EL PENJAT: JOC ON-LINE

sábado, 30 de marzo de 2013

Fa poc us vaig explicar les bones estones que passem a classe utilitzant jocs tradicionals com el cas de "EL PENJAT", però avui us porto la versió del joc per jugar aquí en el blog. He descobert el joc a través del blog PRIMEROS PASOS EN PRIMARIA i des d'aquí li dóno les gràcies per haver-lo compartit.


I aquí en tenim un altre...



LA GALLINA LULÚ

viernes, 29 de marzo de 2013

L'últim conte que hem explicat abans de les vacances es titula LA GALLINA LULÚ, una gallineta que està avorrida d'estar en el seu corral i decideix marxar de vacances. Troba una altra granja i fa noves amigues. Però al final torna a la seva granja d'origen i explica a les seves companyes les seves aventures.



La Gallina Lulú ens ha deixat un regalet, molt adient per aquestes dates... uns ous de xocolata!!






015. PDI: REDUCIR, GIRAR, TRAER AL FRENTE, VOLTEAR

jueves, 28 de marzo de 2013

La lección que hoy os traigo  es muy fácil y sencilla pero la dejaré aquí por si alguien quiere consultarla.
Se trata de saber utilizar ciertas herramientas para el tratamiento de imágenes y así poder dominarlas para cualquier actividad que queramos preparar.

Para entender mejor las explicaciones os dejo un "mini-tutorial" para aprender a manejar todas las opciones que nos marca el título del post.

Elegimos 4 imágenes desde nuestra galería (para el tutorial he escogido, la caperucita, el lobo, un gorrito y una manta).
AMPLIAR/REDUCIR:  una vez seleccionado el objeto usaremos este botón  situado abajo-derecha; con dicho botón podremos ampliar y reducir la imagen.

GIRAR: si necesitamos girar el objeto usaremos este botón arrastrando y soltando a nuestra conveniencia.

VOLTEAR: seleccionando el objeto podremos voltearlo de izquierda/derecha  o  también arriba/abajo.

TRAER AL FRENTE: cuando elijamos varios objetos de nuestra galería observaremos que si los pusiéramos uno encima del otro, estarían en el mismo orden que los hemos sacado; como si de una baraja de cartas se tratara. Es por eso que haremos clic en el botón derecho de nuestro ratón buscando la palabra ORDENAR---->TRAER AL FRENTE o quizás te interese TRAER ADELANTE.

De todos modos os dejo aquí el vídeo, si tienes alguna duda no dejes de preguntarme!!

5 TIPS PER HIGIENE VOCAL

miércoles, 27 de marzo de 2013

Molts dels que em coneixeu en persona sabeu dels meus problemes de veu que tinc. Tot i que he fet moltes classes de logopèdia encara tinc moltes disfonies. És, en una d'aquestes classes, que el logopeda em va dir que m'inventés recursos per a no forçar la veu, ja que és la meva eina principal de treball.

Avui us deixo petits recursos, que he anat introduïnt en el meu dia dia de treball.


1. RESPIRACIÓ  I RELAXACIÓ: des del primer de classe ensenyo als alumnes com podem respirar pel nas i treure l'aire per la boca, molt a poc a poc i relaxant-nos alhora. Ho fem acompanyat d'un petit movivent com si de tai-txi es tractés. 


2. FER FILES AL PATI: Mai els crido quan fem files, senzillament pico de mans i els nanos fan fila; la meva gola ho agraeix.


3. FER FILES A CLASSE: Sóc molt organitzada i considero que hem de donar un bon exemple als nostres alumnes, així doncs mai dic "feu fila" sino que els crido per "taules" o per número de files de classe (segons pel que a mi m'interessi). Lo normal és que els cridi per fileres (per la disposició de taules de la meva aula). Aquest sistema ja fa temps que l'utilitzo però el que he incorporat últimament és cridar les files a través dels nombres escrits; és a dir, aixeco un cartellet que ja tinc preparat per aquest tasca, amb el nombre corresponent que li toca posar-se a la fila. Funciona molt bé! 
Quan tenen après el nombre jugo a enredar-los i els trec de manera desordenada...jijiiji


4. EL PLOMALL DEL SILENCI: Aquest recurs me'l vaig inventar l'any passat just per aquestes dates. Aprofitant que m'havia sobrat unes quantes plometes del treball de Pasqua, les vaig ajuntar i enganxar a la punta d'un palet de "pinxo". El resultat el podeu veure a la foto. 
Aquest plomall és màgic perquè quan l'aixeco ....fan silenci i paren atenció tots alhora... (clar que al principi de curs el descobrim un bon dia, i els motivo per a que funcioni com a mi m'interessa)


5. XIULET: És un dels recursos més antic que s'ha fet servir a les escoles. Jo el porto a sobre sempre que anem d'excursió i també el faig servir per les classes de motricitat al pati.



