EN PERE I EL LLOP

viernes, 22 de febrero de 2013

En Pere i el LLop és un faula molt fàcil d'entendre per a nens i nenes de 5 anys. Els ha encantat escoltar la història, i a més els he fet partícipar quan de sobte ha arribat el llop i s'han endut un ensurt...jijiji. entre rialles i crits d'emoció, així és com hem acabat la faula d'en Pere...
I per descomptat han entès que mai s'ha de dir mentides!!

No trobeu que cada cop dibuixen millor els meus pekes??
M'encanten els colors que han emprat i l'expressivitat que han afegit, inclòs ahir vam explicar com es pot escriure un petit diàleg en els còmics (amb les bafarades) i ja n'hi ha qui els ha utilitzat.
Molt bé nois i noies, estic contenta que aneu interioritzant tot allò que va sorgint a l'aula!

EL JOC LLIURE

martes, 19 de febrero de 2013


Jugar:paraula màgica molt ben entesa pels nostres infants. Jugar sempre ve de gust, sempre hi ha ganes de jugar, i per això us dic que jugant els nens comencen a aprendre tot allò que l'envolta.

La veritable feina d'un infant és la de jugar (cosa que no hauríem de perdre mai), ja que és a través del joc que els nens i nenes descobreixen el món, amb els seus sentits, mirant, tocant, compartint experiències viscudes, posant-les en la pràctica després.

És per això que us vull explicar el que em va passar divendres passat: estava jo fent la vigilància de pati, a l'hora de l'esbarjo, i quina va ser la meva sorpresa de veure com un grupet estaven escenificant la festa de Carnestoltes.
La festa de Carnestoltes de la meva escola ve animada, una part molt important, pel Rei Carnestoltes i uns Cap-grossos, construïts a la pròpia escola, i d'uns alumnes grans que ens regalen un ball.

Doncs bé quina ha estat la meva sorpresa, que amb quatre caixes de jugar en el pati les meves nenes de classe (bé un grupet), s'han construït els seus cap-grossos particulars. M'ho vaig passar la mar de bé fent una observació directa d'aquell grupet tan creatiu que fins i tot es van posar a fer el ball com si de les noies grans es tractés, era un moment en el que el joc estava afavorint la seva capacitat empàtica (o sigui, saber-se posar en el lloc de l'altre).
I si aprofondim una mica més, fins i tot podem dir, que aquell dia amb aquest joc de grup desenvolupava la creativitat i proporcionava als nens les habilitats necessàries per a quan siguin més grans com el treball en equip i la cooperació.






Per això, és tant important l'estona d'esbarjo, per poder saltar, empaitar, cridar, jugar a futbol,... però sobretot per a representar el món adult i així comprendre'l millor.
En definitiva, el joc estimula el desenvolupament de les funcions físiques, psicològiques, afectives i socials; però sobretot proporciona alegria i benestar.
Aquí us en  deixo més fotos de la resta de grup, divertint-se de valent!




NO PAREU DE JUGAR, JUGUEU AMB ELS VOSTRES FILLS I US SENTIREU MOLT BÉ QUAN HAGUEU ACABAT...


PINTEM UN PAISATGE

lunes, 18 de febrero de 2013

Avui és un d'aquells dies em que em sento molt satisfeta de la feina realitzada.
 Han pintat un dibuix senzill amb pintures i pinzells prims. Havien de dibuixar una caseta i un arbre, més elements que volguéssin com el sol, núvols, floretes, ocellets, etc...
Però abans que cadascú es posés a pintar la seva obra d'art , els he explicat que s'havien de concentrar amb els ulls tancats i VISUALITZAR* a dins del seu cap, el dibuix que volien fer, per a què així estiguéssin segurs del que pintarien.

Una de les premises que havien de seguir era:

  • cada cop que necessitis un color nou has de passar el pinzell pel potet d'aigua i escórrer l'execedent. 
Aquesta norma és nova d'avui i ens ha anat millor que quan pinten amb cada pinzell amb el seu color, ja que al final tot són mans pel mig i s'acaben fent un embolic. Per això volia provar a veure com els hi aniria. I trobo que ho han fet estupendament. Estic orgullosa i us felicito pekes!!
Mireu aquí què bé que s'ho han passat pintant lliurement...




I, finalment, un cop hem netejat els estris i hem pogut treure el paper de diari que protegia les taules, hem fet tots i totes un passeig per la classe per tal de poder admirar les obres pròpies i dels nostres companys. Han estat molt atents i respectuosos! Mireu-los què macos... "se'm cau la baba" jijiji....


Ara us deixem que veieu el nostre dibuix!!




*VISUALITZAR: PARAULA NOVA DEL DIA

L'HIVERN

domingo, 17 de febrero de 2013

Us presento els "mini-dibuixos" que hem fet de la poesia de l'hivern.
Sempre que ens aprenem una poesia després fem un dibuix en mig foli; és una manera de presentar un espai diferent al que estan habituats, ja que normalment treballem en fulls DIN A-4.
La meva intenció és que poc a poc anem madurant en les habilitats de la representació d'experiències a través del dibuix, i que ells mateixos aprenguin a organitzar-se la distribució del full. Un espai més reduït de lo habitual.
Com haureu observat amb els "mini-dibuixos" que s'han anat emportant durant el curs, sempre escrivim el títol de la poesia; al primer trimestre va ser amb lletra de pal i ara ja ho anem fent amb lligada, tot i que la lletra de pal sempre la tenim activa. Al començament no els cabia els títols de lo gran que feien la lletra però com podreu observar tot seguit, això ja ho estan solventant.

