
La festa de Carnestoltes de la meva escola ve animada, una part molt important, pel Rei Carnestoltes i uns Cap-grossos, construïts a la pròpia escola, i d'uns alumnes grans que ens regalen un ball.

Doncs bé quina ha estat la meva sorpresa, que amb quatre caixes de jugar en el pati les meves nenes de classe (bé un grupet), s'han construït els seus cap-grossos particulars. M'ho vaig passar la mar de bé fent una observació directa d'aquell grupet tan creatiu que fins i tot es van posar a fer el ball com si de les noies grans es tractés, era un moment en el que el joc estava afavorint la seva capacitat empàtica (o sigui, saber-se posar en el lloc de l'altre).
I si aprofondim una mica més, fins i tot podem dir, que aquell dia amb aquest joc de grup desenvolupava la creativitat i proporcionava als nens les habilitats necessàries per a quan siguin més grans com el treball en equip i la cooperació.






Per això, és tant important l'estona d'esbarjo, per poder saltar, empaitar, cridar, jugar a futbol,... però sobretot per a representar el món adult i així comprendre'l millor.
En definitiva, el joc estimula el desenvolupament de les funcions físiques, psicològiques, afectives i socials; però sobretot proporciona alegria i benestar.
Aquí us en  deixo més fotos de la resta de grup, divertint-se de valent!




NO PAREU DE JUGAR, JUGUEU AMB ELS VOSTRES FILLS I US SENTIREU MOLT BÉ QUAN HAGUEU ACABAT...


PINTEM UN PAISATGE

lunes, 18 de febrero de 2013

Avui és un d'aquells dies em que em sento molt satisfeta de la feina realitzada.
 Han pintat un dibuix senzill amb pintures i pinzells prims. Havien de dibuixar una caseta i un arbre, més elements que volguéssin com el sol, núvols, floretes, ocellets, etc...
Però abans que cadascú es posés a pintar la seva obra d'art , els he explicat que s'havien de concentrar amb els ulls tancats i VISUALITZAR* a dins del seu cap, el dibuix que volien fer, per a què així estiguéssin segurs del que pintarien.

Una de les premises que havien de seguir era:

  • cada cop que necessitis un color nou has de passar el pinzell pel potet d'aigua i escórrer l'execedent. 
Aquesta norma és nova d'avui i ens ha anat millor que quan pinten amb cada pinzell amb el seu color, ja que al final tot són mans pel mig i s'acaben fent un embolic. Per això volia provar a veure com els hi aniria. I trobo que ho han fet estupendament. Estic orgullosa i us felicito pekes!!
Mireu aquí què bé que s'ho han passat pintant lliurement...




I, finalment, un cop hem netejat els estris i hem pogut treure el paper de diari que protegia les taules, hem fet tots i totes un passeig per la classe per tal de poder admirar les obres pròpies i dels nostres companys. Han estat molt atents i respectuosos! Mireu-los què macos... "se'm cau la baba" jijiji....


Ara us deixem que veieu el nostre dibuix!!




*VISUALITZAR: PARAULA NOVA DEL DIA

Related Posts  for WordPress, Blogger...