Espero que us hagin servit, però també m'agradria que m'expliquéssis quins recursos tens tu per a la teva higiene vocal.

MAHJONG DE PASQUA

martes, 26 de marzo de 2013

Avui us deixo un joc de Pasqua, un mahjong. Us recordo que també podeu trobar més recursos de Pasqua en aquest Symbaloo que vaig fer "PASQUA-MIREIA" podeu utilitzar els recursos recollits en ell.


CINCO PATAS

lunes, 25 de marzo de 2013

Avui us deixo a la pestanya de RECURSOS TIC---->ÚS INICIAL DEL RATOLÍ aquesta web amb molts jocs per apracticar amb el ratolí.


CLICA A LA IMATGE

DICTAT MUT

sábado, 23 de marzo de 2013

El dictat mut consisteix en que jo els ensenyo una carta amb un dibuix i ells han d'intentar escriure la paraula a la seva pissarreta. Acordem entre tots que alçarem el dit quan haguem acabat i quan la Mireia avisi aixecarem la pissarreta amunt. En general els agrada molt aquest joc, ja que es tracta d'un joc ràpid i sense gaires normes complicades.

Els nanos s'esforcen en posar totes les lletres i aquesta feina sempre ha d'estar valorada positivament; tot i que, com és un joc que fem en grup, sempre hi ha algú que mira de "reüll" al company del costat.

Com que la norma principal és "ESCRIU LES LLETRES QUE TU SENTS" el grau de dificultat de les paraules no me'l miro, ja que les poso variades; així tothom té la oportunitat de poder escriure bé al menys una de les paraules presentades.

Així doncs podem observar que una mateixa paraula, la podem trobar escrita, en nens d'aquestes edats, de moltes maneres diverses. És a dir, que cadascú està en un nivell diferent de maduresa a la lectoescriptura. Torno a fer incís que per a mi, tots els esforços dels alumnes han d'estar ben valorats, ja que considero que és la manera més directa d'obrir camins a l'aprenentatge.





ACTIVITAT MOTRICITAT FINA

viernes, 22 de marzo de 2013

Què creus que podem fer amb aquestes canyes??´Barrinant, barrinant, se m'ha ocorregut el següent...




Doncs si tens canyes per casa i no saps què fer-ne,amb trossets de canyes talladetes,  li pots preparar al teu fill un joc  per a fer collarets  amb un fil de "scobidoo".




Ho he posat en pràctica a la classe i ha tingut molt d'èxit. 

Treballen la motricitat fina però sense adonar-se'n han treballat matemàtiques, perquè han observat que hi havia diferents gruixos de canyetes i unes eren primes i altres més gruixudes, han classificat per colors, per ratlles, i fins i tot han fet seriacions ( que segur que si ho demano exprés no em surt millor).
També han ordenat unes quantes de la més llarga a la més curta, i han classificat les canyetes que tenien la part plegable i les que no.

Bé, com podeu comprovar, sempre intento deixar idees molt baratetes per treballar la motricitat fina.






No deixis de visitar aquesta entrada i el meu PINTEREST





EL FONS DEL MAR i MANDALES

jueves, 21 de marzo de 2013

I seguim amb la motivació de les colònies.... us deixo per a que gaudiu dels dibuixos que han fet els pekes de la història que ens va dur el Capità Mascarell. Com veureu cada vegada són dibuixos més elaborats i amb tot tipus de detalls...una monada!


20130313 EL FONS DEL MAR - presentacion imagenes


El Capità Mascarell també ens va deixar aquest bonic mandala del mar. 


Hem entès que no s'ha de córrer, que hem d'intentar no sortir-nos de la ratlla i sobretot anar combinant els colors.
Mireu què concentrats que estem!! 