PREMI: "AQUEST BLOG ÉS UNA MONADA"

viernes, 15 de febrero de 2013

Ens arriba un premi molt dolç des d'altres blogs, que traduït vol dir "el seu blog és una monada"


Dóno les gràcies als següents blogs per haver-se'n recordat de Món Infantil a l'hora de repartir il·lusió per seguir:

Magda del blog ELS PETITS INFANTS
Lluna del blog UN POLSIM DE SAL
Carmen del blog CATACRICATACRAC
Carme del blog FER DE MESTRES

I ara passo a donar el premi a 8 blogs més:

Feli, LOS PEQUES DE FELI
Rosario del blog LES FORMIGUETES

Y A MIS ADORABLES COMPAÑERAS DE CLAUSTRO-BLOG
Ana del blog AULATIC
Fini del blog MI GRIMORIO ESCOLAR
Miren del blog LA CLASE DE MIREN
Noelia del blog MI COLE AL DIA

ACTIVITATS PER A TREBALLAR LA MOTRICITAT FINA

lunes, 11 de febrero de 2013

Ara que estem en època d'entrevistes una de les coses que surt sovint és com treballar la motricitat fina per a poder ajudar al nen/a a madurar en la posició de pinça i fortalesa dels ditets. Lo normal és que moltes de les activitats que ara us proposaré es vagin presentant des de P3, però es poden anar fent fins que veieu que ells mateixos volen passar a un  joc més difícil. Aquí l'escala de dificultat és diferent per a cada alumne.

Jo us recomano que totes les activitats siguin presentades com un joc i sempre amb alegria.
Veureu que les imatges són extretes de la xarxa, algunes no són meves. Però he cregut convenient de posar-les perquè ho entendreu millor i el resultat serà més enriquidor.
No descarto el fet que si teniu alguna idea més podeu escriure al meu mail o deixar un comentari.
Totes les activitats que us presento no necessiten gran despesa, haurem d'agafar coses que tenim per casa i que potser no sabíem que podíem treballar la motricitat fina amb els elements que us aniré presentant.

Us recomano que treballeu amb els vostres fills la psicomotricitat fina per a què arribin a aconseguir una òptima destresa òculo-manual
Espero que us siguin de profit!!

FER TORRES AMB GOTS DE PLÀSTIC:
imatge des de Teachpreschool


ENFILAR PASTA PETITA:
imatge des de Món Infantil

ENFILAR PASTA GROSSA EN ESPAGUETIS O CANYETES:
 
imatges des de  Pre-school-play

ÚS DELS PALETS XINESOS PER CLASSIFICAR BOLETES POM-POM (les podeu trobar a l'Abacus o boletes de cotó també serveix) Els palets xinesos es poden enganxar per dalt amb una goma elàstica o una agulla d'estendre.
imatge des de www.starstraining.org





SAFATA AMB SORRA O FARINA PER A PODER TREBALLAR LA GRAFIA DE LES LLETRES O NOMBRES:
imatge des de helpfromdebbie.blogspot.com
imatge des de jen-peacefulparenting.blogspot.com

TREBALL AMB AGULLES D'ESTENDRE LA ROBA (pot ser enganxant-les a la roba, a cartronets, fent seriacions, posant-les a les vores de capses...) MOLT IMPORTANT TREBALLAR AMB AQUEST MATERIAL:


imatges des de Petits grans artirtes.blogspot.com

TREBALL DE "COSIR" (FÀCIL) amb llanes de colors només han de fer passar el fil per les marques de la safata:
imatge des de www.playcreateexplore.com

TREBALL DE COSIR (MÉS DIFICILET) amb llanes de colors o cintetes i un cartró foradat o safata de pórex amb foradets:


UTILITZAR LES ESTORETES DE BANY CAP PER AVALL I "BALES DE VIDRE" (el nen les haurà d'anar posant amb els dits que fa servir amb la mà que escriu, sempre amb el polze i l'índex)
imatge des de theadventuresofbear.blogspot.com.es

CARGOLAR I DESCARGOLAR AMPOLLES:


Bé ja teniu per començar, però sempre podeu consultar el meu PINTEREST (MOTRICITAT FINA) i trobareu més cosetes:




------------------------------------------------

ACTUALITZACIÓ:

Clica AQUÍ i podràs veure com ajudar al teu alumne per a que agafi millor el llapis.







LA PARAULA AMAGADA

domingo, 10 de febrero de 2013

L'altre dia la nostra companya bloguera NÚRIA CANALS  va trobar aquest joc molt adient per al que estem treballant a classe.
Es tracta d'un joc de paraules en CATALÀ que li falten lletres per a ser completades. M'agrada trobar jocs en la nostra llengua que siguin senzills  d'utilitzar. La gran majoria de jocs els trobo en castellà i encara que us en poso de tant en tant sempre busco en català també.
En aquest joc podem confegir paraules d'entre 19 temes diferents (animals, cos humà, roba, menjar beure, colors, família, escola, casa, etc) i a més ens aporta un plus extra amb la traducció de la paraula "descoberta" a infinitats d'idiomes.

Espero que us agradi!

AQUEST JOC EL TROBARÀS A:
MÓN I RECURSOS TIC--->  LLEGIR I ESCRIURE


Related Posts  for WordPress, Blogger...