LA IMPORTÀNCIA DE LLEGIR CONTES ABANS D'ANAR A DORMIIR

lunes, 14 de octubre de 2013



L'altre dia estava amb una de les famílies fent una entrevista i una de les coses que va sorgir a la conversa, de manera espontània, va ser el llegir contes abans d'anar a dormir. Jo els vaig explicar que era molt bo perquè es creen uns vincles molt especials i a més, és el moment en que l'infant es relaxa i surten problemes o anècdotes que hagin passat durant el dia.

Precisament aquesta mateixa setmana el blog "Escuela en la nube" ha publicat sobre aquest tema. Recomano aquest blog per als professionals de l'Educació i també a les famílies.

Aquí teniu l'article:
Ahora no es tan común como antes, pero leerle cuentos a los niños antes de dormir era algo que antes siempre se hacía, y que lejos de ser solo una actividad para arrullarlos antes de dormir les otorga un gran numero de beneficios.
Crear lazos fuertes con los hijos y relajarse antes de dormir son solo dos de los muchos beneficios que le puede dar leerles cuentos a sus hijos antes de dormir, un hábito que nunca se debió perder y que cada vez resulta menos importante.
Uno de los beneficios más importantes resulta ser el gusto por la lectura, pues un niño que es estimulado con historias siempre querrá saber más, lo que lo llevara a una constante búsqueda de conocimiento que se verá reflejado incluso cuando sea adulto.
Estimular la imaginación también hace parte de las ventajas de leerles cuentos antes de dormir, una buena imaginación es fundamental en el crecimiento de los pequeños y algo que les ayudara en la búsqueda de su propia personalidad.
La lectura también los estimula a expresar sus sentimientos y mejor aún, a manejarlos correctamente, pues en los libros pueden aparecer situaciones que los guíen y le enseñen a tomar mejores decisiones.
Finalmente, el desarrollo intelectual de los niños se ve beneficiado, pues al contarle un cuento el niño podrá entender situaciones con mayor facilidad y su cerebro trabajara con mayor certeza.
FONT:  ESCUELA EN LA NUBE

12 comentarios:

  1. Realment és una pràctica que no s'hauria de perdre... és una llàstima que no estigui prou estesa en la societat en la que vivim...

    Jo encara no sóc mare, però si aconsegueixo tenir una criatura, m'he promès a mi mateixa i li he fet prometre a la meva parella, que li explicarem un conte CADA DIA.

    ResponderEliminar
  2. Belén García14 octubre, 2013

    Es una pràtica molt bona que a mes del vincle que crea, ajuda quan pasan a primaria, perque llavors son ells els que ens llegeixen els contes a nosaltres i aixó els fa sentir grans.
    Molt bon article.

    ResponderEliminar
  3. ¡Muy buen artículo! Gracias por compartir. Un saludo

    ResponderEliminar
  4. Sempre els hi hem llegit. La gran, de 7 anys, devora els llibres però l'altre dia em deia que li encanta el to amb el que li llegeixo perque sembla que estigui dins la història...el petit, de 5, s' adorm de seguida però al dia següent recorda on ens vam quedar. He recuperat llibres de la meva infància com els Hollister i els hi llegeixo per capítols. El petit segueix el fil perfectament, no té perque ser un conte de nens petits. Animeu-vos!

    ResponderEliminar
  5. MIREIA CARREÑO: gràcies per comentar guapa. Està molt bé això que t'has proposat per a quan tinguis el teu petit o petita.
    Besitos!!

    ResponderEliminar
  6. BELÉN: si però llegir-los històries, encara que siguin grans és molt gratificant. Intenteu allargar-lo tot el que pogueu.
    Besitos

    ResponderEliminar
  7. ISABEL S: gracias a ti por tu tiempo.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  8. ÀNGELS: moltes gràcies per la teva participació. Les vostres aportacions són molt importants.
    Besitos.

    pd: gràcies també per la inspiració....

    ResponderEliminar
  9. Que bonito tu blog y que bonito que fomentes la lectura.

    http://artedesermaestra.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar
  10. TAMARA: gracias por pasarte por aquí. Ahora mismo voy a hacer una visitilla al tuyo.
    Un saludo.

    ResponderEliminar
  11. En mi casa es toda una rutina. Antes de acostarse nos toca leer cuento ji ji . Un beso.

    ResponderEliminar
  12. ANA: genial, seguro que les encanta.

    ResponderEliminar

Gracias por dejar tu comentario, en cuanto lo revise será publicado.
Los comentarios anónimos son considerados spam.

Related Posts  for WordPress, Blogger...