 

 

 





EL PENJAT

martes, 19 de marzo de 2013

Tal com us vaig dir fa poc us vull anar presentant petits jocs que fem a l'assemblea o en les estones que estem a punt de marxar a casa.

En aquest cas us parlaré del penjat: un bon joc per fer pensar en totes les lletres (ara que ja les coneixem totes) i també per a que s'acostumin a pensar en la paraula que han d'endevinar.

El joc consisteix en que la mestra o l'adult, es pensa una paraula i ha de fer tantes ratlletes com lletres contingui aquella paraula.
Cada nano anirà dient, per ordre una lletra, i si no l'endevina l'anem escrivint a un costat de la pissarra més un petit traç fins anar completant la figura d'un penjat.

He observat que els agrada molt jugar a jocs de rotllana i sense gaires complicacions, per això sovint els presento un joc nou.
També, alhora que treballem les lletres, estem fent un esforç per a reconèixer la importància de la col·locació de cada lletra acertada.

Recomano aquest joc per a les famílies, és un bon recurs per jugar a casa.







COLÒNIES 2012-13

sábado, 16 de marzo de 2013





Les colònies han estat genial. Hem après moltes cosetes com a grumets. El primer dia havíem de fer el bateig de mar però com que va fer molt de vent ho vam deixar per al dia següent.

Les fotos que he pogut recollir són en general i les tindreu per al final de curs. Potser veureu que els nanos surten en unes i en altres no. Però és que les mestres teniem les nostres obligacions mentre els nanos feien les activitats. És a dir, que moltes de les activitats les feien mentre nosaltres dinàvem o sopàvem, o estàvem netejant el menjador, i les fotos de vela tinc la meitat ja que en aquella franja les mestres estàvem fent les motxilles dels vostres fills. És complicat, m'agradaria poder estar a tot arreu però estic segura que ho comprendreu.

Només heu de pensar que els nanos s'ho han passat genial, han menjat molt i la motivació ha estat constant. Els monitors de l'alberg eren genials i jo estic molt contenta.

A més, que sapigueu, que una vegada més ens han felicitat per tenir uns nens tan ben educats.

Us deixo unes fotos del moment més màgic de les colònies i que a mi especialment m'encanta: és el moment d'anar a dormir... Un cop que ja tinc a tots amb el pijama posat i hem anat a lavabo, passo habitació per habitació i, un per un, els faig el "besito" de bona nit. És un moment especial, els tapo, els poso bé el nino de dormir i au... que descansis!

Espero que us agradi...


20130314 COLÒNIES COMA-RUGA - foto montaje

També tinc les fotos del taller de modelatge que van fer: una estrella de mar.

MARXEM DE COLÒNIES

miércoles, 13 de marzo de 2013



CLICA AQUÍ i veuràs quin lloc tan maco. Ens ho passarem molt bé. Tocarem el tema del mar,grumets , vaixells tresors...

Aquesta nit tothom a fer la motxilla !!

No us oblideu, cremeta solar, mocadors, nino per a dormir... IMPERMEABLE I CALÇAT DE RECANVI!!

FINS A LA TORNADAAAAAA....

PASA-PALABRA (AL MEU ESTIL)

martes, 12 de marzo de 2013

Aquest joc, que hem introduït a l'estona d'assemblea, no és res més que jo em penso un tema i ells han de dir una paraula i rapidet.
Com que vull que tots estiguin ben atents se'm va ocórrer que si algun company repetia una paraula ja dita, llavors el primer ha de dir fort i amb convicció:
 MEEEC....L'HAS REPETIT!! 
Així aconsegueixo que tots parin atenció, ja que han d'escoltar per si de cas diuen la seva.
Aix, quin tip de riure els provoca això del MEEC...
També us preguntareu, perquè li hem posat aquest nom al joc, dooncs és que quan un company triga massa en contestar li diem en grup: PASA-PALABRA i li passa el torn a una altre company.



Els primers dies hem fet temes molt fàcils, com: fruites, coses de classe, però ara ja començo a buscar temes més complicadets i observo així el nivell de vocabulari que poden tenir.
Algun temes més complicats són: parts del cotxe, insectes (bé aquí els he dit que podia ser qualsevol animaló petit) i estic molt contenta perquè veig que se'n surten prou bé.

 Recomano jugar amb els vostres fills a aquests tipus de jocs, ja que estimula molt la imaginació i els engresca fins a tal punt que ara ja m'ho demanen ells mateixos. Estigueu ben atents que aviat us explicaré més jocs que podeu fer amb ells.


MIRA DENTRO DE TIC

lunes, 11 de marzo de 2013

Avui no puc marxar a dormir sense explicar-vos abans el que m'acaba de passar...

Us enrecordeu del conte que vam explicar a classe ( LA CACERA DEL PETÓ) i que varem fer el nostre primer "vídeo-conte"?


Doncs els components del Projecte MIRA DENTRO DE TIC, Anna Sorolla i José Rubiales (a Twitter @Anna_Sorolla i @pepetic respectivament),  van veure la publicació al meu blog i com que els ha agradat molt ens han convidat a particpar en aquest projecte col·laboratiu, és a dir, que participen mestres bloggers de diferents escoles.




Per a que us feu una idea d'on hem participat us deixo la introducció que ells mateixos fan a la seva web:

Este es un lugar pensado para facilitar la creatividad, para permitir que todo lo que llevamos dentro salga a la luz, para que leamos en nuestro interior y en el de aquellas personas que nos rodean y expresemos todo lo que sentimos. 
Un lugar donde mostrar sentimientos, emociones,  sensaciones, miedos, dudas, experiencias. 
Un lugar para invitar a los alumnos a que crucen el puente y miren las cosas desde el otro lado de la orilla y vean que hay otros caminos posibles.
Un lugar para ayudar a abrir las mentes y plantearse nuevas preguntas y encontrar soluciones imposibles.
Esto queremos hacerlo desde todos los ámbitos y todas las áreas educativas.
Ese es nuestro reto y CONTIGO podremos hacerlo.

La veritat és que els meus pekes i jo ens ho vam passar molt bé fent el nostre primer vídeo-conte però, ara que sabem que tenim l'honor d'haver estat escollits per aquest projecte, encara estic més orgullosa dels meus pekes que ho han fet fenomenal.

Si us endinseu en el blog de MIRA DENTRO DE TIC, entendreu que es tracta de tot un seguit de col·laboracions de mestres de moltes escoles, aportant activitats sobre temes relacionats sobretot amb els sentiments. Ells els anomenen "MOTIVOS" i aquests motius poden ser: els monstres, els petons, secrets, desitjos, silencis, els records, tots som importants.
Com veureu a nosaltres ens han escollit pel motiu: ELS PETONS.

També recullo amb gran il·lusió el segell acreditatiu per haver estat col·laborant amb aquestes grans persones i sensibles amb el nostre fer diari, perquè a l'escola, els mestres no només ensenyem continguts, sino que una part molt important de la nostra tasca és tractar les emocions i sentiments, fer-los veure que ells valen molt i sobretot motivar-los per a que tinguin més auto-estima. 

Dóno les gràcies al Pepe Rubiales (@pepetic) per haver tingut present a MÓN INFANTIL

Aquí us deixo la nostra col·laboració en el Projecte l'hem traduït al castellà per a que arribi a més gent.


Suposo que els que em llegiu sabreu comprendre la meva alegria, perquè aquestes petites coses són les que fan que sempre tinguem la mateixa il·lusió que el primer dia!!


ELS CONTES: COM EXPLICAR-LOS

sábado, 9 de marzo de 2013



Fa poc em preguntava la Sandra, una noia que està fent un treball per a la seva escola, quina tècnica utilitzo per a explicar contes. Doncs bé aquí us deixo la meva resposta, per si algú hi vol dir la seva...


Hola Sandra:
desconec si hi ha alguna tècnica en especial per explicar contes, però el que sí sé és que, si vols que un infant gaudeixi del conte que li explicaràs te l'has de saber a la perfecció, sense canviar ni una coma. És molt important que el conte sigui explicat, no llegit; i mirar  als ulls per connectar amb  el nen o la nena. A mi m'agrada fer-ho així, i faig diferència entre explicar un conte curt i la lectura d'una història o faula més llarga que llavors ens pot portar a uns quants dies, deixant així una mica de suspens, per a poder continuar al dia següent.
Sé que hi ha col·legues  que expliquen un conte amb el suport físic, és a dir, que van explicant el conte en qüestió i ensenyen les imatges o dibuixets que porta aquell conte. A mi personalment no m'agrada aquest sistema, ja que talles les ales de la imaginació. Tothom té dret a imaginar-se una història a la seva manera, però en el moment en que ensenyes els dibuixos ja no saben imaginar-s'ho d'una altra manera. De fet cada cop que tinc alumnes nous  i els explico un conte el primer que em demanen és que els ensenyi els dibuixos.... la seva frase sempre és..."a veure!!", però jo no els deixo caure en aquesta trampa, vull que cadascú s'imagini el conte a la seva manera. Per això, la persona que explica el conte ha de donar tot tipus de detalls, però sempre explicats.
Una altra punt important a l'hora d'explicar contes és que  el lloc ha de ser especial, una racó de la classe pot estar bé. Jo sempre que explico un conte m'agrada baixar la intensitat de la llum i crear un clima més proper, més íntim, em poso molt a prop d'ells.
La tonalitat de la veu és força important. Els diferents personatges dels contes tenen diferents caràcters i això ho has de demostrar amb la veu; per tant, abans de començar a explicar un conte, millor beure uns glops d'aigua per hidratar la gola i poder fer tots aquests canvis de veu, en el so, intensitat, volum, profunditat.
Em preguntes per la finalitat dels contes.... doncs t'he de dir que jo escullo el conte segons el dia que tinc. Però també aprofito contes quan vull treballar algun aspecte normalment de convivènciaa a la classe, o de relació social en general. Avui per exemple, he explicat el conte de la "Llebre i la tortuga" que venia molt adient en temes com els nanos que es mofen dels més lents de la classe en jocs motrius. Hem après que és molt important confiar en un mateix i que en una carrera lo important és arribar a la meta i no com vagis  de ràpid al principi perquè en realitat et canses i no arribes a la final.
Espero haver-te servit d'ajuda.
Salutacions

MOTIVACIÓ PER ANAR DE CONVIVÈNCIES

viernes, 8 de marzo de 2013

Aquest matí, en el taller de contes, la Mònica ens ha portat una història molt original. No portava cap conte a les mans, simplement una cartolina.

Es tracta d'explicar  EL CONTE DEL PIRATA fent servir un full, per on vas passant totes les fases fins a arribar al final del conte  amb una samarreta de paper (la del pirata). Podeu veure la idea original en aquest blog.

Quan hem acabat el conte hem pogut guarnir la nostra samarreta i després les hem estès com si de roba es tractés.


El Pirata que ens ha dibuixat la Mònica també el teniem penjat i he volgut connectar les dues històries mitjançant aquesta sorpresa: el Pirata tenia una carta a la mà....però com pot ser? abans no tenia res a la mà?? jiji... només cal veure les carones de motivació, intriga, i ganes de saber més ...





Ara que ja els tenia engrescats era el moment de seure  tots, a l'espai que tenim per fer l'assemblea, i escoltar la carta que ens ha deixat el Pirata Bernat. Aquí us deixo la història del Capità Mascarell:


Expressió Oral:
Quan hem acabat el conte, hem estat una bona estona parlant de les coses que havíem de dur dins la motxilla i sobretot pensar amb el que ens diu el Grumet Bernat: hem de descansar per agafar forces i poder anar a aprendre a ser uns bons grumets.

Una cançó:
Després els he ensenyat una cançó que a mi m'agrada molt i sempre la tinc com a recurs de pirates o de mariners. En quant pugui la pujaré al blog...

També hem fet "llengua escrita": ens hem adonat que el conte que ens ha dut el Grumet Bernat, no tenia títol. Així ha estat com en un moment els he organitzat per petits grupets i havien de decidir quin títol ens presentaven. Els hem escrit a la pissarra. Aquí els veureu quan han sortit al mig a fer la seva presentació:

 

 

 




Com podeu comprovar els títols han estat ben escollits, tots 6 ben pensats. Però hem decidit entre tots que el tercer títol era massa llarg i l'hem esborrat.

També hem fet matemàtica:
Hem treballat els ordinals, del primer al sisè. 
El color de cada títol.
I sobretot, quants vots rebia cada títol, per a poder escollir-lo democràticament.


Bé, ja veieu que amb una simple carteta es pot fer de tot...
Ara ja tenim el títol perquè demà volem fer un dibuixet ben bonic.

Related Posts  for WordPress, Blogger...